Η έκθεση Agritechnica 2023 πλησιάζει, με τη Steyr να έχει, όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια, ισχυρή παρουσία με πρεμιέρες που εντυπωσιάζουν. Η εξέλιξη του τρακτέρ Steyr Hybrid CVT, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε δημόσια έκθεση, έλαβε ασημένιο μετάλλιο στα βραβεία καινοτομίας της Agritechnica, σε αναγνώριση των πολλαπλών ιδεών που ενσωματώνει, οι οποίες ενισχύουν την αποδοτικότητα του τρακτέρ στο οποίο ενσωματώνονται.
Αποτελώντας εξέλιξη του Konzept που παρουσίασε η εταιρεία στην προηγούμενη έκθεση Agritechnica, το Hybrid CVT είναι ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο που συνδυάζει πολλαπλά χαρακτηριστικά, πρωτόγνωρα στον τομέα των τρακτέρ και τα οποία ενισχύουν την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα στο πεδίο και στο δρόμο, με οφέλη τόσο για το περιβάλλον όσο και για την κερδοφορία των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
Βασισμένο στην πλατφόρμα Steyr 6175 Impuls CVT ισχύος 180 ίππων (ονομαστική ισχύς), το σύστημα μετάδοσης κίνησης του τρακτέρ συνδυάζει υδρομηχανική κίνηση CVT στον πίσω άξονα και υβριδική μονάδα στον μπροστινό άξονα, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν με έναν έξυπνο συμπλέκτη 4wd. Με το E-CVT, η κίνηση είναι υβριδική-ηλεκτρική με ισχύ έως και 75kW, η οποία παράγεται σε μόλις 1.100 σ.α.λ.
Παράλληλα, το E-Shuttling μειώνει το χρόνο αλλαγής κατεύθυνσης κατά 41% και τη χρήση καυσίμου κατά 15%, ενώ το E-Steering επιταχύνει τον μπροστινό άξονα κατά τη διάρκεια στροφών με ταχύτητα πεδίου, μειώνοντας την ακτίνα στροφής κατά 15% για 20% ταχύτερους ελιγμούς. Ένα άλλο σύστημα, το E-Boost, παρέχει πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ όταν χρειάζεται, όπως μετά από επιβράδυνση για διασταύρωση.
Με το E-Torque Vectoring κατευθύνεται η ροπή στους εμπρός ή πίσω τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες, για μεταβλητή τετρακίνηση, ενώ το E-Braking διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του τρακτέρ σε κατηφόρα, με υπερ-πυκνωτές που αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια.
Το E-Torque Filling μειώνει τη διακύμανση της ταχύτητας που προκαλείται από τα σκληρά/μαλακά σημεία του εδάφους κατά την εργασία με εργαλεία που εμπλέκονται στο έδαφος, ενώ η λειτουργία E-Eco Mode μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 5-10%, συνδυάζοντας την ηλεκτρική ισχύ και την ισχύ του CVT κατά τη διάρκεια ελαφρών εργασιών. Η τεχνολογία E-Implement παρέχει έως και 75kW στα 700V μέσω μιας τυπικής θύρας AEF, για την τροφοδοσία των εργαλείων και, όπου απαιτείται, των τροχών τους.
Με 340 ίππους το ισχυρότερο Terrus
Το μεγαλύτερο τρακτέρ της σειράς Steyr είναι τώρα το 6340 Terrus CVT με 340 ίππους (μέγιστο), το οποίο συμπληρώνει τα 6290 Terrus CVT με 290 ίππους και 6315 Terrus CVT με 315 ίππους. Όλα τα μοντέλα κινούνται από έναν κινητήρα FPT NEF 6,7 λίτρων που, στο νέο 6340, παρέχει 9% περισσότερη ισχύ σε σύγκριση με το 6315 Terrus CVT που προηγουμένως ηγείτο της σειράς.
Η μέγιστη ισχύς των 340 ίππων είναι η ισχύς που δεν ενισχύεται από σύστημα boost και είναι διαθέσιμη σε όλες τις συνθήκες, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 1.398 Nm στις 1.400 στροφές ανά λεπτό.
Τα Plus αντικαθιστούν τα Kompakt
Με πέντε μοντέλα από 80-120 ίππους, η νέα σειρά Steyr Plus, που αντικαθιστά τη σειρά Kompakt επαναφέρει ένα σεβαστό όνομα στην εταιρεία. Κάτω από την εντυπωσιακή νέα σχεδίαση, οι νέοι ελκυστήρες προσφέρουν μεγαλύτερη υδραυλική ισχύ, μεγαλύτερη άνεση από την πλήρη ανάρτηση της καμπίνας και τη λειτουργία φρένου-συμπλέκτη, καθώς και έναν νέο μπροστινό άξονα με μπροστινό κοτσαδόρο που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να ταιριάζει σε λοφώδεις συνθήκες.
Όλα τα μοντέλα κινούνται από τετρακύλινδρους κινητήρες FPT F5 3,6 λίτρων με υπερτροφοδότηση και ενδιάμεση ψύξη και ψεκασμό καυσίμου common rail, ενώ διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων 40 χλμ./ώρα (24F/24R) με μονάδα δύο ταχυτήτων και ηλεκτροϋδραυλικό powerhuttle, καθώς και προαιρετικές ταχύτητες creeper. Η λειτουργία S-Stop II επιτρέπει την αποσύνδεση της μετάδοσης και την πέδηση με ένα πόδι.