Πληροφορίες θέλουν να έχει δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό μεγάλη αναστάτωση, κυρίως λόγω των ανεξέλεγκτων εισαγωγών βιοντίζελ το οποίο δεν περιείχε τα προβλεπόμενα φυτικής προέλευσης υποκατάστατα, έφθασε με χαμηλότερη τιμή στην κατανάλωση και έχει επιφέρει στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.
Κατόπιν αυτού, οι πληροφορίες θέλουν τις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου και δη τα μεγάλα διυλιστήρια να προβαίνουν σε σημαντική μείωση της τιμής αγοράς του φυτικού βιοντίζελ από τις αντίστοιχες μονάδες.
Πιο συγκεκριμένα η μείωση της τιμής υπολογίζεται σε 15%, καθώς από 1250 ευρώ τον τόνο που αγόραζαν σταθερά σχεδόν τα τελευταία χρόνια, γίνεται λόγος για μείωση της τιμής στα 1.100 ευρώ τον τόνο.
Αν έτσι έχουν τα πράγματα, αυτό αλλάζει αμέσως και το λογαριασμό που κάνουν οι καλλιεργητές ηλίανθου και ελαιοκράμβης με τα λεγόμενα βιοντιζελάδικα. Σημειωτέον ότι τα συμβόλαια των τελευταίων ετών, φυσικά και του 2019 αναγράφουν τιμή 400 ευρώ τον τόνο για την ελαιοκράμβη και 350 ευρώ τον τόνο για τον ηλίανθο. Κάπως έτσι έχει τρέξει μέχρι τώρα η συνεργασία με όλες σχεδόν τις μονάδες παραγωγής βιοντίζελ, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν ολοκληρώσει την εκκαθάριση για την ελαιοκράμβη και τείνουν να κλείσουν τα τεφτέρια και για τον ηλίανθο.
Η εμπλοκή στην ευρύτερη αγορά του βιοντίζελ όμως, έρχεται να δυσκολέψει τις τελευταίες εκκαθαρίσεις των παραγωγών ηλιάνθου και να δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στα νέα συμβόλαια. Αρκεί να αναφερθεί ότι η σπορά της ελαιοκράμβης ξεκινάει αυτές τις μέρες και η αναστάτωση έρχεται να δυσκολέψει το σχεδιασμό των παραγωγών.
Περισσότερα στον 8σέλιδο φάκελο της Agrenda το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019