Στα ανοιχτά ζητήµατα περιλαµβάνονται η έλλειψη τροποποιητικών αποφάσεων για τα eco-schemes και τις αιρεσιµότητες, όπως και η απουσία προδηµοσιεύσεων για τα αγροπεριβαλλοντικά Μέτρα του ΠΑΑ. Ακόµα και όπου υπάρχει κάποια προδηµοσίευση, όπως στους Νέους Αγρότες, λείπει ο κρίσιµος πίνακας µοριοδότησης που θα καθορίσει και τις αιτήσεις ΟΣ∆Ε των παραγωγών. Αναλυτικότερα:
- Μοριοδότηση Νέων Αγροτών: Το φετινό ΟΣ∆Ε είναι η βάση πάνω στην οποία θα υπολογιστεί η επιλεξιµότητα και η µοριοδότηση. Αυτό που ενδιαφέρει τους υποψήφιους, είναι το πόσα αγροτεµάχια θα χρειαστεί να δηλώσουν και µε ποιες καλλιέργειες ώστε να συγκεντρώνουν την Τυπική Απόδοση που θα λαµβάνει την υψηλότερη βαθµολογία, ώστε να έχουν και περισσότερες πιθανότητες ένταξης στο πρόγραµµα. Υπενθυµίζεται πως στην περασµένη προκήρυξη, υπήρξε προτεραιότητα σε Τυπικές Αποδόσεις των 20.000 ευρώ και άνω, κάτι που δεν είναι βέβαιο ότι θα συµβεί και τώρα. Επιπλέον θα πρέπει να γίνει σαφές και ποιοι κλάδοι θα οριστούν ως «προτεραιότητας» σε εθνικό αλλά και περιφερειακό επίπεδο.
- Συνδυασµοί µεταξύ ενισχύσεων σε επίπεδο αγροτεµαχίου: Ο πίνακας µε τις ασυµβατότητες µεταξύ των eco-schemes και των Μέτρων του ΠΑΑ, που είχε εκδοθεί (ΥΑ αριθµ. 1606/2023, ΦΕΚ Β΄3778/2023) αφορούσε τα αγροπεριβαλλοντικά προγράµµατα της περασµένης προγραµµατικής περιόδου. Πλέον δεν είναι σε θέση να ξέρει ακόµη µε σιγουριά ο παραγωγός που θέλει να κάνει αίτηση σε κάποιο επικείµενο Μέτρου το ΠΑΑ (π.χ µετατροπή Βιολογικών ή Κοµφούζιο) σε ποιες δράσεις των eco-schemes µπορεί να ενταχθεί παράλληλα.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φύλλο 959 της Agrenda
- Αιρεσιµότητα: Μετά την πρόταση τροποποίησης του κανονισµού της ΚΑΠ από την Κοµισιόν η οποία θα τεθεί σε ισχύ έως το τέλος της Άνοιξης, όλες οι πράσινες υποχρεώσεις για τη λήψη του τσεκ (αιρεσιµότητα) αλλάζουν. Πρώτον καταργούνται οι υποχρεώσεις αγρανάπαυσης, δεύτερον θα υπάρχει µεγάλη ευελιξία στη φυτοκάλυψη εφόσον το επιλέξουν τα κράτη-µέλη και τρίτον εξαιρούνται όλες οι εκµεταλλεύσεις κάτω των 100 στρεµµάτων από τους ελέγχους τήρησης της αιρεσιµότητας. Τα παραπάνω θα πρέπει να αποτυπωθούν και στις εφαρµοστικές αποφάσεις του ΥΠΑΑΤ.
- Τροποποίηση εφαρµοστικών αποφάσεων: Η αναγκαία «θεραπεία» των δράσεων eco-schemes ώστε να µην επαναληφθούν τα όσα έγιναν εντός του 2023 που έχει φέρει τη ζήτηση κοντά στο 1 δις ευρώ, θα αποτυπωθεί µέσα από την τροποποίηση των εφαρµοστικών αποφάσεων.
Για το αν το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προτίθεται ή όχι να κάνει τις σχετικές αλλαγές θα πρέπει να ενηµερώσει έγκαιρα τους παραγωγούς ώστε να κάνουν µε κάποια ασφάλεια τις αιτήσεις ΟΣ∆Ε διαλέγοντας τους συνδυασµούς eco-schemeς που ταιριάζει στα αγροτεµάχιά τους.
Διαβάστε επίσης: Εξομάλυνση ζήτησης για τα eco-schemes με 4 τρόπους για το έτος 2024
01-04-2024 09:56Γιωργος
Αντε ρε επιτελους.κουρασατε με τα δηθεν αρθρα σας και το δηθεν ενδιαφερον σας για τον αγροτη.κοροιδευετε τον κοσμο γραφοντας αερολογιες και γλυψιματα για την εκαστοτε κυβερνηση.δουλοι της καθε κυβερνησης.εκει τρωτε, εκει γαυγιζετε.
Απάντηση