Κυρώσεις στο τσεκ σε όσους γράψουν μεγαλύτερη έκταση της πραγματικής στο ΟΣΔΕ
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Απόφαση, κατά την εφαρμογή μίας παρέμβασης που σχετίζεται με το φυτικό κεφάλαιο, επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σε περιπτώσεις που η έκταση που δηλώνεται είναι μεγαλύτερη από την πραγματική, ενώ στην περίπτωση παρεμβάσεων που σχετίζονται με το ζωικό κεφάλαιο όταν μεταξύ των δηλωθέντων και των προσδιορισθέντων επιλέξιμων ζώων παρατηρούνται αποκλίσεις.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φύλλο 984 της Agrenda
Αναλυτικά θα βρείτε το σχετικό ΦΕΚ διαθέσιμο εδώ.
Αναλυτικότερα, σε ότι αφορά το φυτικό κεφάλαιο επιβάλλονται κυρώσεις ως εξής:
α) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως εξής:
Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση ήτοι «η μικρότερη έκταση που προκύπτει μετά από όλους τους ελέγχους διοικητικούς, επιτόπιους και κεντρικούς μηχανογραφικούς διασταυρωτικούς» για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό από 0% έως και 10%,εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό από 0% έως και 10%.
β) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως ακολούθως:
Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% και έως 30%,εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% και έως 30%.
γ) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως ακολούθως:
Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% και έως 50%,εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη χρονιά, δεν χορηγείται καμία στρεμματική ενίσχυση βάση της έκτασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% και έως 50%,
δ) εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, δεν χορηγείται καμία στρεμματική ενίσχυση βάση της έκτασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση είναι μεγαλύτερη από το ποσοστό του 50%.
Αναλυτικότερα, σε ότι αφορά το ζωικό κεφάλαιο επιβάλλονται κυρώσεις ως εξής:
Κατά την εφαρμογή μίας παρέμβασης που σχετίζεται με το ζωικό κεφάλαιο, επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σε περιπτώσεις απόκλισης μεταξύ των δηλωθέντων και των προσδιορισθέντων επιλέξιμων ζώων ή μη συμμόρφωσης ως προς τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τις δεσμεύσεις ή άλλες υποχρεώσεις που απορρέουν από την μη συμμόρφωση του γεωργού, στο πλαίσιο των συνδεδεμένων ενισχύσεων σχετικά με το ζωικό κεφάλαιο, ως ακολούθως:
α) Εάν διαπιστωθεί διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων, το συνολικό ποσό της ενίσχυσης, το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος στο πλαίσιο της συνδεδεμένης ενίσχυσης, υπολογίζεται από τα προσδιορισθέντα ζώα εφόσον οι περιπτώσεις μη συμμόρφωσης δεν αφορούν περισσότερα από τρία (3) ζώα. Εάν διαπιστωθεί ότι η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι μέχρι τρία (3) ζώα, για δεύτερη συνεχή χρονιά, το ποσό το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος, μειώνεται κατά το ποσοστό που καθορίζεται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου,
β) εάν η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι περισσότερα από τρία (3) ζώα, το συνολικό ποσό της ενίσχυσης το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος, μειώνεται κατά το ποσοστό που καθορίζεται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου, εφόσον η υπέρβαση δεν υπερβαίνει το 10%. Εάν η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι περισσότερα από τρία (3) ζώα για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση μειώνεται κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η υπέρβαση δεν υπερβαίνει το 10%,
γ) εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 10% έως και 30%, η ενίσχυση μειώνεται κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης. Εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 10% έως και 30% για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση μειώνεται κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης,
δ) εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 30% έως και 50%, η ενίσχυση μειώνεται κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης. Εάν το ποσοστό αυτό κυμαίνεται από 30% έως και 50% για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο κτηνοτρόφος αποκλείεται της ενίσχυσης,
ε) εάν το ποσοστό υπερβαίνει το 50 %, ο κτηνοτρόφος αποκλείεται της χορήγησης ενίσχυσης.
Εάν η διαφορά μεταξύ της συνολικής προσδιορισθείσας έκτασης και της συνολικής έκτασης που δηλώνεται για ενίσχυση, στο πλαίσιο των παρεμβάσεων των άμεσων ενισχύσεων βάσει της έκτασης, είναι ίση με 0,1 εκτάριο ή μικρότερη, η προσδιορισθείσα έκταση θεωρείται ίση με τη δηλωθείσα.
Για τον καθορισμό των ποσοστών που αναφέρονται ανωτέρω, ο αριθμός των δηλωθέντων ζώων για τα οποία διαπιστώνονται περιπτώσεις μη συμμόρφωσης διαιρείται με τον αριθμό των προσδιορισθέντων ζώων [(Δηλωθέντα Ζώα – Προσδιορισθέντα Ζώα)/(Προσδιορισθέντα Ζώα)].
Στην εν λόγω απόφαση, επίσης, καθορίζονται οριζόντια θέματα για την εφαρμογή των παρεμβάσεων άμεσων ενισχύσεων, σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο της Ελλάδας για την ΚΑΠ 2023-2027, όπως:
Άρθρο 1
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 519/135068/05.05.2023 (Β’ 3071) υπουργικής απόφασης
Η υπ’ αρ. 519/135068/05.05.2023 απόφαση του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Καθορισμός οριζοντίων θεμάτων για την εφαρμογή των παρεμβάσεων άμεσων ενισχύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Καν. (ΕΕ) 2021/2115 και το Στρατηγικό Σχέδιο της Ελλάδας για την ΚΑΠ 2023-2027» (Β’ 3071) τροποποιείται ως ακολούθως:
- Στην περ. β’ της παρ. 3 του άρθρου 3 προστίθεται υποπερ. βδ) ως εξής:
«βδ) Κατά παρέκκλιση για το 2023, λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που αντιμετώπισε η χώρα, οι δικαιούχοι της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας, εξαιρούνται από την εφαρμογή των υποπερ. αγ) και βγ) της περ. α’ και β’, αντίστοιχα της παρούσης παραγράφου.».
- Η παρ. 20 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:
«20. Ως «νεοεισερχόμενος γεωργός» νοείται:
α) Ο γεωργός για τον οποίο δεν συντρέχει το ηλικιακό όριο της περ. α’ της παρ. 18 και ο οποίος:
αα) Είναι για πρώτη φορά Αρχηγός γεωργικής εκμετάλλευσης - Υπεύθυνος Εκμετάλλευσης, σύμφωνα με την παρ. 19,
αβ) διαθέτει, κατ’ ελάχιστο, επίπεδο γνώσεων 4 (επαγγελματική σχολή ή λύκειο) ή εναλλακτικά εκπαίδευση γεωτεχνικής κατεύθυνσης, κατ’ ελάχιστο εκατόν πενήντα (150) ωρών, που δεν αποτελεί μέρος πιστοποιητικού ή διπλώματος (μη τυπικής εκπαίδευσης - βεβαίωση από την αρμόδια αρχή) και επίπεδο γνώσεων επιπέδου 2 (απολυτήριο γυμνασίου),
αγ) εάν δεν διαθέτει τα ελάχιστα εκπαιδευτικά προσόντα της υποπερ. αβ’, διαθέτει επαρκή επαγγελματικά προσόντα, όπως η άσκηση του επαγγέλματος του αγρεργάτη με πλήρη απασχόληση επί τρία (3) συναπτά έτη ή επί ισοδύναμο χρονικό διάστημα με μειωμένο ωράριο, κατά την τελευταία δεκαετία (πιστοποιητικό που έχει εκδοθεί από αρμόδια αρχή, δελτία μισθοδοσίας ή εργόσημο ή άλλα σχετικά έγγραφα, εφόσον διευκρινίζουν σαφώς τις επαγγελματικές δραστηριότητες) και επίπεδο γνώσεων επιπέδου 2 (απολυτήριο γυμνασίου).
β) Το νομικό πρόσωπο, το οποίο ανήκει κατά κύριο λόγο σε νεοεισερχόμενο γεωργό (ο νεοεισερχόμενος γεωργός μετέχει στο κεφάλαιο του νομικού προσώπου τουλάχιστον κατά 51%). Στο πρόσωπο του νεοεισερχόμενου γεωργού συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις των νεοεισερχόμενων γεωργών που είναι φυσικά πρόσωπα.
Διαβάστε επίσης: Αιτήσεις μεταβίβασης για δικαιώματα ενίσχυσης έως 20 Οκτωβρίου
26-09-2024 13:16Αγανακτησμενος
Βρε παρτάλια της κακιάς ώρας,ο ΟΠΕΚΕΠΕ τι κυρώσεις έχει υποστεί που πληρώνει όταν θέλει και όπως θέλει;
Απάντηση26-09-2024 11:51Ιωακειμ
Ρε τα λεφτά πότε θα δώσουν να μας πουν
Απάντηση25-09-2024 23:09Γιωργος
Στις λαμογιες του αυγενακη μαζι με την ντορα και τα δηθεν βοσκοτοπια που δηλωσαν ως βοσκοτοπια ακομα και τη θαλασσα και ολο το Αιγαιο,θα βαλει κανεις κυρωσεις και φυλακη και εξορια;;;;;;;;;;;αλητες.
Απάντηση25-09-2024 22:07Αναγνωστης
Οταν οι κατα καιρους ελληνικες κυβερνησεις χρηματοδοτουνται απο την ευρωπαικη ενωση για να κανουν διαφορα εργα, και στη συνεχεια αποδεικνυεται οτι απλως ροκανιζαν χρηματα, τοτε γιατι δεν ελεγχονται, και γιατι κανεις δεν υφισταται ποινες και κυρωσεις?
Απάντηση25-09-2024 18:43Ξυπνα περδικοματα μου
Το κράτος βρε μαιιμουλια του κερατά που μας δουλευει με τα λεφτά μας μας μαυρίσε την καρδια ποιος θα τιμωρήσει;
Απάντηση25-09-2024 17:42Έλλην
Πολύ σωστά να μπουν κυρώσεις και σε αυτούς που κοροϊδεύουν με τους ανθρώπους του πρωτογενή τομέα που τους κρατάνε τα λεφτά χρόνια ολόκληρα που δεν μπορούν να κάνουν μια πληρωμή σωστή αυτοί γιατί να εξαιρούνται από της κυρώσεις
Απάντηση