BACK TO
TOP
Profi

Case IH Maxxum 150 ActiveDrive 8: Στη μάχη των εξακύλινδρων

Ήταν φυσικό να θέλουμε να δούμε πώς τα πηγαίνει το Maxxum 150 σε σύγκριση με το 145, το οποίο είναι ισοδύναμο με το New Holland T6.175 DynamicCommand που δοκιμάστηκε στο τεύχος Μαΐου 2018 - εξ ου και η σύγκριση μεταξύ των τεσσάρων και των έξι κυλίνδρων.

Maxxum_145_and_RB565_1946_10-17__1_

16
0

Η νέα οικογένεια Maxxum της Case IH αποτελείται σήμερα από πέντε μοντέλα (85kW/116 ίπποι έως 107kW/145 ίπποι) εκ των οποίων το ένα είναι το εξακύλινδρο Maxxum 150 που δοκιμάστηκε στο profi. Ανεξάρτητα από τον κινητήρα, όλα τα μέλη της γκάμας μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο και είναι διαθέσιμα με τεσσάρων ή οκτώ ταχυτήτων μετάδοση semi-powershift ή με αδιαβάθμητο κιβώτιο.

Όσον αφορά στην λειτουργία και την απόδοση του κινητήρα μπορεί κανείς να δει κορυφαίες επιδόσεις από το σύνολο των 6,7 λίτρων στο μοντέλο 150: ήσυχος, πρόθυμος κινητήρας και, πάνω απ 'όλα, ανθεκτικός και έτοιμος ιδίως μπροστά από καλλιεργητή, άροτρο ή σπαρτική. Διαθέτει παραδειγματικές ιδιότητες ως τρακτέρ ανοικτοχώραφο, κάτι που βρίσκει σύμφωνο και το κέντρο δοκιμών DLG. Χωρίς σύστημα ώθηση, το Maxxum 150 αποδίδει 92.3kW/ 123.7 ίππους στις ονομαστικές σ.α.λ. και φτάνει να βγάζει ακόμη και 107.4kW/144.0 ίππους στην καλύτερη μέτρηση. Τα αποτελέσματα γίνονται ακόμα πιο εντυωσιακά όταν το σύστημα ώθηση μπαίνει σε λειτουργία κατά τη διάρκεια της εργασίας (από 0,5 χλμ/ώρα) ή κατά τη μεταφορά (από 14 χλμ./ώρα). Στην τελευταία περίπτωση η δυναμομέτρηση έδειξε 106,1kW/142,3 ίππους και 120,2kW/161,2 ίππους αντίστοιχα.

Μολονότι τα παραπάνω αποτελέσματα είναι παρόμοια με εκείνα του τετρακύλινδρου κινητήρα, υπάρχει διαφορά στα άλλα στοιχεία του μοντέλου 150. Η άνοδος της ροπής κατά 50% με καλή πτώση των σ.α.λ. κατά 30% και το εύρος σταθερής ισχύος 34% είναι στοιχεία που μιλούν από μόνα τους. Το ίδιο συμβαίνει και με την ροπή εκκίνησης που είναι μεγαλύτερη από 130%. Ωστόσο, με δύο κυλίνδρους παραπάνω είναι λογικό μόνο το μοντέλο 150 να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο και ειδικά κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του PTO σε υψηλές στροφές. Η κατανάλωση εκεί αυξήθηκε κατά 3,0-5,0%, αν και αυτό δεν ισχύει στη μέγιστη απόδοση, εκεί όπου τα τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα τρακτέρ είναι στην πραγματικότητα ισότιμα. Εάν συγκρίνει κανείς τις τιμές Powermix των δύο θηρίων, εξάγεται η ακόλουθη εικόνα.

Για εργασίες βαρέως και μεσαίου «τύπου», ο εξακύλινδρος κινητήρας με την πολύ οικονομική κατανάλωση των 266 γρ./kWh είναι σχεδόν ίδιος με τον τετρακύλινδρο (265 γρ./kWh). Η διαφορά αρχίζει να μεγαλώνει κατά τη διάρκεια της εργασίας με υψηλότερες στροφές pto, σε μερικώς χαμηλότερο φορτίο. Εκεί το τετρακύλινδρο μοτέρ καταναλώνει 250 γρ./ kWh ενώ το Maxxum 150 καίει 259 γρ./kWh, ένα σταθερά καλό αποτέλεσμα για το τελευταίο. Και ερχόμαστε στις μεικτές εργασίες όπως η λιπασματοδιανομή όπου φαίνεται πως το πλεονέκτημα του τετρακύλινδρου μοντέλου γίνεται πιο φανερό: με κατανάλωση 265 γρ./kWh, είναι περίπου 4,0% καλύτερος από τον εξακύλινδρο που έκαψε 276 γρ./kWh . Τα συνολικά αποτελέσματα Powermix για το Maxxum 150 είναι 266 γρ./kWh (συν 24 γρ./kWh πρόσθετου υγρού AdBlue).

Από την άλλη πλευρά, ο τετρακύλινδρος κινητήρας με 257 γρ./kWh ήταν μόλις 3,0% πιο οικονομικός. Ακόμα και τα αποτελέσματα στη δοκιμή μεταφορικών εργασιών δεν φαίνεται να είναι πολύ διαφορετικά. Στα 40 χλμ./ώρα μετρήθηκαν 378 γρ./KWh και στα 50 χλμ / ώρα ήταν 385 γρ./KWh, αριθμοί που δίνουν στο Maxxum 145 ένα μικρό πλεονέκτημα (377 και 381 γρ./ KWh). Έτσι, το τελικό αποτέλεσμα θυμίζει αυτό που ίσχυε πάντα: Αν οι εργασίες συνηθίζεται να είναι απαιτητικές, το εξακύλινδρο Case είναι είναι αυτό που θα τα καταφέρει καλύτερα και αποτελεί σχεδόν «μονόδρομο». Αν όμως οι καθημερινές εργασίες είναι ελαφριές έως μεσαίες, συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών του μπροστινού φορτωτή, το τετρακύλινδρο μοτέρ μπορεί να φανεί αποτελεσματικότερο, εκμεταλλευόμενο μάλιστα το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης καυσίμου. Αμφότερα τα μοντέλα έχουν βέβαια τις ίδιες διαστάσεις.

Και πάμε στη «νέα» μετάδοση ActiveDrive 8. Με τρία εύρη και οκτώ αναλογίες powershift, προσφέρει συνολικά 24 ταχύτητες και στις δύο κατευθύνσεις. Και αν με την πρώτη ταχύτητα στα 2,5 χλμ./ώρα δεν μείνει κάποιος ευχαριστημένος, υπάρχει προαιρετικά και η επιλογή έρπουσας για ταχύτητες 250 μ./ώρα.Τα τρία εύρη επικαλύπτονται ικανοποιητικά για να προσφέρουν 11 αναλογίες στο κύριο εύρος εργασίας πεδίου των 4-12 χλμ./ώρα (παρόλο που τα βήματα μέσα σε μια ομάδα είναι αρκετά μεγάλα). Κατά την κίνηση με φορτωμένο το ρυμουλκούμενο μπορείτε εύκολα να ξεκινήσετε από την περιοχή C, παρόλο που το C1 είναι η ονομαστική ταχύτητα των 13.5 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ταχύτητα των 50 χλμ. / ώρα έρχεται στις 1.905 σ.α.λ. (40 χλμ. στις 1.680 σ.α.λ.), επιδόσεις πολύ καλές. Η λειτουργία της μετάδοσης κατά τη διάρκεια της εργασίας στο πεδίο ήταν εντυπωσιακή.

Σε αντίθεση με το τρακτέρ προπαραγωγής το οποίο δοκιμάστηκε το 2018, όλα τα αυτόματα χαρακτηριστικά λειτουργούν τώρα όπως το cruise control. Όπως ακριβώς σε έναν τρακτέρ CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων), μπορείτε να επιλέξετε τις επιθυμητές στροφές και στη συνέχεια κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων να «προσαρμοστούν». Απολαυστικό επίσης το σύστημα «ActiveClutch» αλλά και το «SmoothShift» που μειώνει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα κατά την αλλαγή ταχυτήτων.Η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων ολοκληρώνεται με τα διπλά χειριστήρια και το ενσωματωμένο φρένο στάθμευσης. Στη λίστα των μειονεκτημάτων μπαίνει το μικρό joystick με τις εκτεταμένες λειτουργίες ISObus που δεν επιτρέπει την ουσιαστική αξιοποίηση καθώς και ένα κουμπί για αλλαγές κατεύθυνσης. Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επιλέξουν μόνο τρεις από τις τέσσερις δυνατές εκδοχές (540, 540E, 1.000 και 1.000E) κατά την παραγγελία του νέου τρακτέρ.

Σε όλους τους κύκλους δοκιµής το Case IH Maxxum 150 αποδείχθηκε οικονοµικότερο από το µέσο όρο όλων των τρακτέρ που δοκιµάστηκαν µέχρι τώρα. Το συνολικό αποτέλεσµα Powermix είναι 266 γρ./kWh (+ 24 γρ./kWh του AdBlue). Οι εργασίες µεταφοράς συνθέτουν µια αρκετά παρόµοια εικόνα: στα 40 χλµ./ ώρα (σε 1.525 σ.α.λ.) το Maxxum καταναλώνει10% λιγότερο καύσιµο από τον µέσο όρο των δοκιµασµένων τρακτέρ.


Το Maxxum 150 είναι εξοπλισμένο με το ίδιο υδραυλικό σύστημα και σύνδεσμο που διεθέτει το Maxxum 145 (και το New Holland T6.175 κατ΄επέκταση), οπότε ας γίνει απλά μια σύντομη ανασκόπηση. Ο ρυθμός ροής από την αντλία πλάκας εξαγωγής είναι εντάξει για αυτή τη ζώνη ισχύος με περίπου 135 λίτρα/λεπτό (32,8kW) που αποδίδει η μεγαλύτερη από τις δύο επιλογές αντλίας. Ωστόσο με το λάδι των υδραυλικών και του κιβώτιο στο κανονικό επίπεδο υπάρχουν διαθέσιμα μόνο 18 λίτρα και δεν είναι αρκετά για την ανατροπή ενός ρυμουλκούμενου 16 τόνων.

Φυσικά η χωρητικότητα σε λάδι μπορεί προαιρετικά να ανέβει στα 38 διαθέσιμα λίτρα. Το εύρος ανύψωσης και η ανυψωτική ισχύς δεν είναι άσχημα, όμως η απόδοση των 5.778daN δεν ήταν αρκετή για να ανυψώσειπλήρως ένα φορτίο με σπόρους στα τρία μέτρα. Οι σταθεροποιητές δεν έχουν σχεδιαστεί για να προσαρμόζονται στους κάτω συνδέσμους της ζεύξης Cat III. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η γρήγορη ανύψωση/χαμήλωμα δεν γινόταν πάντοτε όπως έπρεπε και περιστασιακά οι έμπαινε σε θέση έκτακτης ανάγκης - ένα πρόβλημα που το αντιμετώπισε όμως η Case IH.

Πριν μπούμε στην καμπίνα, πρέπει να πούμε ότι τα σκαλοπάτια είναι λίγο στενά, όπως είναι δηλαδή και στο τετρακύλινδρο μοντέλο. Πέρα από αυτό, με το που μπει ο χειριστής στην καμπίνα μπορεί γρήγορα να νοιώσει οικεία από την χρήση του υποβραχιόνιου Multicontroller μέχρι τη λειτουργία του τερματικού AFS Pro 700. Η εξοικοίωση αυτή αποδίδεται στην ομοιότητα με τα προηγούμενα Maxxum των υψηλών προδιαγραφών. Πρόοδος έχει σημειωθεί στη σύνδεση των παρελκόμενων με το ISObus καθώς και στο σύστημα διεύθυνσης αυτόματης καθοδήγησης, αν και οι διάφορες ηχητικές ειδοποιήσεις δεν ήταν αρεστές. Το ίδιο ισχύει και για τα πολλαπλά μενού στην οθόνη της καμπίνας. Μπορείτε να προγραμματίσετε σελίδες, αλλά λείπει μια γενική σελίδα πληροφοριών στην οποία θα μπορούσε να δει κανείς στοιχεία όπως η κααταχώριση καρουλιού (συμπεριλαμβανομένων των ρυθμίσεων ώρας και ρυθμού) καθώς και οι ρυθμίσεις της μετάδοσης και του συνδέσμου.

