Ερχόμενο στην τρίτη γενιά ανάπτυξής του, το λεγόμενο, τότε, τρακτέρ «Konzept» της Steyr είναι έτοιμο να κάνει το άλμα και να εισέλθει στην παραγωγή. Με την έκθεση του Ανόβερου να αποτελεί το σημείο καμπής, το υβριδικό τρακτέρ βρίσκεται προ των πυλών, με την παρουσίαση να αναμένεται 12 έως 18 Νοεμβρίου, στην Agritechnica. Kermesse που θα δει, ακριβώς, τη δημόσια παρουσίαση του πρώτου υβριδικού ελκυστήρα της Steyr.
Δεν πρόκειται για το πρωτότυπο τρακτέρ Konzept και το Hybrid Drivetrain Konzept που παρουσιάστηκε πριν από μερικά χρόνια, αλλά για ένα πλήρως λειτουργικό τρακτέρ που βρίσκεται πλέον κοντά στην πραγματική φάση παραγωγής. Ένα όχημα που ο αυστριακός κατασκευαστής παρουσίασε κατά την τελευταία εκδήλωση τύπου.
Το νέο υβριδικό μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα του CVT 6175 Impuls με ονομαστική ισχύ 180 ίππων και με τη Steyr να καταφέρνει να το εξοπλίσει με την ισχύ του μεγαλύτερου μοντέλου της ανώτερης σειράς, δηλαδή με μέγιστη ισχύ 260 ίππων. Αυτός ο συνδυασμός περισσότερης ισχύος σε ένα ελαφρύτερο πακέτο καθίσταται δυνατός κυρίως χάρη στο συνδυασμό ενός υδρομηχανικού κιβωτίου CVT στον πίσω άξονα και μιας υβριδικής μονάδας στον μπροστινό άξονα, τα οποία μπορούν να συνδυαστούν με έναν έξυπνο συμπλέκτη DT.
Ο μπροστινός άξονας επωφελείται επίσης από τη νέα ανεξάρτητη ανάρτηση, η οποία βελτιώνει περαιτέρω την άνεση του χειριστή. Χάρη στη λειτουργία E-CVT, το τρακτέρ μπορεί να κινείται σε αμιγώς υβριδική-ηλεκτρική λειτουργία έως 75 kW, σε χαμηλές στροφές κινητήρα 1.100 σ.α.λ., γεγονός που του επιτρέπει να διατηρεί την ταχύτητα κίνησης προς τα εμπρός μέσω της ηλεκτρικής κίνησης, χωρίς καμία μηχανική σύνδεση με τον κινητήρα.
Ο ηλεκτρονικός μετατροπέας E-Shuttling επιτρέπει 41% ταχύτερους ελιγμούς σε χαμηλές στροφές κινητήρα και 15% μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η ηλεκτρική κίνηση προσφέρει και άλλα πλεονεκτήματα για τους χειριστές και τους ιδιοκτήτες. Το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης E-Steering μπορεί να επιταχύνει τον μπροστινό άξονα κατά τις στροφές σε ταχύτητες εργασίας, για να μειώσει την ακτίνα στροφής κατά 15% και έτσι να εκτελέσει ελιγμούς 20% ταχύτερα, ενώ το E-Boost παρέχει πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ όταν χρειάζεται (όπως μετά από επανεκκίνηση σε διασταύρωση). Αυτό είναι εφικτό χάρη στην τεχνολογία υπερπυκνωτών, η οποία επιτρέπει την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από το τρακτέρ κατά την οδήγηση σε κατηφόρα, για παράδειγμα, και στη συνέχεια τη χρήση της όταν χρειάζεται, όπως η πρόσθετη ώθηση που απαιτείται.
Όλη η ισχύς που χρειάζεστε, όταν τη χρειάζεστε
Με το E-Torque Vectoring, η ροπή κατευθύνεται στους εμπρός ή στους πίσω τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες, δημιουργώντας ένα μεταβλητό σύστημα διπλής κίνησης κατά απαίτηση. Όταν εργάζεστε στο χωράφι, οι μπροστινοί τροχοί κινούνται ηλεκτρικά με την ίδια ταχύτητα με τους πίσω τροχούς για βέλτιστη πρόσφυση, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου, τη φθορά των ελαστικών και τις ζημιές στο έδαφος ή στις καλλιέργειες που προκαλούνται από την ολίσθηση. Αυτό σημαίνει επίσης ότι η διπλή πρόσφυση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο δρόμο χωρίς φθορά και ζημιά στα ελαστικά ή δυσφορία του οδηγού.
Το E-Braking διατηρεί σταθερή ταχύτητα του τρακτέρ σε κατωφέρειες και χρησιμοποιεί την ηλεκτρική κίνηση ως επιβραδυντή για να ελαχιστοποιήσει τη φθορά των φρένων και να αυξήσει την ασφάλεια οδήγησης. Από την πλευρά του, το E-Torque Filling (δηλαδή η «ηλεκτρονική πλήρωση ροπής») μειώνει τη διακύμανση της ταχύτητας που προκαλείται από τα τμήματα σκληρού/μαλακού εδάφους κατά μέσο όρο 6% κατά την εργασία με εργαλεία. Το αποτέλεσμα είναι μια σταθερά υψηλότερη ταχύτητα κίνησης προς τα εμπρός, η οποία βελτιώνει την άνεση, την ακρίβεια, την απόδοση και την ταχύτητα εργασίας.
Επίσης, υπάρχει η λειτουργία E-Eco Mode, η οποία έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει ότι κατά τη διάρκεια ελαφρών εργασιών και μεταφορών το τρακτέρ λειτουργεί στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο απόδοσης με βάση το συνδυασμό της ηλεκτρικής ισχύος κίνησης και του CVT. Το υβριδικό τρακτέρ CVT, μεταξύ άλλων, μπορεί επίσης να τροφοδοτεί ηλεκτρικά συμβατά εργαλεία μέσω της τεχνολογίας E-Implement, παρέχοντας έως και 75 kW στα 700 V μέσω μιας τυπικής θύρας AEF, για τις λειτουργίες του εργαλείου, ακόμη και των τροχών, εάν είναι απαραίτητο.
«Μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, από τότε που παρουσιάσαμε το τρακτέρ Steyr Konzept, και αμέσως μετά το Hybrid Drivetrain Konzept, προχωρήσαμε τις βασικές σχεδιαστικές ιδέες ένα βήμα παραπέρα και τις φέραμε πιο κοντά στο στάδιο της παραγωγής», σχολίασε ο Christian Huber, διευθύνων σύμβουλος της CNH Austria και αντιπρόεδρος της παγκόσμιας διαχείρισης προϊόντων τρακτέρ.
«Ήταν πάντα πρόθεσή μας να προχωρήσουμε σταδιακά από την ιδέα στην πραγματικότητα με τις καινοτομίες του Konzept που έχουμε αναπτύξει και πιστεύω ότι με το Steyr Hybrid CVT έχουμε καταστήσει σαφή την πρόθεσή μας να ανοίξουμε νέους δρόμους με καινοτόμες τεχνολογίες, ενσωματώνοντάς τες σε ένα τρακτέρ που θα προσφέρει στους πελάτες μεγαλύτερη αποδοτικότητα, παραγωγικότητα και οδηγική απόλαυση».
trattoriweb