Το νέο Sprinter είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων, με το νέο eSprinter-το ηλεκτρικό Sprinter-να κάνει την εμφάνισή του στην αγορά το 2019 ως μέρος της στρατηγικής της Mercedes-Benz Vans για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρου του στόλου επαγγελματικών οχημάτων.
Μοντέρνος σχεδιασμός, υψηλή τεχνολογία, αυξημένη ασφάλεια και μεγαλύτεροι χώροι είναι τα σημαντικά χαρακτηριστικά που προσφέρει το τρίτης γενιάς Sprinter. Ταυτόχρονα, προσφέρει μέγιστη οικονομική αποδοτικότητα, χάρη στο χαμηλό λειτουργικό κόστος και τα πελατοκεντρικά χαρακτηριστικά του. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η διαδικτυακή συνδεσιμότητα.
Οι νέες, δικτυωμένες υπηρεσίες του Mercedes PRO connect σε συνδυασμό με τα συστήματα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που πρόσφατα είδαμε και στα επιβατικά οχήματα, αποτελούν πολύ καλό σύμμαχο στις καθημερινές απαιτήσεις των κλάδων εφοδιασμού και μεταφορών. Το touchpad που ελέγχει πλήρως το σύστημα πολυμέσων MBUX βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται σε μια ξεχωριστή μονάδα χειρισμού κάτω από την οθόνη του συστήματος τηλεματικής και τη γραμμή ελέγχου της οθόνης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Mercedes PRO connect συνδέει τον διευθυντή στόλου με όλα τα οχήματα και τους οδηγούς του στόλου. Έτσι, μπορεί να γίνεται ηλεκτρονική διαχείριση όλων των αποστολών και ανάκτηση όλων των πληροφοριών οχήματος, όπως τοποθεσία, στάθμη καυσίμου ή διαστήματα συντηρήσεων, σε πραγματικό σχεδόν χρόνο.
Εξοπλισμός
Οι διαθέσιμες εκδόσεις αυξήθηκαν , με σκοπό την κάλυψη των εκάστοτε αναγκών με εξατομικευμένο χαρακτήρα. Συνδυάζοντας διαφορετικούς τύπους αμαξώματος - κλειστό van, Tourer, καρότσα, σασί, λεωφορειάκι ή τράκτορα-, τρία συστήματα μετάδοσης κίνησης - με προαιρετικό σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς για πρώτη φορά – επιλογές καμπίνας, μήκους αμαξώματος, ωφέλιμου φορτίου και ύψους χώρου φόρτωσης, μπορείνα δημιουργήθεί ένας συνδυασμός από περισσότερες από 1700 διαφορετικές εκδόσεις Sprinter. Η γκάμα περιλαμβάνει λύσεις για υπηρεσίες ταχυμεταφορών και παραδόσεων πόλης, μεταφορές αγαθών σε μεγάλες αποστάσεις ή τεχνικά συνεργεία που χρησιμοποιούν το όχημα ως κινητό κατάστημα ανταλλακτικών και άλλες. Μπορεί να μετατραπεί ακόμη και σε αυτοκινούμενο ή λεωφορείο ή να χρησιμοποιηθεί και ως ασθενοφόρο υπηρεσιών διάσωσης.
Από τεχνική σκοπιά
Τα δοκιμασμένα συστήματα κίνησης στους πίσω τροχούς και στους τέσσερις τροχούς συμπληρώνονται σήμερα με το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Λόγω ακριβώς του σχεδιασμού, το ωφέλιμο φορτίο αυτής της έκδοσης είναι αυξημένο κατά 50 κιλά σε σχέση με την έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η ακμή χώρου φόρτωσης είναι χαμηλωμένη κατά 80 χιλιοστά, διευκολύνοντας σημαντικά τη φόρτωση/εκφόρτωση του επαγγελματικού Sprinter καθώς και την είσοδο/έξοδο από το χώρο ύπνου του αυτοκινούμενου Sprinter.
Στα κυριότερα τεχνικά στοιχεία περιλαμβάνονται και τα δύο νέα κιβώτια ταχυτήτων για το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς, το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων με μετατροπέα ροπής και το νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου έχουν κλιμακωθεί έτσι ώστε να προσφέρουν βέλτιστη ισορροπία μεταξύ χαμηλής κατανάλωσης και ευέλικτης οδικής συμπεριφοράς. Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων εντυπωσιάζει και αυτό με τις άνετες αλλαγές και τους μηδενικούς κραδασμούς του μοχλού ταχυτήτων.
Στην καμπίνα
Ο χώρος εργασίας του οδηγού είναι τακτοποιημένος, πρακτικός και πολύ καλά σχεδιασμένος για να ικανοποιεί τις αντίστοιχες απαιτήσεις μεταφορών. Στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα, η εκκίνηση χωρίς κλειδί και το βελτιωμένο σύστημα κλιματισμού. Ο χώρος φορτίου εντυπωσιάζει επίσης με τις έξυπνες λύσεις που προσφέρει. Οι θόλοι τροχών με δυνατότητα φόρτωσης και το πλήρως αξιοποιήσιμο ύψος του χώρου φόρτωσης σε συνδυασμό με το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς αυξάνουν την πρακτικότητά του. Η χωρητικότητα φορτίου έχει αυξηθεί σε 17 m3, ενώ το ωφέλιμο φορτίο του νέου Sprinter είναι εξαιρετικά επίπεδα με πάνω από 3 τόνους στην έκδοση των 5,5 τόνων μικτού φορτίου.
Πρακτικότητα
Οι θόλοι τροχών με δυνατότητα φόρτωσης και το αξιοποιήσιμο ύψος χώρων φόρτωσης σε συνδυασμό με το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς αυξάνουν την πρακτικότητα του χώρου φορτίου. Η μέγιστη χωρητικότητα φορτίου φτάνει τα 17 m3 με μικτό φορτίο έως 5,5 τόνους. Λωρίδες φωτισμού LED εξασφαλίζουν βέλτιστη ορατότητα στο χώρο φορτίου, ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν προς τα πλαϊνά τοιχώματα για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία.
Εκτός από το γνωστό εσωτερικό φωτισμό, δύο προαιρετικές λωρίδες φωτισμού LED στο χώρο φόρτωσης του εξασφαλίζουν αρκετά καλές συνθήκες φωτισμού και ελαχιστοποιούν τις σκιές. Οι λυχνίες LED ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται αυτόματα όταν ανοίγουν και κλείνουν οι πόρτες, αλλά μπορούν να ελεγχθούν και από τη μονάδα χειρισμού στο κόκπιτ.
Άλλες καινοτομίες περιλαμβάνουν τον εσωτερικό φορέα οροφής και την πίσω αυτόματα σταθεροποιούμενη πόρτα. Ο εσωτερικός εξοπλισμός αποθήκευσης προστατεύει καλύτερα από μηχανικές φθορές και από το λέρωμα του φορτίου σε σύγκριση με τους εξωτερικά στερεωμένους φορείς οροφής. Η πίσω πόρτα του κλειστού van ανοίγει και κλείνει πολύ πιο εύκολα χάρη στους μεντεσέδες αυτόματης σταθεροποίησης.
- Βασικά χαρακτηριστικά χώρου φόρτωσης του κλειστού van Sprinter:
- Χώρος φορτίου 3980 m2 έως 7606 m2
- Χωρητικότητα φορτίου 7,8 m3 έως 17 m3
- Μήκος χώρου φόρτωσης στο δάπεδο 2732 mm έως 4810 mm
- Μέγιστο πλάτος χώρου φόρτωσης 1787 mm
- Ύψος χώρου φόρτωσης 1719 mm έως 2243 mm
- Πάνω από 3 τόνους μέγιστο ωφέλιμο φορτίο στην έκδοση μικτού βάρους 5,5 τόνων
- Χώρος για έως και επτά ευρωπαλέτες
Ασφάλεια
Η Mercedes-Benz Vans αναβάθμισε την κατηγορία του Sprinter σε ένα εντελώς νέο επίπεδο και ως προς τα χαρακτηριστικά ασφάλειας. Τα συστήματα υποβοήθησης που διατίθενται για το νέο Sprinter περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, αυτοκαθαριζόμενη κάμερα οπισθοπορείας που προβάλλει εικόνα στον εσωτερικό καθρέφτη, μοντέρνο πακέτο στάθμευσης με προβολή 360 μοιρών και αισθητήρα βροχής με ενσωματωμένο σύστημα Wet Wiper για βέλτιστη ορατότητα κατά τη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων.