BACK TO
TOP
WineTrails

Νέο βιώσιμο Στρατηγικό Σχέδιο για την οινοποιία της Γαλλίας

Η στρατηγική για την προσαρμογή του κλάδου στις μελλοντικές προκλήσεις, που φτιάχτηκε από και για λογαριασμό των Γάλλων οινοπαραγωγών, αντανακλά ένα συλλογικό όραμα που απαιτεί την κινητοποίηση πόρων για να υλοποιηθεί και να έχει τον επιθυμητό αντίκτυπο.

γαλλια_BordeauxT_1110

4
0

Το νέο γαλλικό τομεακό σχέδιο έφτασε. Την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, η βιομηχανία κρασιού αποκάλυψε το στρατηγικό της σχέδιο κατά τη διάρκεια του εξειδικευμένου συμβουλίου κρασιού του FranceAgriMer. Συγκεντρωμένοι και με έντονο προβληματισμό 9 παραγωγικοί και εμπορικοί οργανισμοί* για ένα χρόνο, εκπόνησαν τη στρατηγική μελέτη που περιλαμβάνει «νέες προβλέψεις [που εγείρουν] φόβους για συρρίκνωση 20% της αγοράς κρασιού τα επόμενα 10 χρόνια, με τρομερές κοινωνικές συνέπειες». Απέναντι στην υποκατανάλωση, αυτό το στρατηγικό σχέδιο δεν ξεχνά καμία από τις μελλοντικές προκλήσεις του αμπελοοινικού τομέα στους 6 άξονές του.

Είναι αναγκαίο να προβούμε σε αμπελουργικές και οινολογικές καινοτομίες, για την προσαρμογή της παραγωγής στην κλιματική αλλαγή, την προώθηση της αγροοικολογικής μετάβασης, την τμηματοποίηση της προσφοράς, την διαφοροποίηση προφίλ και προϊόντων, το μέγεθος στη ζήτηση, την γνώση των προσδοκιών των καταναλωτών και την φιλοδοξία για εξαγωγικές κατακτήσεις αναφέρει η ανακοίνωση. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι από μόνο του ελκυστικό, αλλά πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι αυτό το σχέδιο θα έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα;

Αυτή η αναφορά δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τη δημιουργία πίνακα γραφημάτων

«Η έκθεση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να στηρίξει ένα στρογγυλό τραπέζι όπως τα προηγούμενα», επαναλαμβάνει ο Joël Boueilh, πρόεδρος των Vignerons Coopérators. Σημειώνοντας ότι ο αμπελοοινικός τομέας έχει υλοποιήσει επτά στρατηγικά σχέδια στην πρόσφατη ιστορία του (το τελευταίο είναι δέκα ετών και δημοσιεύτηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2013), ο Jérôme Despey, πρόεδρος του εξειδικευμένου συμβουλίου κρασιού του FranceAgriMer, σημειώνει μια σημαντική διαφορά στο vintage plan 2023: ενώ παλαιότερα το Δημόσιο ήταν μέτοχος, εδώ «πρόκειται για το έργο της συν-κατασκευής μεταξύ επαγγελματιών της αγοράς και παραγωγής. Είναι πραγματικά ο τομέας που έχει έρθει γύρω από το τραπέζι για να οικοδομήσει ένα σχέδιο που δεσμεύει τον τομέα, ώστε να βρίσκει ενέργειες που θα οδηγούν σε αποτελέσματα. » Και «δεδομένης της σοβαρότητας της κατάστασης, είμαστε όλοι πρόθυμοι να εργασθούμε» υπογραμμίζει ο αμπελουργός από το Saint-Geniès-des-Mourgues (Hérault).

«Η βιομηχανία κρασιού πρέπει να ανανεωθεί. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή για να μεταμορφώσει με επιτυχία ένα μέρος του κλάδου. Επειδή υπάρχουν πράγματα που λειτουργούν πολύ καλά μαζί με οριακά μοντέλα, πρέπει να υποστηριχθούν», συμφωνεί ο Samuel Montgermont, πρόεδρος της Vin & Société, ο οποίος σημειώνει ότι «αυτό δεν είναι ένα σχέδιο της βιομηχανίας που της έχει ανατεθεί. Προέρχεται από τον κλάδο και την επιθυμία του να οργανωθεί. Το τομεακό σχέδιο έχει αυτή την αρετή: μας βάζει όλους στο τραπέζι. Μάθαμε να συνεργαζόμαστε. Θα πρέπει να δούμε το αποτέλεσμα, το οποίο θα πετύχει μόνο με τη θέληση των συμμετεχόντων. Για ένα χρόνο λέγαμε τα πάντα, τώρα προχωράμε».

 

 Από τη διάγνωση στη θεραπεία

Με έξι ομάδες εργασίας για κάθε έναν από τους τομείς του σχεδίου, οι εθνικοί εκπρόσωποι του αμπελοοινικού τομέα χωρίστηκαν σε ζεύγη παραγωγής/εμπορίας για να προχωρήσουν σε συγκεκριμένες προτάσεις (συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης). Για να φτάσουμε στο τέλος, η πρόκληση είναι να διατηρήσουμε την ενότητα με βάση τα ευρήματα και τις προτεινόμενες λύσεις. «Πρέπει να είμαστε σε κατάσταση ετοιμότητας», συνόψισε ο Jérôme Bauer σχετικά με το θέμα των εκριζώσεων, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας παραγωγών οίνου και αποσταγμάτων με Ονομασία Προέλευσης Ελεγχόμενη (CNAOC).

Για να ανταποκριθεί στις πολλαπλές προκλήσεις, η εργαλειοθήκη που ζητά ο τομέας είναι διαρθρωτική, αλλά πρέπει πρώτα να βασίζεται σε προσωρινή βοήθεια για να ξεπεράσει το σκόπελο. Χρειαζόμαστε άμεση οικονομική στήριξη για τα ταμεία (ενισχυμένο ταμείο έκτακτης ανάγκης, τραπεζικό πάγωμα των δανείων, μετατροπή των EMPs σε επιδοτούμενα δάνεια κ.λπ.), επενδύσεις για προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή (ανθεκτικότητα σε κλιματικούς κινδύνους: παγετός, χαλάζι, ξηρασία ...), Η βοήθεια για την κατάκτηση μεριδίου αγοράς (κυρίως εξαγωγές) μας λείπει εδώ και μήνες, σύμφωνα με τον Jean-Marie Fabre, πρόεδρο των Ανεξάρτητων Οινοπαραγωγών της Γαλλίας.

Εξειδικευμένη παρουσίαση

Μεταξύ της προσωρινής βοήθειας και της διαρθρωτικής στήριξης, όλα τα αιτήματα του κλάδου θα υποβληθούν στον Υπουργό Γεωργίας, Marc Fesneau, στις αρχές του 2024. Μετά τις αποστάξεις κρίσης το 2021 και το 2023, το στρατηγικό σχέδιο προκύπτει επίσης από την ανάγκη να αποδείξει ο αμπελοοινικός τομέας ότι δεν είναι καταδικασμένος να ζητά βοήθεια έκτακτης ανάγκης, αλλά ότι μπορεί να τοποθετηθεί σε μια λογική διαρθρωτικής προσδοκίας.

Το νέο τομεακό σχέδιο πρέπει τώρα να υλοποιηθεί.

Το αναλυτικό σχέδιο

«Η βιομηχανία ανέλαβε την ιστορική πρωτοβουλία να συγκεντρωθεί για να επεξεργασθεί ένα στρατηγικό σχέδιο μετασχηματισμού, το οποίο θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας συλλογικής δυναμικής για την εκ νέου κατάκτηση του χαμένου εδάφους και τη διατήρηση του μέλλοντος του κρασιού στη Γαλλία», ανακοινώνει το δελτίο τύπου, αναλύοντας τέσσερις βασικούς άξονες:

«Κοινή χρήση και ενεργοποίηση των παρατηρητηρίων των τάσεων της αγοράς» (Άξονας Α) και της «Δυναμικής καινοτομίας» (Άξονας Β). Οι προβληματισμοί αυτών των ομάδων εργασίας έχουν ως στόχο να βοηθήσουν στην επανασύνδεση του κλάδου με τους καταναλωτές που απομακρύνονται από το κρασί (ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές), δουλεύοντας ιδιαίτερα για την προσαρμογή των προϊόντων σε νέες προσδοκίες, νέες πρακτικές και νέες γεύσεις (παράδειγμα: κρασιά με λιγότερο αλκοόλ, νέες συσκευασίες κ.λπ.). Αυτός ο άξονας περιλαμβάνει ειδικότερα την ανάπτυξη μιας νέας ικανότητας στρατηγικής παρακολούθησης των προσδοκιών της αγοράς, για συλλογική ανάδειξη νέων ισχυρών προϊόντων και εμπορικών σημάτων που συμπληρώνουν την υπάρχουσα προσφορά, προωθώντας παράλληλα μια ισχυρή εμπορική κουλτούρα και σχέδια επικοινωνίας και μάρκετινγκ, με φιλόδοξο μάρκετινγκ.

«Υποστήριξη εξαγωγικών στρατηγικών» (Άξονας Γ). Το έργο αυτής της ομάδας αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη μεγαλύτερης εξαγωγικής απόδοσης –σε αξία και σε όγκο– σε μια εποχή που τα γαλλικά κρασιά αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό στις ξένες αγορές.

«Ενσωματώστε την αξία της περιβαλλοντικής διάστασης του τομέα» (Άξονας Δ). Οι ενδιαφερόμενοι φορείς οίνου πρέπει να υποστηρίξουν και να δείξουν την κοινωνική και περιβαλλοντική συνεισφορά του κλάδου, ιδίως ως απάντηση στις ολοένα και πιο σημαντικές ανησυχίες των καταναλωτών. »

Στο σχέδιο προστίθενται άλλοι δύο εγκάρσιοι άξονες:

«Οριζόντιος άξονας 1 – Προώθηση και εκσυγχρονισμός της εικόνας του κρασιού και του κλάδου, κινητοποιώντας όλους τους διαθέσιμους μοχλούς, συμπεριλαμβανομένου του οινοτουρισμού, στηριζόμενοι ιδίως σε νέες γενιές αμπελουργών.

Οριζόντιος άξονας 2 – Ανάπτυξη της ικανότητας του κλάδου για συλλογική δράση μέσω ανανέωσης των τρόπων διακυβέρνησής μας για την υποστήριξη του τομεακού σχεδίου και αναζήτησης όλων των πιθανών πηγών χρηματοδότησης, μέσω καλύτερης προσαρμογής του παραγωγικού δυναμικού στις απαιτήσεις της αγοράς».

*: Οι υπογράφοντες αυτό το σχέδιο είναι : Comité National des Interprofessions des Vins à appellation d'origine et à indication géographique (CNIV), Union des Maisons & Marques de Vin (UMVIN), Confédération Nationale des producteurs de vins et eaux de vie de vin à Appellations d'Origine Contrôlées (CNAOC), Confédération des Vin IGP de France (Vin IGP), Coopération Agricole – Vignerons Coopérateurs, les Vignerons Indépendants de France, Vin et Société, Jeunes Agriculteurs et Fédération Nationale des Syndicats d’Exploitants Agricoles (FNSEA).

Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ


 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία