BACK TO
TOP
Special Reports

Επενδύσεις στη Χίο για αβγοπαραγωγή και χιώτικα πρόβατα

Μία οργανωμένη μονάδα παραγωγής, με ορμητήριο την Παφυλίδα Χίου που κάνει έρευνα σε φάρμες της Ευρώπης.

40-41_01_14

Γιώργος Λαμπίρης

112
0

Η Φάρµα Παφυλίδα ιδρύθηκε το 2014 στην Παφυλίδα της Χίου, αποτελώντας µία έµπνευση του Θεοδωρή Πολίτη και του Άνθιµου Πιτσικούλη που γεννήθηκε από την επιθυµία τους να δραστηριοποιηθούν στον πρωτογενή τοµέα. «Εκείνο τον καιρό επιδίωξή µας ήταν να δηµιουργήσουµε ένα καινούργιο εγχείρηµα µε ποιοτικό αποτύπωµα στον πρωτογενή τοµέα. Σκεφτήκαµε µέσα σε ένα βράδυ, να αποκτήσουµε 50 κότες και να πουλάµε τα αυγά τους στην αγορά. Όταν αυτές οι κότες έγιναν 200, δηµιουργήσαµε µία οργανωµένη µονάδα παραγωγής, πραγµατοποιώντας παράλληλα έρευνα σε φάρµες της Ευρώπης, για το πώς θα µπορούσαµε να παράγουµε αυγά από κότες ελευθέρας βοσκής. Θελήσαµε να φτιάξουµε ένα αυγό που θα αναβίωνε µνήµες από το χωριό, τον παππού και τη γιαγιά, τα παιδικά χρόνια όλων όσων είχαν δοκιµάσει κάποτε αβγά µε αυθεντική γεύση και ποιότητα, µακριά από το µοντέλο της βιοµηχανοποιηµένης παραγωγής. Κάτι που πετύχαµε, καθώς µας καλούσαν στο τηλέφωνο άνθρωποι από την Αθήνα και µας έλεγαν ότι το αβγό που είχαν δοκιµάσει τους θύµιζε τα παιδικά τους χρόνια».

Ο Θοδωρής πριν αποφασίσει να δηµιουργήσει τη φάρµα ήταν ξυλουργός, ενώ παράλληλα µε τη Φάρµα διατηρούσε και διατηρεί έως και σήµερα µία σχολή πολεµικών τεχνών µε αντικείµενο την εκπαίδευση αθλητών στο kick boxing.

Η ζήτηση όπως λέει ο παραγωγός ήταν απρόσµενη από την πρώτη στιγµή. «Πολύς κόσµος που ζούσε στην Αθήνα ανακάλυψε ότι µπορούσε να αγοράσει και να γευτεί ένα καλό αβγό. Ακολούθησε η κρίση της πανδηµίας και σε µία προσπάθεια να διαχειριστούµε αποτελεσµατικά την παραγωγή και την διανοµή των αβγών, συνεργαστήκαµε µε την Βιότοπος, η οποία αποφάσισε να επενδύσει στην συγκεκριµένη προσπάθεια».


Αναβίωση της τοπικής φυλής χιώτικου προβάτου και συνεργασία με Mediterra

Από την 1η Ιανουαρίου του 2024 το Κτήµα θα είναι και επίσηµα βιολογικό ως προς την αβγοπαραγωγή, λαµβάνοντας τη σχετική πιστοποίηση από τη Biohellas. Αυτή τη στιγµή τα αβγά διατίθενται µέσα από το δίκτυο διανοµής της Καλαµαία Τρόφιµα, στην  οποία συγχρόνως ανήκουν η εταιρεία και το εµπορικό σήµα «Βιότοπος».  Η συνεργασία µε την  Καλαµαία και η αφοσίωση στο επιχείρηµα της Χριστίνας Αυγουστίδου, υπεύθυνη marketing και των key brands στην Καλαµαία, είχαν σαν αποτέλεσµα την τοποθέτηση των αβγών σε σηµαντικά σηµεία πανελλαδικά, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, Θανόπουλος, Μπαλάσκας, 4 Seasons, Wolt και e-fresh, καθώς και σε επιλεγµένα σηµεία delicatessen. Επί του παρόντος ο πληθυσµός των πτηνών ανέρχεται σε περίπου 5.000 κότες, ενώ στόχος είναι κατά το επόµενο χρονικό διάστηµα η δηµιουργία νέου θαλάµου και ο διπλασιασµός του κοπαδιού.




Ο Θοδωρής και ο Άνθιµος αφιέρωσαν ταυτόχρονα αρκετό χρόνο και πόρους στην εκτροφή και ανάπτυξη του χιώτικου προβάτου. Στην πορεία δηµιούργησαν έναν αξιόλογο πυρήνα ζωικού κεφαλαίου µε τη συνεργασία του Γεωπονικού Πανεπιστηµίου Αθηνών, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τη βοήθεια της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας Χίου. «Ήταν ένα ακόµη µεγάλο όραµα, όπου όταν διαπίστωσα τι σηµαίνει χιώτικο πρόβατο και ότι έχει σχεδόν εξαφανιστεί από το νησί µας, θέλησα να αναβιώσω τη συγκεκριµένη φυλή. Επιδοθήκαµε σε επιλεκτική εκτροφή, φτάνοντας στα 60 ζώα. Σταδιακά άρχισα να αναζητάω επενδυτή µε σκοπό τη διατήρηση και ανάπτυξη του κοπαδιού. Συνάντησα τον Γιάννη Μανδάλα και τη Mediterra, οι οποίοι αποφάσισαν µε τη σειρά να επενδύσουν στην εκτροφή και στην αύξηση του πληθυσµού των προβάτων στη Φάρµα Παφυλίδα. Αυτή τη στιγµή το κοπάδι αποτελείται από 25 ζώα, έχουν πραγµατοποιηθεί τα πρώτα ζευγαρώµατα και τον επόµενο µήνα θα γίνουν οι πρώτες γέννες».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία