BACK TO
TOP
Κοινή Αγροτική Πολιτική

Άμεσες ενισχύσεις «αρμέγει» η εξισωτική στη νέα ΚΑΠ

Γνωμοδότηση της ελληνικής Βουλής για μεταφορά της εξισωτικής αποζημίωσης στις άμεσες ενισχύσεις έρχεται να προσθέσει ένα ετήσιο βάρος 250 εκατ. ευρώ αποστεώνοντας περαιτέρω τις πληρωμές του τσεκ στη νέα ΚΑΠ .

4_40

Γιώργος Κοντονής

1
0

Σε υποπρόγραµµα του πυλώνα άµεσων ενισχύσεων ροκανίζοντας έτι περαιτέρω τις πληρωµές βασικής ενίσχυσης της ερχόµενης ΚΑΠ, προτείνεται να αναδειχθεί η εξισωτική αποζηµίωση, από τις ελληνικές αρχές.

Πρόκειται για ένα ετήσιο βάρος ύψους 250 εκατ. ευρώ το οποίο µέχρι στιγµής το επωµιζόντουσαν τα Προγράµµατα Αγροτικής Ανάπτυξης. Το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από αυτή την ενέργεια φαίνεται πως έχει να κάνει µε το ποσοστό συγχρηµατοδότησης 100% που προσφέρει η ΕΕ στον Πυλώνα των άµεσων ενισχύσεων, ενώ αν παραµείνει η εξισωτική στα Προγράµµατα θα τρώει ετησίως από τον κρατικό προϋπολογισµό περίπου 90 εκατ. ευρώ τη νέα περίοδο (ποσοστό συγχρηµατοδότησης ΕΕ 65% σύµφωνα µε το Π∆Π της 21ης Ιουλίου).

Ένα τέτοιο ανακάτεµα των καθεστώτων, χωρίς κιόλας να είναι σίγουρο ότι θα συνοδευτεί η µεταφορά της εξισωτικής και από τους αντίστοιχους πόρους του ΠΑΑ, θα έχει επιπτώσεις στη βασική ενίσχυση. Αν ληφθεί υπόψη και το ποσοστό των άµεσων ενισχύσεων που θα πρέπει να ενσωµατωθούν στα eco-schemes, τότε το πλήγµα στις ετήσιες πληρωµές τσεκ θα είναι µεγάλο. Αξίζει παράλληλα να σηµειωθούν εδώ οι συνεχείς προτάσεις της Ελλάδας στα συµβούλιο Υπουργών Γεωργίας να θεωρηθεί η εξισωτική «περιβαλλοντικό µέτρο» ώστε να κλείσει εύκολα τους στόχους για αφιέρωση 40% των πόρων της ΚΑΠ σε καθεστώτα και δράσεις οικολογικού προσανατολισµού.

Η σχετική πρόταση για τη µεταφορά της εξισωτικής αποτυπώνεται στη γνωµοδότηση επί της υπό αναθεώρηση Κοινής Γεωργικής Πολιτικής της Ειδικής ∆ιαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και της ∆ιαρκούς Επιτροπής Παραγωγής της ελληνικής Βουλής η οποία αναφέρει:

  •  Οι σηµαντικές για τη χώρα ενισχύσεις που συνδέονται µε φυσικούς ή άλλους ειδικούς ανά περιοχή περιορισµούς, και οι οποίες προτείνεται να καλύπτονται από τον πυλώνα αγροτικής ανάπτυξης, θα έπρεπε να µεταφερθούν στον πυλώνα των άµεσων ενισχύσεων, µε διασφάλιση των σχετικών πόρων.
  •  τυχόν µείωση των πόρων για τις άµεσες ενισχύσεις (capping) πρέπει να αφορά µόνο τη βασική ενίσχυση και να εξαιρούνται, κατά προτεραιότητα, οι ενισχύσεις για τα οικολογικά σχήµατα (eco-schemes), η συµπληρωµατική ενίσχυση για τους νέους γεωργούς, καθώς και οι συνδεδεµένες ενισχύσεις που αφορούν συγκεκριµένους τοµείς παραγωγής,
  •  οι προϋποθέσεις λήψης των ενισχύσεων (αιρεσιµότητες), ως διοικητικές επιβαρύνσεις που συνεπάγεται η προστασία του περιβάλλοντος, της δηµόσιας υγείας, της υγείας των ζώων και των φυτών, η καλή µεταχείριση των ζώων και η ασφάλεια των τροφίµων, που αφορούν το περιβάλλον και το κλίµα, καθώς και η θέσπιση σχετικού Συστήµατος Γεωργικών Συµβουλών, πρέπει να υπακούουν στην αρχή της εξισορρόπησης (one-in, one-out), κατά την οποία κάθε πρόταση για τη θέσπιση νέων επιβαρύνσεων θα πρέπει να απαλλάσσει τους πολίτες και τις επιχειρήσεις από υφιστάµενες επιβαρύνσεις σε επίπεδο ΕΕ.
Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί το Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου μαζί με το περιοδικό Profi.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

Ροή Ειδήσεων

Ροή Ειδήσεων Πληρωμές Θεσμικά