Ο πήχης μπαίνει ψηλά από την κορεατική Kioti, η οποία λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά τα HX1001 και HX1201, δύο τρακτέρ με ισχύ έως 125 ίππους και πολλές τεχνολογικές λύσεις. Τα νέα ισχυρά HX, πολυμηχανήματα κατάλληλα για ένα ευρύ φάσμα εργασιών, τόσο στο αγρόκτημα όσο και στο χωράφι έρχονται στις εκδόσεις HX9010, HX1001 και, τέλος, στην έκδοση HX1201.
Το εύρος ισχύος εκτείνεται από τους 90 ίππους του βασικού μοντέλου 9010 έως τους 115 ίππους του κορυφαίου μοντέλου 1201. Κινούνται από έναν τετρακύλινδρο 4JTA 3,8 λίτρων που αναπτύχθηκε εσωτερικά από τον νοτιοκορεατικό κατασκευαστή και διαθέτει φίλτρο CCV χωρίς συντήρηση, υγρή ψύξη του κινητήρα και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά για τη μείωση των κραδασμών και του θορύβου. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 180 λίτρων.
Με διαχείριση ισχύος
Κάτω από το καπό υπάρχει το Power Boost, το οποίο αυξάνει την ισχύ του κινητήρα έως και 10 ίππους (για τα μοντέλα HX1001 και HX1201, ενώ για το βασικό μοντέλο η ώθηση είναι λίγο πάνω από 8 ίππους) ακόμη και σε ακραίες συνθήκες, διευκολύνοντας την εργασία με στρογγυλά χορτοδετικά, συρόμενα και άλλα βαριά εργαλεία, που απαιτούν μεγάλη πρόσφυση.
Το Power Boost, το οποίο φέρνει έτσι τη μέγιστη ισχύ πάνω από τους 125 ίππους, τίθεται σε λειτουργία μόνο όταν πληρούνται ορισμένες συνθήκες λειτουργίας: είτε με την ενεργοποίηση του PTO όταν το όχημα υπερβαίνει τα 0,5 χλμ./ώρα, είτε με την απενεργοποίηση του PTO, όταν το όχημα υπερβαίνει τα 15 χλμ./ώρα.
Μεταξύ των χαρακτηριστικών που εισήγαγαν οι σχεδιαστές της Kioti για τη διαχείριση της ισχύος είναι η «μνήμη στροφών», σύμφωνα με την οποία μπορεί να επιλεγεί μία από τις δύο προκαθορισμένες (μεταξύ 1.050 και 2.200 σ.α.λ.), έτσι ώστε το HX να προσαρμόζεται αυτόματα στην επιλεγμένη ταχύτητα χωρίς να χρειάζεται να το χειρίζεστε κάθε φορά. Στην ουσία, διατίθεται «περισσότερη απόδοση με λιγότερη προσπάθεια», που είναι και το σλόγκαν της μάρκας.
Επίσης, με το «Smart Cruise» μπορείτε να χειριστείτε ένα κουμπί για να διατηρήσετε ένα συγκεκριμένο επίπεδο στροφών ή/και να επιστρέψετε σε αυτό το επίπεδο όποτε θέλετε, με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό, με Power Shuttle 4 ταχυτήτων, δύο σειρές και creeper. Στην πράξη, χάρη στο υδραυλικό hi-lo, ο συνολικός αριθμός των ταχυτήτων είναι 32 και στις δύο κατευθύνσεις, με διακόπτη αποσύμπλεξης στο μοχλό ταχυτήτων για την αλλαγή ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του πεντάλ του συμπλέκτη και, φυσικά, ηλεκτροϋδραυλική όπισθεν (shuttle) υπό φορτίο.
Η ανυψωτική ικανότητα φτάνει τα 4.410 και αυτό σημαίνει ότι το HX είναι σε θέση να ανυψώνει βαριά φορτία χάρη στην εξαιρετική ανυψωτική του δύναμη, η οποία το τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας του. Η υδραυλική ικανότητα, που δεν είναι μικρότερη από 121 λίτρα/λεπτό, είναι σημαντική: οι 8 υδραυλικές έξοδοι pto (προαιρετικά), στις οποίες μπορεί να συνδεθεί πρακτικά κάθε τύπος εργαλείου, συμπληρώνονται ακόμη και από τον απομακρυσμένο διακόπτη PTO στον πίσω λασπωτήρα.
Το βάρος, από 4.428 κιλά μπορεί να αυξηθεί στα 4.928 κιλά με την τοποθέτηση έρματος (έως 500 κιλά). Το συνολικό μήκος με ζεύξη τριών σημείων και χωρίς έρμα είναι 4.398 χλστ., ενώ το μεταξόνιο είναι 2.410 χλστ, με το σύστημα τετρακίνησης να εγγυάται πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας.
Άνεση και λειτουργικότητα
Η καμπίνα είναι αρκετά οδηγοκετρική, αφού οι βασικές μονάδες ελέγχου, όπως η οθόνη αφής και το ηλεκτρονικό υποβραχιόνιο, είναι τοποθετημένα στη δεξιά πλευρά για υψηλότερο επίπεδο άνεσης, με ευρεία και καθαρή θέα ανά πάσα στιγμή. Το κάθισμα είναι εργονομικό, με αναρτήσεις αέρα, και το πανοραμικό στέγαστρο βοηθά τον χρήστη στις εργασίες του φορτωτή.
Το υποβραχιόνιο κινείται μπρος-πίσω, προσφέροντας βολικό έλεγχο με μοχλό. Το τιμόνι είναι ανακλινόμενο και τηλεσκοπικό και μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες του χρήστη, ενώ τα φώτα εργασίας, οι προβολείς και τα πίσω φώτα (40 W) συμπληρώνουν την εικόνα, διευκολύνοντας τις νυχτερινές εργασίες. Σημειωτέον πως ολόκληρη η γκάμα των ολοκληρωμένων τρακτέρ Kioti έχει εγγύηση 5 ετών (ή 3000 ώρες).
Trattoriweb