BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Την αρχή του τέλους για το ντίζελ έδειξε η Agritechnica

Με τρανά παραδείγµατα το τρακτέρ βιοµεθανίου της New Holland, το ηλεκτροκίνητο κόνσεπτ της John Deere και το υβριδικό Steyer, η φετινή Agritechnica έδειξε το δρόµο που πρέπει να ακολουθήσει η αγροτική εκµηχάνιση ώστε να απεξαρτηθεί σταδιακά από το ντίζελ.

1_Agritechnica

Γιώργος Κοντονής

6
0

Οι συνεχείς κανονισµοί ρύπων που ακριβαίνουν την τεχνολογία των ντιζελοκινητήρων, είναι µόλις ένα από τα κίνητρα των κατασκευαστών που φαίνεται να ακολουθούν τα χνάρια της αυτοκίνησης, στο κοµµάτι των εναλλακτικών καυσίµων.  ∆εν είναι τυχαίο άλλωστε, που φέτος για πρώτη φορά, τα βραβεία Τρακτέρ της Χρονιάς 2020 απέκτησαν και µία νέα κατηγορία, αυτή της «βιωσιµότητας». Μία µικρή γεύση, για όσα ξεχώρισε η οµάδας της Agrenda που περιηγήθηκε στα χωλ της Agritechnica µε αφορµή και τον εορτασµό για τα 30 χρόνια Profi (σελ. 11), παρουσιάζεται παρακάτω.

Στο πλούσιο σταντ της John Deere δέσποζε µεταξύ άλλων το πλήρως αυτόνοµο τρακτέρ της εταιρείας µε το αρθρωτό πλαίσιο, τους δύο µόνο µπροστινούς άξονες και την ηλεκτρική ισχύ των 500 kW να φθάνει στους τροχούς-ή στις ερπύστριες-αθόρυβα. Την ίδια στιγµή ο Όµιλος CNH, φιλοδοξώντας να κάνει την Steyr την πιο καινοτόµα µπράντα ανάµεσα στις άλλες «οµόσταβλες», έδωσε ένα πρώτο δείγµα των προηγµένων τεχνολογικών της ιδεών µε το υβριδικό Steyr Konzept, το οποίο εφοδιάζεται µε πετρελαιοκινητήρα 4,5 λίτρων της FPT αλλά και µε 5 ηλεκτρικά µοτέρ.

∆ίπλα στο Konzept ένας «ιπτάµενος βοηθός» έκανε την εµφάνισή του στο σταντ της έκθεσης. Το συγκεκριµένο drone µπορεί να πετάει ακριβώς µπροστά από το τρακτέρ, να χαρτογραφεί σε πραγµατικό χρόνο τον χώρο και να εποπτεύει την καλλιέργεια, στέλνοντας έπειτα όλα αυτά τα δεδοµένα πάλι πίσω στο Konzept.

Εντυπωσιακή και η Massey Ferguson µε τη νέα γενιά τρακτέρ που ετοιµάζει, αποκαλύπτοντας στην έκθεση το NEXT, το οποίο «εσωκλείει» αλλά και µαρτυρά πολλά από τα χαρακτηριστικά που θα διαθέτουν τα νέα της µοντέλα. Χαρακτηριστικό που ξεχώρισε, εκτός από την πρωτότυπη εµφάνιση, ο τρόπος µε τον οποίο ο κινητήρας έχει αποµονωθεί από την καµπίνα, στοιχείο που µεταξύ άλλων, συµβάλλει στην υψηλού επιπέδου ηχοµόνωση.

Παράλληλα η SDF, ξεχώρισε µε τις παρουσίες των Spire Target (70-90,4 ίππων) για λογαριασµό της Lamborghini, ενώ επιβλητικά στο χώρο των 3.000 τ.µ της Deutz Fahr, δέσποζαν τα πέντε τετρακύλινδρα µοντέλα της Σειράς 6.

Από την άλλη η Fendt εγκαινίασε τον πρώτο της τηλεσκοπικό φορτωτή, Cargo T955, ενώ η Valtra αποκάλυψε την πρωτότυπη καµπίνα της µε το σύστηµα των ψηφιακών ενδείξεων SmartGlass, το οποίο είναι τοποθετηµένο στο µπροστινό παρµπρίζ του τρακτέρ, απεικονίζοντας ό,τι χρειάζεται ο χειριστής για να µην αποσπάται η προσοχή του.

Βράβευση Τρακτέρ της Χρονιάς 2020

Στο πάνθεον του φετινού διαγωνισμού Τρακτέρ της Χρονιάς 2020 της έκθεσης Agritechnica βρέθηκαν δύο μοντέλα της New Holland και δύο της Fendt, με το καθένα να δίνει ένα ξεχωριστό ερέθισμα για να αξιολογηθεί με «άριστα» από τους 25 δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου.

Το ανοιχτοχώραφο Fendt 942 Vario απέσπασε το βραβείο στη γενική κατηγορία του θεσμού (Tractor of the Year 2020), ενώ στην κατηγορία «Best Utility» διακρίθηκε το Fendt 314 Profi +. Όσον αφορά το Fendt 314 Vario, η ομάδα των κριτών επαίνεσε την ευελιξία που προσφέρει το συγκεκριμένο μοντέλο. «Η καινοτόμος ιδέα DynamicPerfomance απελευθερώνει πρόσθετη ισχύ όταν απαιτείται - σε οποιαδήποτε ταχύτητα οδήγησης και κατά τη διάρκεια όλων των τύπων εργασίας, ακόμα και σε εφαρμογές PTO σε στάση», ανέφεραν στελέχη της εταιρείας. Επίσης, το λογισμικό FendtONE που απεικονίζεται στην οθόνη του τρακτέρ εξατομικεύει τη χρήση του μηχανήματος και συνδέει το γραφείο με μηχάνημα.

Διάκριση για το τρακτέρ μεθανίου

Από την άλλη πλευρά, το πρώτο εγχείρημα της New Holland να μεταβεί στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβαλλον βιώσιμων τρακτέρ ανταμείφθηκε και με το παραπάνω, αφού το νέο T6 Methane Power έλαβε το βραβείο του πιο αειφόρου τρακτέρ, ένα βραβείο που απονέμεται για πρώτη χρονιά από το ιταλικό περιοδικό Trattori και τον διαγωνισμό Tractor of the Year.

Η New Holland απέσπασε όμως και το βραβείο «Best of Specialized» (καλύτερο εξειδικευμένο τρακτέρ) με το μοντέλο Τ4 110 N. Οι 25 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο εξήραν τον προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό που φέρει το Τ4 και συγκεκριμένα την ανάρτηση με τον ρυθμιζόμενο μπροστινό άξονα Terraglide.

Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 16 Νοεμβρίου μαζί με το περιοδικό Fresher
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία