Το ζευγάρι των gypsy brewers από τη Βέροια, δεν διαθέτει ακόµη δική του υποδοµή και εξοπλισµό, µε συνέπεια να αξιοποιεί τη ζυθοποιεία Πηνειού στη Λάρισα, προκειµένου να παράγει τις µπύρες του.
«Το ζυθοποιείο είναι ο απόλυτος στόχος. ∆εν νοµίζω ότι µπορούµε να συντηρηθούµε και να βιοποριστούµε σαν gypsy. Είπαµε να µπούµε στην αγορά και σταδιακά να χτίσουµε το όνοµά µας, ενώ παράλληλα να περιµένουµε κάποιο από τα προγράµµατα που έρχονται σιγά – σιγά, το Leader ή το ΕΣΠΑ και αν όλα πάνε καλά να προχωρήσουµε», αναφέρει ο κ. Αφεντούλης και συµπληρώνει πως «έχουµε το κτήριο και ήδη έχουµε ξεκινήσει κάποιες εργασίες για την προσαρµογή του. Οπότε θεωρώ ότι θα τα καταφέρουµε. Είναι, πλέον, ένας στόχος ρεαλιστικός. Τώρα εάν προκύψουν αστάθµητοι παράγοντες, αυτό κανείς δεν το γνωρίζει».
Αυτή τη στιγµή το ζευγάρι διαθέτει δύο σταθερές ετικέτες, µια lager µε χαρακτήρα και µια new England IPA, µια Hazy µπύρα δηλαδή, µε πολύ φρουτένια γεύση, µε τροπικά κιτρικά αρώµατα και γεµάτο σώµα.
«Βράζουµε δίτονες µικρές παραγωγές και µόλις τελειώνει η µία πάµε στην άλλη, γιατί η αρχή µας είναι να πουλάµε κάτι φρέσκο», αναφέρει ο κ. Αφεντούλης και διευκρινίζει πως το προϊόν κυκλοφορεί σε φιάλες των 330 ml και σε βαρελάκια.
Mόδα τα τελευταία χρόνια η παραγωγή μπύρας σε περιορισμένο αριθμό παρτίδων
Ως προς τα επόµενα σχέδια των δύο gypsy brewers, πρόκειται να βγει µια one off µπύρα και αν έχει εµπορική επιτυχία, θα αποτελέσει την τρίτη σταθερή ετικέτα. «Έχουµε στα σκαριά σίγουρα µια imperial stout µια µαύρη βαριά µπίρα και µια double IPA µε πολλή αλκοόλ γύρω στο 8%, περισσότερο σώµα και πολύ πιο φρουτένια. Στις αρχές του 2022 θέλουµε να κάνουµε την double IPA και µέσα στη χρονιά και τη stout. Θα είναι περιορισµένης έκδοσης και αναλόγως της ανταπόκρισης που θα έχουν από το καταναλωτικό κοινό, ίσως µονιµοποιηθούν», τονίζει.
Αναφορικά µε τη διάθεση της παραγωγής, το 80% της ποσότητας που παράγει το ζευγάρι, έχει προορισµό την αγορά της Αθήνας και ένα 20% στην αγορά της Θεσσαλονίκης και τις άλλες περιοχές της Ελλάδας. «Στη Βέροια που είναι ο τόπος καταγωγής µας, λίγα πράγµατα. Ισχύει µάλλον το ρητό ότι κανείς δεν άγιασε στον τόπο του», σχολιάζει ο συνοµιλητής µας, ο οποίος διαβλέπει ότι η τάση πλέον και στην Ελλάδα είναι οι IPA’s γενικά κι ότι η µόδα είναι το διαφορετικό. «Η σταθερή ετικέτα είναι οκ, αλλά είναι δύσκολο να καθιερωθεί. Το διαφορετικό µιας παρτίδας έχει πέραση και νοµίζω εκεί θα πρέπει να επικεντρωθούµε», επισηµαίνει.
Για τον Στέλιο και τη Μαρία όλα ξεκίνησαν το 2014 όταν σε ένα ταξίδι τους στη Σαντορίνη βρέθηκαν τυχαία στη µικροζυθοποιία Crazy Donkey, ενόσω εκεί ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία µικροζυθοποίησης. Το ζευγάρι µαγεύτηκε και στο µυαλό του µπήκε η ιδέα ότι επαγγελµατικά η ζυθοποίηση είναι ο προορισµός προς τον οποίο έπρεπε να κινηθούν. «Έκτοτε ξεκίνησαν άπειροι πειραµατισµοί µε µικροζυθοποιήσεις στο σπίτι, ατελείωτο διάβασµα, αποτυχηµένες προσπάθειες και κόπος, αλλά βήµα – βήµα εξελιχθήκαµε», θυµάται ο κ. Αφεντούλης και σηµειώνει πως «το πρώτο επαγγελµατικό προϊόν µας ήταν dreamer brewnig – Όνειρο, που έγινε στην πρότυπη µικροζυθοποιία Θεσσαλονίκης τη Sknipa. Ήταν µια Hoppy Pale Ale και από εκεί και πέρα βγάλαµε αρκετές ετικέτες one off, µπύρες µιας παρτίδας, που είναι και µόδα».
25-11-2021 18:42ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΡΟΥΦΙΔΗΣ
Καλή επιτυχία σας εύχομαι ολόψυχα.
Απάντηση