Η Fendt περιμένει ξεκάθαρα μηνύματα σχετικά με το νομικό πλαίσιο για τους τύπους κίνησης του μέλλοντος και μόνο τότε μπορεί να δρομολογηθεί μια σειρά ηλεκτρικών τρακτέρ, αυτά όμως θα παραμείνουν ακριβά. Αυτό είναι το μήνυμα που έλαβαν όσοι παρακολούθησαν το διαδικτυακό σεμινάριο από το Βαυαρικό Κέντρο Τεχνολογίας και Προώθησης (TFZ) για τις ανανεώσιμες πρώτες ύλες, παρουσία του Leonard von Stillfried, διευθυντικού στελέχους του ομίλου AGCO.
«Οι παραγγελίες από ορισμένους λάτρεις της ηλεκτρικής ενέργειας δεν παράγουν ακόμη επαρκείς ποσότητες για παραγωγή σειρών», εξήγησε ο Leonard von Stillfried την περασμένη Παρασκευή. Υπάρχει έλλειψη σαφών μηνυμάτων από την πολιτική σχετικά με το νομικό πλαίσιο για τους επιμέρους τύπους κίνησης, το οποίο είναι κρίσιμο για την ανταγωνιστικότητα των διαφόρων εναλλακτικών μορφών πετρελαιοκίνησης.
Παλέτα επιλογών για τεχνολογίες κίνησης
Ο Stillfried βλέπει τη Fendt, ως premium μάρκα, να βρίσκεται σε εξαιρετική θέση όσον αφορά την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στον τρόπο κίνησης των μηχανημάτων, με το μέλλον να διαγράφεται ευοίωνο και πολλές τεχνολογίες να βρίσκονται στις επιλογές των αγοραστών.
Για τον τρόπο κίνησης του τρακτέρ του μέλλοντος δεν είναι προδιαγεγραμμένο τίποτα και για κανέναν κατασκευαστή γεωργικών μηχανημάτων, λέει η Fendt. Γι' αυτό η γερμανική κατασκευάστρια βασίζεται σε διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης για διαφορετικές εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένου του αυτόνομου μίνι ρομπότ Xaver για σπορά. Σε αυτό το πλαίσιο, το πλήρως ηλεκτρικό e100 Vario δικαιολογείται και στο χαρτοφυλάκιο της Fendt.
Ακριβότερα από τα πετρελαιοκίνητα τα ηλεκτρικά τρακτέρ
Ο διευθυντής προϊόντων της Fendt πιστεύει ότι οι τιμές των μπαταριών, οι οποίες μειώνονται καθώς αυξάνεται η παραγωγική ικανότητα, είναι πιθανό να μειώσουν τις τιμές των ηλεκτρικών τρακτέρ τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, ένα ηλεκτρονικό τρακτέρ θα παραμείνει πιθανώς πιο ακριβό στην αγορά από έναν συγκρίσιμο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρικά τρακτέρ μπορούν ήδη να λειτουργούν με χαμηλότερο κόστος καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους από τα αντίστοιχα πετρελαιοκλινητα και αυτό είναι ένα πλεοέκτημα, που οφείλεται στο χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων.