BACK TO
TOP
Profi

Claas Arion 470 CIS+: Βραβείο στην οικονοµία καυσίµου

Η σειρά Arion 400 αντιπροσωπεύει ένα σηµαντικό ποσοστό των πωλήσεων τρακτέρ της Claas και, µετά την ανανέωση του 2021, η σειρά ολοκληρώνεται µε το Arion 470, το τετρακύλινδρο µοντέλο των 155 ίππων.

st_wi_ClaasArion470_063_id430540_amd

55
0

Το αρχικό Arion τριών εκδόσεων, 95-115 ίππων µε τον αριθµό 400, βγήκε στα πεδία το 2010, µε µια αναβάθµιση να έρχεται το 2014, για να επεκτείνει τη σειρά σε έξι εκδόσεις και να αυξήσει τη µέγιστη ισχύ στους 140 ίππους. Πράγµατι, οι µηχανικοί της Claas ήταν απασχοληµένοι και σε εγρήγορση, παρουσιάζοντας το τελευταίο Arion 470 που συµπληρώνει τη γκάµα, στο πλαίσιο της ανανέωσης της σειράς 2021, καθώς έγινε η µετάβαση στη Φάση 5. Αυτό που µπορεί να αποτελέσει έκπληξη, ωστόσο, είναι ότι το Arion 400 είναι στην πραγµατικότητα η πιο δηµοφιλής σειρά του γαλλικού εργοστασίου τρακτέρ στους Γερµανούς αγρότες, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα ενθουσιασµένοι µε το νέο Arion 470.



Κατ΄άλλους, το Arion 400 αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεων τρακτέρ της Claas στους Βρετανούς και Ιρλανδούς αγρότες, και εντός της σειράς είναι το Arion 440 των 120 ίππων (µέγιστη ισχύς) και το Arion 450 των 135 ίππων, που έχουν αποδειχθεί οι µεγάλοι κερδισµένοι της εταιρείας.

Ποια είναι λοιπόν η απήχηση των 470; Στο ερώτηµα αυτό απαντά η δοκιµή του Arion 400 kingpin.

Με ώθηση στους 155 ίππους

Σύµφωνα µε τα στατιστικά στοιχεία του φυλλαδίου, ο κινητήρας του Arion 470 παράγει ονοµαστική ισχύ 140 ίππους και µέγιστη ισχύ 145 ίππους. Πάνω σε αυτά τα στοιχεία υπάρχει το σύστηµα ώθησης Claas Power Management (CPM), το οποίο ενεργοποιείται για εργασίες µε pto και κίνηση µε ταχύτητες άνω των 8 χλµ./ώρα (ταχύτητα B6 ή υψηλότερη). Αυτή η ενίσχυση υπολογίζεται ότι αυξάνει τη µέγιστη ισχύ στους 155 ίππους.Για να δούµε αν αυτοί οι ισχυρισµοί ανταποκρίνονται στην πραγµατικότητα ή αν απέχουν πολύ από το στόχο, στείλαµε το µοντέλο 470 της δοκιµής µας στο σταθµό δοκιµών DLG για να µετρηθεί.

Με ενεργοποιηµένη την ώθηση, η ισχύς άγγιξε τους 138,0 ίππους στο pto. Η ισχύς αυξανόταν στα 142,3 ίππους στις 1.900 σ.α.λ. Και τα δύο είναι πολύ καλά αποτελέσµατα. Μια µατιά στα χαρακτηριστικά απόδοσης αποκαλύπτει ένα εντυπωσιακό νούµερο -600 Nm µέγιστης ροπής. Αυτό συνοδεύεται από αύξηση της ροπής κατά 34% µε µείωση των στροφών του κινητήρα κατά 36%, κάτι που αποδείχθηκε πάντα αρκετά καλό και βολικό στο πεδίο και στο δρόµο.

Ρεκόρ στην εξοικονόµηση καυσίµου

Οι δοκιµές κατανάλωσης καυσίµου έδωσαν επίσης εξαιρετικά αποτελέσµατα: 242 γρ./kWh (+25 γρ./kWh AdBlue) στις ονοµαστικές στροφές και µόνο 224 γρ./kWh (+25 γρ./kWh AdBlue) κατά τη διάρκεια της εργασίας pto είναι λοιπόν εξαιρετικές αποδόσεις. Έτσι, δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι πρακτικές δοκιµές Powermix αποδίδουν επίσης καλά για την Claas.



Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες εργασιών, το 470 είναι λίγο-πολύ σηµαντικά κάτω από το µέσο ποσοστό όλων των τρακτέρ που έχουν δοκιµαστεί µέχρι σήµερα. Η συνολική τιµή Powermix του 470 είναι 270 γρ./kWh (+21 γρ./kWh AdBlue), η οποία είναι 3% κάτω από την τρέχουσα µέση τιµή µας. Αλλά στο δρόµο το Arion είναι ακόµη πιο καλό: 351 γρ./kWh (+32 γρ./kWh AdBlue) στα 40 χλµ./ώρα, που σηµαίνει ότι καταναλώνει 16% λιγότερο καύσιµο από όλα τα τρακτέρ που έχουµε δοκιµάσει µέχρι στιγµής.

Παρ' όλη τη µικρή κατανάλωση, δεν µας άρεσε η συµπεριφορά του µετρητή καυσίµου: στην αρχή δεν κουνιέται σχεδόν καθόλου και στη συνέχεια πέφτει γρήγορα στο µέσο της διαδροµής. Και δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε όταν η λυχνία του ρεζερβουάρ ενεργοποιείται- σε αυτό το σηµείο έχετε χρησιµοποιήσει µόνο 135 λίτρα από το ρεζερβουάρ των 190 λίτρων.

Hexashift και όχι Quadrishift

Το τρακτέρ της δοκιµής ήταν εξοπλισµένο µε το κιβώτιο ταχυτήτων Claas Hexashift. Σε σύγκριση µε το στάνταρ Quadrishift, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει συνολικά έξι αντί για τέσσερις βαθµίδες αλλαγής ταχυτήτων και συνεπώς 24 σχέσεις εµπρός και 24 πίσω. Υπάρχουν µόνο οι οκτώ ταχύτητες στο κύριο εύρος λειτουργίας από 4 έως 12 χλµ/ώρα. Για να το αντισταθµίσετε αυτό, η τελική ταχύτητα των 40 χλµ./ώρα επιτυγχάνεται µε εξοικονόµηση καυσίµου στις 1.660 σ.α.λ. -βολικό για εργασίες µεγάλων αποστάσεων.

Τελική ταχύτητα 40 χλµ./ώρα

Σε αντίθεση µε το Arion 500 µε το µεγαλύτερο σασί και τις τέσσερις δεξαµενές, για το Arion 400 δεν υπάρχει επιλογή κιβωτίου 50 χλµ./ώρα. Υπάρχουν όµως όλων των ειδών οι αυτόµατες λειτουργίες, συµπεριλαµβανοµένου του cruise control και ενός κοµψού brake-to-clutch συστήµατος, που η Claas ονοµάζει SmartStop.



Παρόλο που αυτό δεν καθιστά το κιβώτιο ταχυτήτων CVT, είναι µεγάλη βοήθεια για τις εργασίες φορτωτή και είναι άνετο χάρη στις αυτόµατες αλλαγές εύρους. Συνιστούµε σίγουρα να επενδύσετε τα επιπλέον χρήµατα για το Hexashift, ειδικά αν οι οδικές εργασίες είναι προτεραιότητες.

Η οµάδα δοκιµών ασκούσε µικρή κριτική σε λεπτοµέρειες όπως οι αλλαγές κατεύθυνσης µε τα δεξιά χειριστήρια, καθώς πρέπει να πατήσετε δύο κουµπιά στο κύριο χειριστήριο για να χρησιµοποιήσετε τη λειτουργία µεταφοράς, καθώς και να βεβαιωθείτε ότι ο µοχλός της κολόνας τιµονιού του τρακτέρ βρίσκεται στην ουδέτερη θέση.

Χρειάζονται επίσης οδηγίες χρήσης για τη ρύθµιση της ταχύτητας εκκίνησης, της ταχύτητας αποµάκρυνσης καθώς και για την αλλαγή της ρύθµισης του cruise control. Για ένα τέτοιο πολυεργαλείο, είναι κρίµα που δεν υπάρχει ταχύτητα 1.000E, ενώ η 540E εξακολουθεί να «σβήνει» όταν ο κινητήρας έχει πολλές στροφές. Αυτό καθιστά αδύνατη τη χρήση ενός µίκτη κοπριάς ή µιας δισκοσβάρνας στις 750 σ.α.λ., για παράδειγµα. Ωστόσο, υπάρχει µια βασική αυτόµατη απενεργοποίηση/εµπλοκή της κεφαλής για το pto καθώς ο σύνδεσµος ανυψώνεται και χαµηλώνει και λειτουργεί πολύ καλά στην καθηµερινή χρήση.

Ισχυρό και το υδραυλικό σύστηµα

Αντί για αντλία µε γρανάζια, όπως στις εκδόσεις Classic, τα Arion 470 CIS και CIS+ διαθέτουν µια σύγχρονη αντλία. Το τρακτέρ CIS+ διέθετε εκείνη µε απόδοση 110 λ./λ. (για όσους θέλουν ακόµη µεγαλύτερη υδραυλική ροή υπάρχει ακόµη και η επιλογή αντλίας 150 λ./λ.), η οποία απέδιδε 108,3 λ./λ. στο πίσω µέρος. Αυτό είναι εντάξει, όπως και η ωφέλιµη υδραυλική ισχύς των 29,6kW -ειδικά όταν προσφέρεται µεγαλύτερη αντλία. Τα 25 λίτρα λαδιού είναι µεγαλύτερο ζήτηµα.

Αναφορικά µε τις επιλογές, το συγκεκριµένο τρακτέρ ήταν καλά εξοπλισµένο µε τέσσερα ηλεκτρικά καρούλια καθώς και µε ζεύξεις µε αισθητήρα φορτίου στο πίσω µέρος. Ο δυνατός συνδυασµός ηλεκτρικών και µηχανικών βαλβίδων θα προσελκύσει σαφώς ορισµένους ιδιοκτήτες, ενώ ο µοχλός «cross gate» στο µπράτσο είναι απαραίτητος. Παραµένοντας στα υδραυλικά του Arion, να σηµειώσουµε ότι το τρακτέρ διέθετε την πιο ακριβή ηλεκτρική προδιαγραφή ελέγχου Electropilot, η οποία δίνει τη δυνατότητα να µπορείτε να χειρίζεστε τον έλεγχο του χρόνου για τα πίσω καρούλια, κάτι που είναι πρακτικό.



∆υστυχώς, το παρόν 470 δεν είχε µπροστινό φορτωτή, οπότε δεν µπορούσαµε να κρίνουµε την απόκριση του συστήµατος.Τα προστατευτικά καπάκια στα καρούλια χρειάζονται λίγη δύναµη για να ανοίξουν. Επίσης, δε µας άρεσε η ενεργοποίηση για τα ηλεκτρικά καρούλια - αν ο διακόπτης µε την ασφάλεια ανάψει σε πράσινο χρώµα µετά την εκκίνηση του κινητήρα, οι βαλβίδες είναι ήδη ενεργές, χωρίς να χρειάζεται να κουνήσετε τον διακόπτη µπρος-πίσω µια φορά. Αυτό έχει πλέον επιλυθεί µε µια ενηµέρωση λογισµικού.

Στιβαροί σύνδεσµοι

Σύµφωνα µε το εγχειρίδιο, ο οπίσθιος σύνδεσµος του Arion 470 µπορεί να ανυψώσει 4,7 τόνους. Στην πραγµατικότητα, η συνεχής ισχύς ανύψωσης των 5.000 daN ξεπεράστηκε ακόµη και όταν οι δοκιµαστές µέτρησαν την απόδοση ανύψωσης, οπότε δεν θα πρέπει να έχει κανένα πρόβληµα µε την ανύψωση µιας δισκοσβάρνας-σπαρτικής 4 τόνων. Αυτό είναι καλό, αλλά σηµαίνει επίσης ότι το τρακτέρ είναι περισσότερο από «πρόθυµο» να υπερβεί το ωφέλιµο φορτίο των 3,2 τόνων. Μας άρεσαν τα καλά τοποθετηµένα χειριστήρια του ανυψωτικού.

Οι βραχίονες ανύψωσης είναι τοποθετηµένοι σε καλύτερη γωνία για τη σύζευξη εργαλείων από ό,τι πριν, αλλά η ανύψωση έχει µόνο 57,5 εκ. διαδροµή, η οποία είναι κάτω από το µέσο όρο για αυτό το µέγεθος τρακτέρ. Το µπράτσο εµποδίζει επίσης τη θέα του πίνακα ELC στην πλευρική κονσόλα, αν και µπορείτε να χειριστείτε τον πίσω σύνδεσµο από το κύριο χειριστήριο, πράγµα που είναι καλό.

Κορυφαία ορατότητα

Mόνο καλά σχόλια υπάρχουν για την ορατότητα (χάρη στην πανοραµική καµπίνα) και τους χώρους του τρακτέρ. Η άνεση του οδηγού είναι επίσης εξαιρετική, όχι µόνο λόγω της προαιρετικής µηχανικής ανάρτησης της καµπίνας της Claas. Όσον αφορά τα επίπεδα θορύβου, το DLG µέτρησε ένα δείκτη δοκιµής 72,9dB στο αυτί του οδηγού υπό πλήρες φορτίο -είναι πολύ καλά-.



Όλες οι εκδόσεις καµπίνας (χαµηλή, πανοραµική και βασική) διαθέτουν δεξιά πόρτα, αν και οι Γερµανοί δεν ήταν πολύ ευχαριστηµένοι µε την έλλειψη ανοιγόµενου παρµπρίζ.

Σύνοψη

Στη δοκιµή του τρακτέρ, το Arion 470 αποδείχθηκε όχι µόνο ευέλικτο αλλά και οικονοµικό. Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν φυσικά. Συνολικά, όµως, εξακολουθεί να είναι ένα ωραίο µέρος για να περάσετε την εργάσιµη ηµέρα σας, µε το τρακτέρ της δοκιµής να είναι πολύ καλά εξοπλισµένο.

Τα µηχανήµατα της Claas διαθέτει στην ελληνική
αγορά η εταιρεία η εταιρεία Γ. Χίγκας ΑΒΕΕ (τηλ. 2310-780866)


  • ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
  • Claas
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία