Την ένταξή της στους κατασκευαστές που υποστηρίζουν τα εναλλακτικά καύσιμα ανακοινώνει η Kubota, εγκρίνοντας το HVO (υδροκατεργασμένο φυτικό έλαιο) για χρήση στα νέα της πετρελαιοκίνητα τρακτέρ. Αυτό συνέβη μια εποχή που η εστίαση των κατασκευαστών τρακτέρ έχει στραφεί σε εναλλακτικά καύσιμα για να τροφοδοτήσει τον κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση (CI) και η Kubota είναι η τελευταία που εντάχθηκε στο κίνημα με την είδηση ότι όλα τα νέα τρακτέρ της είναι κατάλληλα για λειτουργία σε υδροκατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO).
Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι είναι δυνατό όλα τα νέα τρακτέρ με πετρελαιοκινητήρες να λειτουργούν τόσο με HVO όσο και με GTL (αέριο σε υγρό), γεγονός που, όπως επισημαίνει, θα συμβάλει σε χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με την Kubota, οποιοδήποτε παραφινικό καύσιμο που συμμορφώνεται με το ευρωπαϊκό πρότυπο EN15940 είναι κατάλληλο για χρήση σε όλη τη γκάμα των κινητήρων πετρελαίου. Αναγνωρίζεται μάλιστα από την ίδια ότι το HVO, το οποίο συντίθεται από φυτικό έλαιο και λίπος, είναι πιθανό να γίνεται όλο και πιο δημοφιλές λόγω των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων του. Το GTL, που συντίθεται από φυσικό αέριο, συμβάλλει στη μείωση των συνολικών εκπομπών άνθρακα σε μεγαλύτερο ποσοστό.
Η Kubota σημειώνει πάντως πως, όταν χρησιμοποιούν αυτά τα καύσιμα οι χειριστές, θα πρέπει να συμμορφώνονται με τυχόν κατάλληλους τοπικούς κανονισμούς στις περιοχές που αυτά χρησιμοποιούνται. Από την άλλη, η ευκολία είναι μεγάλη, αφού δεν υπάρχει καμία απαίτηση να ξεπλύνετε τις δεξαμενές καυσίμου ή να αλλάξετε φίλτρα, καθώς τα HVO και GTL, -πληρούν τα πρότυπα της ΕΕ-, είναι ασφαλή για ανάμειξη με πετρέλαιο.
Δεν υπάρχουν αλλαγές στα υπάρχοντα διαστήματα συντήρησης ή όροι εγγύησης κατά τη χρήση αυτών των καυσίμων, ωστόσο οι χειριστές μπορεί να παρατηρήσουν μια ελαφρά υποβάθμιση της απόδοσης του κινητήρα, όταν τον χρησιμοποιούν με τα εναλλακτικά καύσιμα, λόγω της χαμηλότερης ενεργειακής πυκνότητας των τελευταίων, σε σύγκριση με το πετρέλαιο.
Γενικά, τα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι τόσο διαδεδομένα σε όλες τις χώρες, αλλά θα μπορούσαν σύντομα να αλλάξουν τον κλάδο της γεωργίας, στον οποίο πιθανώς να υπάρχει όχι μόνο αυτό το είδος της κινητικότητας αλλά και όλοι οι άλλοι σύγχρονοι τρόποι, όπως είναι το υδρογόνο και η ηλεκτροκίνηση.
Agriland