Η πολυπόθητη ερμηνευτική εγκύκλιος του υπουργείου Ανάπτυξης, που ξεμπλέκει το «κουβάρι» και με τις απαραίτητες διευκρινιστικές οδηγίες τερματίζει την «ομηρεία», στην οποία είχαν περιέλθει επί μακρόν οι εν λόγω επενδύσεις, εκδόθηκε στις 6 Μαΐου, από την αρμόδια Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα.
Το μακροσκελές κείμενο, που βάζει, επιτέλους, τα πράγματα στη θέση τους, έχει σταλεί, ήδη, στις εντεταλμένες υπηρεσίες των Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας κι Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, όπου έχουν καταγραφεί προβλήματα με τα «παγωμένα», από το 2018, επενδυτικά σχέδια του πρωτογενούς τομέα. Απομένει πλέον να συγκληθούν οι κατά τόπους Επιτροπές Αξιολόγησης και να βρεθεί τρόπος για να διορθωθεί η αδικία, που είχε καταγραφεί, με δεδομένο ότι παρόμοιες επενδύσεις στις άλλες περιφέρειες της χώρας, εγκρίθηκαν χωρίς κανένα πρόβλημα εδώ και καιρό και μάλιστα πολλές έχουν ήδη υλοποιηθεί.
Πηγές με γνώση της κατάστασης, από το χώρο των παραγωγών και των μελετητικών γραφείων ανέφεραν στην Agrenda ότι στην κατηγορία των «αδικημένων», από τη λανθασμένη ερμηνεία του νόμου, ενδέχεται να εμπίπτουν έως και πάνω από 200 επενδυτικά σχέδια για την απόκτηση μηχανολογικού εξοπλισμού και τον εκσυγχρονισμό εγκαταστάσεων στο γεωργικό τομέα, με συνολικό προϋπολογισμό, που ίσως να κυμαίνεται μεταξύ 70-80 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα, κατά τις ίδιες εκτιμήσεις, αφορούν σε φακέλους ενδιαφερόμενων από την Κεντρική Μακεδονία, η οποία σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας της Περιφέρειας «κυνήγησε» το θέμα ασκώντας σχετικές πιέσεις και μένει πια να κινητοποιήσει και την Επιτροπή Αξιολόγησης για να προχωρήσουν οι συγκεκριμένοι φάκελοι.
«Με την ερμηνευτική εγκύκλιο ουσιαστικά ξεκαθαρίζει το τοπίο στα 4-5 σημεία, που παρέμεναν, ενδεχομένως, αδιευκρίνιστα για τις επενδύσεις στο γεωργικό τομέα και οδήγησαν κάποιους αξιολογητές αρχικά να τις απορρίψουν», μας ανέφερε πηγή στο χώρο των μελετητικών γραφείων.
Στο πλαίσιο αυτό, με την εγκύκλιο αποσαφηνίζεται πλέον μεταξύ άλλων πως ως τόπος εγκατάστασης λογίζεται το σύνολο της εκμετάλλευσης, η οποία συνήθως αποτελείται από διάσπαρτα αγροτεμάχια, ο γεωργικός ελκυστήρας και τα παρελκόμενα, επίσης θεωρούνται ως ολοκληρωμένη γεωργική επένδυση (πριν την αποσαφήνιση δεν το αποδεχόταν οι αξιολογητές, επειδή ο νόμος ορίζει ότι πρέπει να υπάρχει η έννοια της έδρας) και χαρακτηρίζεται παραγωγικός εξοπλισμός. Λύση δίδεται και ως προς το ζήτημα της αντικατάστασης μισθωμένου ή μεταχειρισμένου εξοπλισμού, με καινούριο, αφού ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται για μίσθωση εξοπλισμού στις εργασίες, αλλά για παροχή υπηρεσίας, ενώ αίρεται και η όποια σύγχυση υπήρξε για το τί πραγματικά ορίζει ο 702 απαλλακτικός κανονισμός, σε σχέση με επενδύσεις σε εκμεταλλεύσεις με μονοετείς καλλιέργειες.
Ολόκληρη η σχετική ερμηνευτική εγκύκλιος διαθέσιμη εδώ
13-05-2022 17:15VK
"Στο πλαίσιο αυτό, με την εγκύκλιο αποσαφηνίζεται πλέον μεταξύ άλλων πως ως τόπος εγκατάστασης λογίζεται το σύνολο της εκμετάλλευσης, η οποία συνήθως αποτελείται από διάσπαρτα αγροτεμάχια." Που ακριβως το αναφερει αυτο????
Απάντηση