«Καινοτοµία, Ψηφιοποίηση, Αειφορία και Εµπειρία πελατών: αυτά είναι τα τέσσερα σηµεία που επικεντρώνεται η BASF στη γεωργία», όπως ανέφερε ο Βίνσεντ Γκρος, πρόεδρος του τµήµατος Agricultural Solutions της BASF, σε συνέντευξη τύπου µε τίτλο «Ο δικός µας δρόµος στη γεωργία» που πραγµατοποιήθηκε την περασµένη Πέµπτη στο Nunhem της Ολλανδίας µε καλεσµένους 78 δηµοσιογράφους, ανάµεσά τους και η αποστολή της εφηµερίδας Agrenda, από όλη την Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Σύµφωνα µε τον επικεφαλής του τµήµατος Agricultural Solutions της εταιρείας, για τις ανάγκες αυτής της νέας στρατηγικής η BASF επικεντρώνεται σε έναν επιλεγµένο συνδυασµό καλλιεργειών, που χωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες: σόγια, καλαµπόκι και βαµβάκι στην Αµερική, σιτάρι, ελαιοκράµβη και ηλίανθο στη Βόρεια Αµερική και την Ευρώπη, ρύζι στην Ασία, φρούτα και λαχανικά παγκοσµίως. Συνολικά, αυτά τα αγροτικά προϊόντα αντιπροσωπεύουν το 70% της παγκόσµιας αγοράς.
«Με αυτόν τον τρόπο, µπορούµε να στηρίζουµε τους πελάτες µας στην προσπάθειά τους να µεγιστοποιήσουν τις αποδόσεις, να περιορίσουν τους κινδύνους που έχουν να κάνουν µε τον καιρό και τις ασθένειες αλλά και τους βοηθήσουµε να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις της κοινωνίας», συµπλήρωσε.
Διαβάστε επίσης: Ο δρόμος BASF οδηγεί προς τα εμπρός τη γεωργία
Ψηφιακή πλατφόρµα Xarvio
Παράλληλα η BASF µε βάση την ψηφιακή τεχνογνωσία της στον τοµέα της γεωργίας καθώς και µε µια ισχυρή δέσµευση για συνεργασίες, θα προσφέρει ψηφιακές λύσεις που προσθέτουν αξία στον τρόπο µε τον οποίο οι αγρότες χρησιµοποιούν τα προϊόντα της BASF, τον τρόπο διαχείρισης των εκµεταλλεύσεών τους, καθώς και τον τρόπο πρόσβασης και αγοράς προϊόντων ή υπηρεσιών. Συγκεκριµένα, η BASF προσφέρει την πλατφόρµα Xarvio η οποία ήδη µετρά µισό εκατοµµύριο εγγεγραµένους χρήστες σε πάνω από 30 χώρες. Η πλατφόρµα αυτή προσφέρει τις υπηρεσίες Scouting και Field Manager και από το 2020, την Healthy Fields.
Η έκδοση Scouting έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει και να ταυτοποιεί µε µία φωτογραφία από το χωράφι τα ζιζάνια, µετρά και κατηγοριοποιεί τα έντοµα στις παγίδες, αναγνωρίζει ασθένειες, αναλύει τη ζηµιά στα φύλλα και δείχνει την κατάσταση στο άζωτο. Από την άλλη, το Field Manager βοηθά και υποστηρίζει τον αγρότη στις καλλιεργητικές του αποφάσεις εντοπίζοντας έγκαιρα τους κινδύνους. Το Healthy Fields θα προσφέρει µία µοναδική στρατηγική για κάθε εκµετάλλευση εξατοµικευµένα.
Υβρίδιο σιταριού υψηλών αποδόσεων έως τα µέσα της ερχόµενης δεκαετίας
Όσον αφορά τα νέα προϊόντα που θέλει να κυκλοφορήσει η BASF µέσα στην ερχόµενη δεκαετία περιλαµβάνονται οκτώ δραστικές ουσίες, και σπόροι υψηλής απόδοσης σε βαµβάκια, κηπευτικά, σόγια και υβρίδια σιταριού.
Ιδιαίτερα για το υβρίδιο σιταριού, η BASF έχει µακροπρόθεσµα σχέδια σύµφωνα µε τον Λίβιο Τεντέσι επικεφαλής του τµήµατος Crop Protection σε Ευρώπη, Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών, Κεντρική Ασία, Αφρική και Μέση Ανατολή που ανέφερε στην παρουσίασή του πως η αγορά σίτου απαιτεί καινοτοµίες που αλλάζουν τους όρους του παιχνιδιού και ότι ο υβριδισµός του σίτου θα ακολουθήσει άλλα «success stories» υβριδίων. Η εταιρεία είναι επίσης έτοιµη να κυκλοφορήσει ένα νέο κρεµµύδι που δεν προκαλεί δάκρυα, το οποίο θα µπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι για τους καταναλωτές. Σηµειώνεται εδώ η αύξηση του προϋπολογισµού Έρευνας και Ανάπτυξης σε περίπου 900 εκατοµµύρια ευρώ το 2019 που στηρίζει τη γραµµή καινοτοµίας της BASF για τη γεωργία. Ο κ. Τεντέσι επιπλέον συµπλήρωσε πως «για την αειφόρο γεωργία του µέλοντος, είναι θεµελιώδες να περιληφθούν οι αγρότες. Συγκεκριµένα, αυτοί είναι που αντιµετωπίζουν άµεσα τις προκλήσεις της κλιµατικής αλλαγής. Η συνεργασία τους µε τη βιοµηχανία εισροών µπορεί να τους βοηθήσει να αυξήσουν την αποδοτικότητα και την αντοχή των καλλιεργειών τους».
Διαβάστε επίσης: Στον Ιαπωνικό Όμιλο CPC δραστηριότητες της INTRACHEM ΕΛΛΑΣ
Αύξηση 50% των πωλήσεων έως το 2030
Παράλληλα, η BASF Agricultural Solutions στοχεύει στην αύξηση του µεριδίου αγοράς της και στην ανάπτυξή της κατά µία ποσοστιαία µονάδα πάνω από την ανάπτυξη που θα σηµειώσει ο κλάδος των αγροτικών προϊόντων. Μέχρι το 2030 συγκεκριµένα, το τµήµα αποσκοπεί στην αύξηση κατά 50% των πωλήσεών του. Αυτό, θα συµβάλει σηµαντικά στον στόχο του οµίλου BASF για πωλήσεις ύψους 22 δισ. ευρώ µέχρι το 2025 µε προϊόντα Accelerator που συµβάλλουν ουσιαστικά στη βιωσιµότητα της αλυσίδας αξίας. Όσον αφορά συγκεκριµένα τα οικονοµικά στοιχεία, το πρώτο εξάµηνο του 2019, ο τοµέας Agricultural Solutions αύξησε τις πωλήσεις σε σχέση µε την αντίστοιχη περίοδο του προηγούµενου έτους κατά 38% φτάνοντας τα 4,4 δισ. ευρώ. Αυτό οφειλόταν κυρίως στα αποτελέσµατα του χαρτοφυλακίου από την απόκτηση επιχειρήσεων και περιουσιακών στοιχείων από την Bayer τον Αύγουστο του 2018. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 23% στα 861 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάµηνο του 2019, κυρίως λόγω της συνεισφοράς των νεοαποκτηθέντων δραστηριοτήτων.
Τέλος, οι παρευρισκόµενοι κατά την ηµερίδα της BASF, πήραν και µία γεύση για το πώς λειτουργεί η νεοαποκτηθείσα µονάδα παραγωγής σπόρων κηπευτικών της εταιρείας στο Numhem.
Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 12 Οκτωβρίου μαζί με το περιοδικό Beer & Brunch