Τα 26 μέλη της επιτροπής του θεσμού «Tractor of the Year» με κορυφαίους δημοσιογράφους αγροτικού εξοπλισμού από όλη την Ευρώπη αναγνώρισαν το T6 Methane Power της New Holland ως το πιο «βιώσιμο» τρακτέρ. Το T6 Methane Power Concept είχε κερδίσει μάλιστα και το 2019 στην Agritechnica τον ίδιο τίτλο, όταν όμως ήταν ακόμη σε πρωτότυπο στάδιο. Ο Oscar Baroncelli, διευθυντής προϊόντων της New Holland, δήλωσε: «Το τρακτέρ T6 Methane Power που παρουσιάζουμε εδώ στην EIMA είναι η μονάδα παραγωγής μας και αυτή η τεχνολογία είναι διαθέσιμη στους πελάτες μας τώρα.
Με τα οικονομικά και πρακτικά πλεονεκτήματα που φέρνει, περαιτέρω ενισχυμένα κατά τη χρήση βιομεθανίου, αναμένουμε μεγάλο ενδιαφέρον από τους διαχειριστές και τους προμηθευτές των μονάδων βιοαερίου, καθώς και από τους αγρότες με πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου. Οι δήμοι δείχνουν επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για την προσθήκη αυτού του τρακτέρ στους στόλους των οχημάτων Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου για να μειώσουν περαιτέρω το αποτύπωμα των εκπομπών τους». Σε σύγκριση με τα όρια που επιτρέπονται βάσει των κανόνων εκπομπών του Stage V της Ε.Ε., οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα από το T6.180 που κινείται με μεθάνιο είναι 80% χαμηλότερες, ενώ το επίπεδο των υδρογονανθράκων εκτός μεθανίου μειώνεται κατά 90%. Τα σωματίδια μειώνονται κατά 98%, το οξείδιο του αζώτου κατά 62%και το CO2 κατά 11%.
Ωστόσο, το T6.180 Methane Power έχει την ίδια μέγιστη ισχύ των 175 ίππων -με ώθηση- με το συμβατικό πετρελαιοκίνητο μοντέλο και παράγει μέγιστη ροπή 740 Nm. Το κόστος λειτουργίας είναι έως και 30% χαμηλότερο, λέει η κατασκευάστρια. Σε άλλους τομείς, το τρακτέρ μοιάζει σχεδόν 100% με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο, αλλά η βασική αλλαγή είναι η αντικατάσταση των δεξαμενών καυσίμου με έναν συνδυασμό δέκα δεξαμενών τοποθετημένων γύρω από το κέντρο του σασί.
Η μπροστινή μονάδα μπορεί να αντικατασταθεί με μπροστινή σύνδεση και PTO, εάν απαιτείται, ή να αφαιρεθεί για εργασίες φορτωτή. Με χωρητικότητα 453 λίτρων αερίου, που ισοδυναμεί με 79 κιλά, το τρακτέρ κρατά αρκετό καύσιμο για περίπου οκτώ ώρες οδικής μεταφοράς ή εργασίας PTO. Η αυτονομία ανεβαίνει σε 14 ώρες για την τροφοδοσία στον κτηνοτροφικό κλάδο, εκτιμά η New Holland.
«Αυτό που εκπλήσσει τους πελάτες είναι η ισχύς και η ροπή που είναι ίδια με εκείνη των μοντέλων Diesel. Ο ανεφοδιασμός είναι απλός και μοιάζει πολύ με τη διαδικασία πλήρωσης ενός αυτοκινήτου ή φορτηγού που κινείται με CNG», λέει ο Mark Howell, διευθυντής προϊόντων εναλλακτικού καυσίμου στη New Holland.
«Δεν διαρκεί περισσότερο από τον ανεφοδιασμό καυσίμου μιας συμβατικής δεξαμενής πετρελαίου τρακτέρ και είναι μια καθαρότερη διαδικασία χωρίς πιθανότητες διαρροής. Το όφελος του μεθανίου ως καυσίμου είναι ότι μπορεί να δημιουργήσει ένα κυκλικό ενεργειακό σύστημα. Όταν χρησιμοποιείται μεθάνιο που παράγεται από μονάδα βιοαερίου με μείγμα αποβλήτων και καλλιεργειών, οι πελάτες μπορούν να επιτύχουν ουδέτερο άνθρακα. Τα αγροκτήματα μπορούν να γίνουν όχι μόνο παραγωγοί τροφίμων, αλλά και πηγές καυσίμων, και οι ελκυστήρες που τροφοδοτούνται με μεθάνιο είναι οι παράγοντες που βοηθούν αυτή την κυκλική διαδικασία. Τα απόβλητα, όπως η κοπριά των ζώων, γίνονται ξαφνικά πολύτιμες πηγές καυσίμων. Το μεθάνιο είναι πιο καθαρό στο χειρισμό κατά τον ανεφοδιασμό και κατά την καύση στον κινητήρα. Είναι ένα καύσιμο άμεσα διαθέσιμο και αυτό επιτρέπει στους πελάτες μας να μειώσουν το CO2 τους σήμερα αντί να περιμένουν άλλα καύσιμα που μπορεί να έρθουν ή όχι στο μέλλον», καταλήγει ο ίδιος.