Ενα από τα µεγάλα πλεονεκτήµατα του AgBot της AgXeed είναι ότι µπορεί να συνδυαστεί µε εργαλεία της αγοράς. Στο πίσω µέρος του αυτόνοµου τρακτέρ υπάρχει ένας σύνδεσµος για 8 τόνους σε συνδυασµό µε ανυψωτικό 3 τόνων στο µπροστινό µέρος, ενώ και οι δύο µπορούν να λειτουργήσουν µε την υπάρχουσα γκάµα εργαλείων. ∆υνατή είναι επίσης και η χρήση των ηλεκτρικών για την λειτουργία εξοπλισµού που τροφοδοτείται από το pto.
Ντίζελ µε γεννήτρια η καρδιά
Όταν το ροµπότ «πιάστηκε» σε µια από τις πρωτότυπες µονάδες στο Λίµπουργκ, στην Ολλανδία, εργαζόταν σε ένα φρεσκοκαθαρισµένο χωράφι τεύτλων µε ένα ηλεκτρικής τροφοδοσίας Imants 38WX. Η συγκεκριµένη έκδοση ήταν εφοδιασµένη µε έναν τετρακύλινδρο υγρόψυκτο πετρελαιοκινητήρα Deutz, απόδοσης 156 ίππων.
Η AgXeed σχεδιάζει να προσφέρει τρία µοντέλα στο µέλλον: 75, 143 και 211 ίππων. Η ενέργεια για την τροφοδοσία του υδραυλικού συστήµατος και του pto προέρχεται από τον πετρελαιοκινητήρα προς το παρόν, αλλά η ολλανδική εταιρεία δεν αποκλείει άλλες πηγές ενέργειας στο µέλλον. Όπως και να έχει, ο κινητήρας είναι τοποθετηµένος κεντρικά στο πλαίσιο και συνδέεται µε µια γεννήτρια που τροφοδοτεί το ηλεκτρικό σύστηµα µετάδοσης κίνησης για τις ερπύστριες, το ηλεκτρικό pto και, µέσω κατάλληλου πάχους πορτοκαλί καλωδίων, για τα ηλεκτρικά εργαλεία.
Η µονάδα 38WX είχε µετατραπεί σε ηλεκτρική από την Imants, η οποία συνεργάζεται στο πρότζεκτ αυτό. Η µετατροπή σηµαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για κεντρικό κιβώτιο. Αντ 'αυτού, ένας µεγάλος υγρόψυκτος ηλεκτροκινητήρας κινεί τον κύριο ρότορα µέσω µιας αλυσίδας. Το πλάτος εργασίας του µηχανήµατος είναι 3 µέτρα. Είναι πραγµατικά εντυπωσιακό να βλέπει κανείς ένα ηλεκτρικό µηχάνηµα να σκάβει στο πεδίο γιατί δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα. Μόνο όταν το τρακτέρ περνά ακριβώς δίπλα, ακούγεται ο ήχος της ηλεκτρικής κίνησης, παρόµοιος µε το απαλό βουητό ενός µεγάλου ηλεκτρικού περονοφόρου.
Διαβάστε περισσότερα στο περιοδικό profi που κυκλοφορεί στις 2 Οκτωβρίου μαζί με την εφημερίδα Agrenda