Μιλώντας για ρυθμίσεις, να πούμε ότι το μπροστινό ανυψωτικό στο τρακτέρ της δοκιμής είχε το προαιρετικό σύστημα διαχείρισης ζεύξης με έλεγχο θέσης, ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που αξίζει ειδικά για εκείνους που κάνουν πλήρη χρήση ενός εμπρός συνδέσμου. Όσον αφορά το βάρος, το εξακύλινδρο Maxxum 150 δεν είναι βαρύτερο από τα τετρακύλινδρα λόγω του κοινού πλαισίου που μοιράζονται. Το τρακτέρ της δοκιμής ζυγίζει ακριβώς 7.190 κιλά. Με επιτρεπόμενο βάρος τους 10,5 τόνους στα 50 χλμ/ώρα, διαμορφώνεται ένα ωφέλιμο φορτίο μόλις 3,3 τόνων, αριθμός όχι υποδειγματικός της συγκεκριμένης κατηγορίας τρακτέρ.


Με μόλις τέσσερις κολώνες, η ορατότητα είναι μεγάλη ενώ η καμπίνα ήσυχη και εργονομική.

Τα μοντέλα 150 μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο 2,68 μέτρων με τα μοντέλα της υπόλοιπης οικογένειας Maxxum. Σημειωτέον πως ο κύκλος περιστροφής των 11,10 μέτρων του τρακτέρ θεωρείται εξαιρετικό αποτέλεσμα. Στην ανάρτηση του εμπρός άξονα, ο κύλινδρος έχει τώρα έναν συσσωρευτή αζώτου και στις δύο πλευρές του θαλάμου εμβόλου. Πάντως η ανάρτηση θα έπρεπε να είχε μια πιο ήπια ρύθμιση ήδη από το εργοστάσιο. Για τα τρακτέρ που εφοδιάζοναι με το σύστημα αυτοματοποιημένης διεύθυνσης μπορεί να προστεθεί και το σύστημα διεύθυνσης με προσαρμοζόμενη αναλογία. Η χρήσιμη προσαρμοστική βαλβίδα φρένων προσφέρεται μόνο στο Maxxum CVX της Case IH.

Τα Maxxum έρχονται με ντεπόζιτο 250 λίτρων ως στάνταρ (μαζί με μια δεξαμενή που φιλοξενεί 39,5 λίτρα πρόσθετου υγρού AdBlue). Το ίδιο καλά είναι τα διαστήματα αλλαγής λαδιών. Ο κατασκευαστής μιλά για αλλαγή λαδιών ανά 600 ώρες λειτουργίας του κινητήρα και αλλαγή στις1.200 ώρες για τα λάδια του κιβωτίο ταχυτήτων και των υδραυλικών.Όλα τα τρακτέρ ActiveDrive 8 είναι επίσης εξοπλισμένα με φωτισμό LED στον στάνταρντ εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων των προβολέων στο καπό για φωτισμό 90 μοιρών.

Σύνοψη: Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το εξακύλινδρο Maxxum έχει προορισμό την απαιτητική εργασία. Εμείς απλά προτείνουμε τη μετάδοση ActiveDrive 8, η οποία προσφέρει πολλά νέα χαρακτηριστικά.

Τα μηχανήματα της Case διαθέτει στην ελληνική αγορά
η εταιρεία Παύλος Ι. Κοντέλλης Α.Ε.Β.Ε (210 3408800)

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία