Το workshop διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Endeavor Greece, με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη και βασικός εισηγητής ήταν ο κ. Phil Kafarakis (Φιλ Καφαράκης), Πρόεδρος του Specialty Food Association, που αποτελεί τον κύριο φορέα διοργάνωσης των εκθέσεων Fancy Food στη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο.
Ο κ. Καφαράκης προσκλήθηκε στην Ελλάδα από την Endeavor και την Αμερικανική Πρεσβεία προκειμένου να συναντήσει κάποιες από τις καλύτερες και περισσότερο υποσχόμενες εταιρείες τροφίμων, και με στόχο να τις προετοιμάσει και να δώσει βοηθητικές κατευθυντήριες γραμμές για εξαγωγές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οδηγός η 30χρονη εμπειρία του στην αμερικάνικη βιομηχανία τροφίμων αλλά και οι γνώσεις του πάνω στις υφιστάμενες και μελλοντικές τάσεις στον τομέα τροφίμων, καθώς και σχετικά με τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για τα ελληνικά εμπορικά brands στην αγορά των ΗΠΑ.
Τις εργασίες της εκδήλωσης άνοιξε ο Αναπληρωτής Οικονομικός Δ/ντής της ΜΕΒΓΑΛ, κ. Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος Χατζάκος, ο οποίος σύστησε την εταιρεία στους παρευρισκόμενους, σκιαγραφώντας σημαντικούς σταθμούς της 70χρονης ιστορίας της και παρουσιάζοντας τα οικονομικά της μεγέθη, τα προϊόντα και τις καινοτομίες της.
Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Βανίδης, Δ/ντής Εξαγωγών της ΜΕΒΓΑΛ, μίλησε για τη γενικότερη στρατηγική εξαγωγών της εταιρείας, που σήμερα εκτείνονται σε περισσότερες από 30 χώρες και αποτελούν σχεδόν το 35% του συνολικού κύκλου εργασιών της. Ακολούθως, επικεντρώθηκε στη στρατηγική διαφοροποίησης που η ΜΕΒΓΑΛ εφαρμόζει και συνίσταται στη διασπορά ρίσκου μέσω μιας ισορροπημένης ανάπτυξης. Το τελευταίο μέρος της παρουσίασής του αφιερώθηκε στην εξαγωγική δραστηριότητα που από το 1987 έχει η ΜΕΒΓΑΛ στην αμερικάνικη ήπειρο, με βασικά προϊόντα τα τυροκομικά αρχικά -και κυρίως τη φέτα- και αργότερα το Authentic Greek Yogurt ΜΕΒΓΑΛ, που έχει γνωρίσει σημαντική απήχηση λόγω των γευστικών και διατροφικών χαρακτηριστικών του.
Την αυξητική τάση που σημειώνει η ζήτηση για ποιοτικά προϊόντα διατροφής στις ΗΠΑ καθώς και τις ευκαιρίες που διαφαίνονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις προϊόντων μεσογειακής διατροφής, περιέγραψε ο κεντρικός εισηγητής κ. Καφαράκης. Υπογράμμισε πως οι ελληνικές εταιρείες τροφίμων, ακριβώς επειδή παράγουν προϊόντα μεσογειακής διατροφής, έχουν μεγάλες δυνατότητες να εισέλθουν στη συγκεκριμένη αγορά των ΗΠΑ. Όπως μεταφέρθηκε, στη δεδομένη χρονική στιγμή τα προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας καταλαμβάνουν μια αγορά της τάξεως των 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με ετήσιους ρυθμούς ανόδου 18% με 20%, σε αντίθεση με τα άλλα είδη διατροφής ευρείας κατανάλωσης, στα οποία η ζήτηση δεν αυξάνεται και παραμένει σταθερή.
Στην πρόσκληση της ΜΕΒΓΑΛ και της Endeavor Greece ανταποκρίθηκαν εκπρόσωποι εταιρειών τροφίμων με εξαγωγικό ενδιαφέρον (Ιωνική Σφολιάτα, Pelopac, Konva, ΑΛΜΗ, Eurimac, Μύλοι Θράκης, Thymelis, Meat Company, Pitenis), οι οποίοι πέρα από τη συμμετοχή τους στο workshop, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις παραγωγικές εγκαταστάσεις της ΜΕΒΓΑΛ κατά τη διάρκεια ξενάγησης, στην οποία βαρύτητα δόθηκε στον τομέα παραγωγής γιαούρτης, όπου πρόσφατα ολοκληρώθηκε επένδυση ύψους πέντε εκατομμυρίων ευρώ, και στο τμήμα παραγωγής φέτας.
Η εκδήλωση έκλεισε με συζήτηση.