BACK TO
TOP
Special Reports

Μια οικογένεια γνήσιοι νομάδες μελισσοκόμοι

Μια οικογένεια που διατηρεί µελίσσια εδώ και τρεις γενιές στη Χαλκιδική αποτελεί τη βάση από την οποία ξεκίνησαν τα δίδυµα αδέλφια Αστέριος και Τάσος Αβραµίδης για να δηµιουργήσουν το 2017 το brand Asterios. Γνωστή στην αγορά για την ποικιλία των µελιών που διαθέτει η Asterios, µε έδρα τη Νικήτη Χαλκιδικής, είναι σήµερα µια επιχείρηση µε σηµαντικό εξαγωγικό προσανατολισµό. Τα προϊόντα της βρίσκονται σε 300 σηµεία στην Ελλάδα και 15 στο εξωτερικό ενώ διαθέτει δικό της συσκευαστήριο στην περιοχή του Ρέντη στην Αττική.

asterios-honey

Σοφία Σπύρου

52
1

Μια µεγάλη µελισσοκοµική οικογένεια

Από περίπου 2.000 µελίσσια οι αδερφοί Αβραµίδη µε τη συνδροµή της ευρύτερης οικογένειας συλλέγουν σε µια καλή χρονιά 10-12 τόνους µέλι. «Μαζί µε συγγενείς από το σόι της µητέρας που µένουν στη Νικήτη, Χαλκιδικής ασκούµε οµαδικά νοµαδική µελισσοκοµία. Όλα τα µελίσσια µετακινούνται µαζί και επιβλέπονται εναλλάξ από τα µέλη της οικογένειας σε εβδοµαδιαίες βάρδιες» θα πει ο κ. Αβραµίδης. Τα µελίσσια ταξιδεύουν σε οκτώ σηµεία µε το νοτιότερο προορισµό να είναι η Κόρινθος όπου κάποιες χρονιές ξεχειµωνιάζουν. «Για να δυναµώσει το µελίσσι τα τοποθετούµε κοντά σε πορτοκαλεώνες στην Κόρινθο και στο Άργος ώστε να φάνε από νωρίς και να µπορούν µετά να τρυγήσουν το πεύκο που είναι πιο σκληρή τροφή. Το ανοιξιάτικο πεύκο είναι σίγουρη πηγή µελιού αλλά το µελίτωµα είναι σκληρό και δεν µπορούν να το πάρουν τα νεαρά µελισσάκια», εξηγεί ο κ Αβραµίδης. Εναλλακτικά  ο πρώτος τρύγος µπορεί να είναι και το βότανο παλιούρι το οποίο δίνει ανθόµελο στο Παγγαίο. Τα µελίσσια εκτός Χαλκιδικής µετακινούνται στη Θάσο ενώ εντός της χερσονήσου παράγεται ένα σπάνιο µέλι από καστανιές του Αγ. Όρους. 


Στρατηγικός στόχος οι αγορές εξαγωγών, προϋπόθεση η αξιοπιστία στις παραδόσεις

Βασικός τρόπος προώθησης του προϊόντος είναι η συµµετοχή σε εκθέσεις µε την επιχείρηση να δίνει σταθερά το παρών στην Expotrof και Foodexpo ενώ παράλληλα η ετικέτα βρίσκεται και σε άλλες δύο διοργανώσεις στο εξωτερικό σταθερά σε ετήσια βάση. Στρατηγική επιλογή για τους αδερφούς Αβραµίδη αποτέλεσε η εξαγορά της ετικέτας «Χρυσόµελο» που σήµερα αντιπροσωπεύει το 20% του συνολικού προϊόντος και η οποία τους προσέφερε διείσδυση σε αγορές εξαγωγών. 


«Μπήκαµε στη διαδικασία απόκτησης του Χρυσόµελου για να απορροφήσουµε το πελατολόγιο που είχε η εταιρεία στο εξωτερικό το οποίο µας άνοιξε απευθείας ένα µεγάλο δίκτυο εξαγωγών και για την ετικέτα Asterios Honey», θα πει ο κ. Αβραµίδης. Σήµερα, το 30% του προϊόντος αποροφάται σε αγορές εξαγωγών,  οι οποίες αποτελούν και  στρατηγικό στόχο για την επιχείρηση. «Επιδιώκουµε και σταδιακά αυξάνουµε τις εξαγωγές διότι οι όροι εµπορίου είναι καλύτεροι µε τις πληρωµές να καταβάλλονται πιο άµεσα χωρίς τις πιστώσεις που συναντάµε στην εγχώρια αγορά οι οποίες δυσκολεύουν τη ρευστότητα της επιχείρησης», θα πει ο κ. Αβραµίδης.


Βήµα προς την ανάπτυξη η δηµιουργία συσκευαστηρίου

Η επένδυση του συσκευαστηρίου που ήταν της τάξης των 150.000 ευρώ ήταν απαραίτητη προκειµένου να γίνει πιο ανταγωνιστική η εταιρεία σύµφωνα µε τον Αστέριο Αβραµίδη. «Για να µπορέσεις να εξυπηρετήσεις µε αξιοπιστία συµφωνίες, πρέπει να έχεις τη δυνατότητα να προγραµµατίζεις τους χρόνους συσκευασίας µε ακρίβεια και συνέπεια, κάτι που πλέον είναι δυνατόν χάρη στο συσκευαστήριο». Ο τζίρος της Asterios τον πέµπτο χρόνο λειτουργίας της ανήλθε στα 300.000 ευρώ. «Πρόσφατα έγινε κερδοφόρα η επιχείρηση, δεν εκταµιεύουµε το κέρδος αλλά το επανεπενδύουµε. Στα σχέδιά µας είναι η επένδυση σε πιο αυτοµατοποιηµένα µηχανήµατα στη γραµµή παραγωγής του εργαστηρίου ώστε να µειωθεί ο χρόνος και το κόστος παραγωγής», θα πει ο κ. Αβραµίδης. 



Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία