BACK TO
TOP
Ειδικά Αφιερώματα

Επιστροφή στην αγροτική πραγματικότητα με αρχή τις εκδηλώσεις 88ης ΔΕΘ

Η επιστροφή στην αγροτική πραγματικότητα δείχνει να είναι αυτή τη φορά το ζητούμενο των υπευθύνων χάραξης της αγροτικής πολιτικής, καθώς η ελληνική γεωργία χάνει συνεχώς έδαφος στο διεθνή ανταγωνισμό και η οικονομική κατάσταση των αγροτικών εκμεταλλεύσεων δεν διευκολύνει ιδιαίτερα την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογικών που είναι και το ζητούμενο για τη βελτίωση της παραγωγικότητας, ενδεχομένως και για τη μείωση του κόστους παραγωγής.

25-32_cover_27

Γιάννης Πανάγος

88
3

Με τον πρωθυπουργό να έχει νωπές τις μνήμες από την τελευταία επίσκεψη στη Θεσσαλία, όπου οι πληγές από τον κατακλυσμό του περασμένου Σεπτεμβρίου δεν έχουν ακόμα κλείσει, οι τοποθετήσεις του για τα αγροτικά θέματα, αυτό το Σαββατοκύριακο στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, φαίνεται να αποκτούν ιδιαίτερη σημασία.  

Άλλωστε η ταχεία υποχώρηση στα ποσοστά απήχησης της Νέας Δημοκρατίας στο εκλογικό σώμα, με βάση τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, δείχνει να αφυπνίζει τον τελευταίο καιρό τους επιτελείς της κυβέρνησης, που φαίνεται να αναζητούν τρόπους αποκατάστασης μιας καλύτερης σχέσης με την πολυπληθή κοινωνία των αγροτών. Ήδη κατάθεση στη Βουλή ειδικής ρύθμισης που καθιστά μόνιμη την ενίσχυση για το αγροτικό πετρέλαιο με ένα ποσό της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ το χρόνο, αποτελεί ένα πρώτο δείγμα των διαθέσεων για αποκατάσταση αυτής της σχέσης.

Γενικότερα πάντως, στο αγροτικό, κάτι δείχνει να κινείται, ειδικά τις τελευταίες μέρες και όσο πλησιάζουν τα εγκαίνια της ΔΕΘ.

Όπως έχει γράψει ήδη το Agronews, η επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Θεσσαλία και το κλίµα δυσαρέσκειας που εισέπραξε στις αρχές της εβδοµάδας, έχει αφυπνίσει κάπως το κυβερνητικό επιτελείο που αναζητά αγωνιωδώς κάποιες «εξαγγελίες» οι οποίες θα εκτονώσουν την κατάσταση. 

Ήδη η κατάθεση στη Βουλή ρύθµισης για µόνιµη ενίσχυση στο αγροτικό πετρέλαιο από το 2025 και µετά, δείχνει το κλίµα που επικρατεί.

Ακολούθησαν κάποιες πληροφορίες που θέλουν τους επιτελείς να εξετάζουν εκ νέου ρύθµιση για τα «κόκκινα» δάνεια στην Αγροτική Τράπεζα (εκκαθαριστής PQH). Βέβαια, πρόκειται για ρύθµιση που αφορά συγκεκριµένους αγρότες και συνεταιρισµούς και έρχεται περισσότερο για να λύσει αδιέξοδα των servicers και λιγότερο των ίδιων των αγροτών. ∆εν είναι τυχαίο το γεγονός ότι για το θέµα δείχνει να ενδιαφέρεται ένας κύκλος συµφερόντων που λίγη σχέση έχει µε τα όσα συµβαίνουν στην πραγµατική αγροτική παραγωγή. 

Αντίθετα, µε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναµένεται µια αναφορά του πρωθυπουργού από το βήµα της ∆ΕΘ στα ειδικά χρηµατοδοτικά εργαλεία που εξετάζει η κυβέρνηση προκειµένου να τονωθεί η ανάπτυξη στον τοµέα της αγροτικής παραγωγής. Μεταξύ αυτών περιλαµβάνεται και η ειδική ώθηση που αναµένεται να δοθεί στον τοµέα των θερµοκηπιακών καλλιεργειών, καθώς εκτιµάται ότι ο συγκεκριµένος κλάδος µπορεί να αλλάξει πίστα για την ελληνική γεωργία και να δηµιουργήσει µια σύγχρονη βιοµηχανία παραγωγής αγροτικών προϊόντων µε τεράστιες εξαγωγικές δυνατότητες και υψηλή υπεραξία προϊόντων. Σ’ αυτό άλλωστε συνηγορούν και οι αλλαγές  στο κλίµα, ενώ την ίδια στιγµή, ένα ισχυρό πλέγµα εταιρειών από τον διεθνή χώρο, συµµετέχουν στη ∆ΕΘ και είναι έτοιµες να αξιοποιήσουν το νέο πλαίσιο ευκαιριών για δουλειές στην Ελλάδα.

Από την οµιλία του πρωθυπουργού δεν θα µείνουν έξω κάποιες αναφορές στα αγροτικά προγράµµατα που έρχονται το επόµενο διάστηµα για την τόνωση της δραστηριότητας στον πρωτογενή τοµέα. Μεταξύ αυτών το πρόγραµµα των Νέων Αγροτών, τα νέα Σχέδια Βελτίωσης, το µέτρο για εµπορία και µεταποίηση, η ειδική δράση για την ενίσχυση της καινοτοµίας και οι πρωτοβουλίες Leader. 

Τα θέµατα του ΟΠΕΚΕΠΕ και του ΟΣ∆Ε φαίνεται να απασχολούν επίσης τον πρωθυπουργό, ο οποίος και ενδέχεται να αναφερθεί σε ένα ευρύ πρόγραµµα προσλήψεων στον ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειµένου να ξεπεράσει τις παθογένειες που τον ταλαιπωρούν χρόνια.

Τις τελευταίες ώρες οι πληροφορίες θέλουν τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να εξετάζει το ενδεχόµενο ειδικής αναφοράς και στο ελαιόλαδο, καθώς δέχεται εισηγήσεις που κάνουν λόγο ακόµα και για µηδενισµό του ΦΠΑ στο προϊόν, προκειµένου να αµβλυνθεί η πίεση στην κατανάλωση, καθώς οι τιµές παραµένουν ψηλά. Να σηµειωθεί ότι στην 88η ∆ΕΘ συµµετέχουν περισσότεροι από 1.300 εκθέτες, ενώ τιµώµενη χώρα είναι η Γερµανία µε 135 εκθέτες. Οι κρατικές, διεθνείς συµµετοχές µαζί µε την τιµώµενη χώρα είναι 25, έναντι 18 πέρυσι, µεταξύ των οποίων περιλαµβάνονται χώρες που έρχονται για πρώτη φορά στη ∆ΕΘ, όπως Ηνωµένο Βασίλειο, Κατάρ, Ιαπωνία, Χώρες της Υποσαχάριας Αφρικής, Εκουαδόρ και Κόσοβο. 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΑΓΝΟ

Εδώ και πάνω από 70 χρόνια, Αγνό, είναι στη φύση του… 

Ελευθερία, ανεµελιά, παιδιά που παίζουν, σπίτια µε τις πόρτες ανοιχτές… Κάπως έτσι, µέσα από αυτές τις νοσταλγικές και αθώες εικόνες, «χτίστηκε» µε τα χρόνια η ιστορία της ΑΓΝΟ.

Τα παντοπωλεία της γειτονιάς, ο γαλατάς και ο παγωτατζής του χθες. Τα περίπτερα, τα συνοικιακά µαγαζάκια και τα µεγάλα καταστήµατα του σήµερα. Κι όµως, είναι σαν να µη πέρασε µια µέρα. Εδώ και πάνω από 70 χρόνια, τα προϊόντα µας φτιάχνονται από φρέσκο γάλα της Μακεδονικής γης, µε σεβασµό στις παλιές συνταγές, στην παράδοση, στους ανθρώπους και στον τόπο µας.

Από το ξεκίνηµα της ΑΓΝΟ το 1950 µέχρι την πρώτη εµφιάλωση παστεριωµένου γάλακτος στην Ελλάδα το 1955, και από την επέκταση της παραγωγής σε άλλα προϊόντα γάλακτος µέχρι την επιστροφή της ΑΓΝΟ στα τέλη του 2023, δεν έχει υπάρξει στιγµή που η φροντίδα και η αγάπη να µην είναι πρώτες προτεραιότητες.

Οι πιο ΑΓΝΟΙ άνθρωποι: Οι παραγωγοί µας

Στην καρδιά της ΑΓΝΟ, βρίσκονταν, βρίσκονται και για πάντα θα βρίσκονται οι άνθρωποί της.

Κάθε παραγωγός µας -γέννηµα θρέµµα της Μακεδονικής γης, άνθρωπος της γειτονιάς- φροντίζει µε µεράκι να µας «χαρίζει» τις πιο αγνές πρώτες ύλες, ώστε να φτάνουν τα προϊόντα ΑΓΝΟ στο τραπέζι µας. Είναι η ζεστασιά τους και το φιλότιµο στη δουλειά τους που έχουν ως αποτέλεσµα να αισθανόµαστε σιγουριά, να αισθανόµαστε ότι µας προσφέρουν αυτό που θα επέλεγαν και οι ίδιοι για τους αγαπηµένους τους.

Αυτή η αίσθηση της ασφάλειας, της οικειότητας και της απόλυτης εµπιστοσύνης είναι που µας δένει, που µας κάνει όλους µια µεγάλη οικογένεια.

Όπως παλιά…

ΑΓΝΟΙ.. από την πρώτη µας ύλη

To γάλα για την παραγωγή των προϊόντων ΑΓΝΟ συλλέγεται αποκλειστικά από φάρµες των περιοχών του Σοχού, του Λαγκαδά, της Νέας Απολλωνίας και του Πεντάλοφου. Μνήµες, µυρωδιές και γεύση που ξεχειλίζουν αγνότητα έρχονται πάλι να µπουν στα σπίτια µας και να µας θυµίσουν τι σηµαίνει πραγµατικά ΑΓΝΟ στη ζωή µας.

Τα προϊόντα µας

Η ΑΓΝΟ διαθέτει µια ολοκληρωµένη γκάµα προϊόντων που περιλαµβάνει το φρέσκο γάλα, το all time classic Coco milk, το σοκολατούχο γάλα που ήταν υπεύθυνο για πολλά παιδικά σοκολατένια «µουστάκια», τα δροσιστικά και θρεπτικά κεφίρ και αριάνι, τα παραδοσιακά γιαούρτια, το στραγγιστό, το αρωµατικό βούτυρο, καθώς και τα απολαυστικά επιδόρπια γάλακτος, κρέµες και ρυζόγαλο.

Κοιτάζοντας µε σεβασµό την ιστορία της αλλά µε το βλέµµα στο µέλλον, η ΑΓΝΟ φέρνει τα προϊόντα µε τις παραδοσιακές συνταγές στο τραπέζι της ελληνικής οικογένειας.

Η ΑΓΝΟ ακολουθεί το δρόµο της ανάπτυξης και δεσµεύεται να γεµίζει τα ποτήρια µας κάθε µέρα και να οµορφαίνει τα πρωινά µας µε ό,τι πιο ΑΓΝΟ.


 

 

LIDL ΕΛΛΑΣ

 
Η Lidl Ελλάς Επίσηµος Συνεργάτης της 88ης ∆ιεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης

Γιορτάζοντας τα 25 χρόνια επιτυχηµένης παρουσίας στην Ελλάδα, η Lidl Ελλάς συµµετέχει µε ξεχωριστό τρόπο στην Έκθεση και προσκαλεί όλους τους επισκέπτες να την γνωρίσουν από κοντά και να γιορτάσουν µαζί αυτήν την χρονιά-ορόσηµο.

Συγκεκριµένα, η Lidl Ελλάς, ηγετική δύναµη στον κλάδο του λιανεµπορίου, µε υπερηφάνεια ανακοινώνει τη συµµετοχή της ως Επίσηµος Συνεργάτης στην 88η ∆ιεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (∆ΕΘ), η οποία θα διεξαχθεί από τις 7 έως τις 15 Σεπτεµβρίου 2024. Η φετινή διοργάνωση είναι ιδιαίτερα σηµαντική για την εταιρεία, καθώς αποτελεί την πρώτη της συµµετοχή στην Έκθεση και συµπίπτει µε την 25η επέτειο από την ίδρυσή της στην Ελλάδα. Η εταιρεία επιδιώκει να γιορτάσει την επέτειο αυτή στην Έκθεση, προσκαλώντας όλους τους Έλληνες καταναλωτές να γνωρίσουν από κοντά όλους τους λόγους που την κάνουν να είναι στα καλύτερα της. Από την έναρξη της δραστηριότητάς της το 1999, η Lidl Ελλάς έχει καταφέρει να εδραιωθεί ως ένας από τους κορυφαίους παίκτες της χώρας στο λιανεµπόριο, εισάγοντας µία νέα αντίληψη στον τρόπο που οι Έλληνες καταναλωτές αντιλαµβάνονται την ποιότητα και την αξία. Η συµµετοχή της εταιρείας στην Έκθεση σηµατοδοτεί την εξέλιξή της µέσα στα χρόνια, αναδεικνύοντας τα επιτεύγµατα και τις πρωτοβουλίες της, καθώς και τη σταθερή δέσµευσή της για βιώσιµη ανάπτυξη και εταιρική κοινωνική ευθύνη.

Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των εορτασµών για τα 25 χρόνια δραστηριότητας στην Ελλάδα, η Lidl Ελλάς θα έχει δυναµική παρουσία στην Έκθεση. Στρατηγικά τοποθετηµένη ανάµεσα στους εκθεσιακούς χώρους όπου έχουν εκπροσώπηση φορείς της Ελληνικής Κυβέρνησης και πλήθος γερµανικών εταιρειών µέσω του Ελληνογερµανικού Εµπορικού Επιµελητήριου,  η εταιρεία αξιοποιεί την ευκαιρία να αναδείξει τους τρόπους µε τους οποίους όλα αυτά τα χρόνια γεφυρώνει την ελληνική και γερµανική κουλτούρα, έχοντας καταφέρει να κερδίσει την εµπιστοσύνη του Έλληνα καταναλωτή.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της Έκθεσης, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τους τρόπους µε τους οποίους η Lidl Ελλάς έχει καταφέρει να κατατάσσεται ανάµεσα στις Sustainable Companies και στις The Most Sustainable Companies in Greece για 7η συνεχή χρονιά, καθώς και γιατί εδώ και 8 χρόνια αναγνωρίζεται σταθερά ως Κορυφαίος Εργοδότης. Μέσω ειδικά διαµορφωµένων εκθεµάτων, θα µπορούν να ενηµερωθούν για τα επετειακά προϊόντα, καθώς και να γνωρίσουν τα βασικά ορόσηµα που καθόρισαν την εξέλιξη της Lidl Ελλάς στην ελληνική αγορά µέσα από µία αναδροµή στα 25 χρόνια παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα.

Η συµµετοχή της Lidl Ελλάς στην 88η ∆ιεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αποτελεί σαφή απόδειξη της δέσµευσής της για την ενίσχυση της συνεργασίας και του διαλόγου µε την ελληνική κοινωνία και τους συνεργάτες της, καθώς και της συνεχούς συµβολής της στην ανάπτυξη και την καινοτοµία στην ελληνική αγορά.

Με αυτή την ξεχωριστή συµµετοχή, η Lidl Ελλάς επιβεβαιώνει για άλλη µια φορά τον σταθερό της προσανατολισµό στην αριστεία, στη βιώσιµη ανάπτυξη και στην κοινωνική ευθύνη, συνεχίζοντας να πρωτοπορεί και να διαµορφώνει το µέλλον του λιανεµπορίου στην Ελλάδα.


ΟΑΚΑ

Ο ΟΚΑΑ επενδύει στην ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας αγροδιατροφής

Ο Οργανισµός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑA Α.Ε.) είναι το σηµείο που διασυνδέει τον πρωτογενή τοµέα της χώρας (κρέας, φρούτα και λαχανικά, αλιεύµατα) µε την  αλυσίδα εφοδιασµού τροφίµων (Agro & Food Logistics) εξασφαλίζοντας την αδιάλειπτη τροφοδοσία της ελληνικής επικράτειας.

Η δοµή των δραστηριοτήτων του ΟΚΑA, αποτελείται από τις 2 Κεντρικές Λαχαναγορές (Αθήνα και Πάτρα) συνολικής επιφάνειας 300 στρεµµάτων, τις 11 Ιχθυόσκαλες και την Κρεαταγορά του Ρέντη, εγκαταστάσεις διαρκώς εκσυγχρονιζόµενες για την ανάπτυξη του χονδρεµπορίου όπως επίσης και µια σύγχρονη λιανεµπορική αγορά.

Ο Οργανισµός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ Α.Ε.) επενδύει σε καινοτόµες δράσεις και έργα, δηµιουργώντας σύγχρονες υποδοµές που καλύπτουν σήµερα, τις ανάγκες του αύριο, έχοντας ως βασικούς άξονες αυτής της προσπάθειας την ψηφιοποίηση των διαδικασιών και την διαλειτουργικότητα των συστηµάτων, µε στόχο την βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και ταυτοχρόνως, µείωση κόστους.   

Η καινοτοµία, σύµφωνα µε τον ∆ιευθύνοντα Σύµβουλο του ΟΚΑΑ, κ. Απόστολο Αποστολάκο, είναι το «εργαλείο» για την δηµιουργία υποδοµών που λειτουργούν προς όφελος των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις εγκαταστάσεις του Οργανισµού και το οποίο όφελος, σε µεγάλο βαθµό, εµµέσως, καρπώνεται και ο καταναλωτής.

«Προσπαθούµε, συνεχίζει, να δηµιουργούµε εκείνες τις συνθήκες, που θα διευκολύνουν τους εµπόρους / συνεργάτες µας να αυξάνουν τον τζίρο τους.

Στον ΟΚΑΑ έχουµε θέσει γερές βάσεις προκειµένου να εκσυγχρονιστούν τεχνολογικά και ψηφιακά οι εγκαταστάσεις και οι λειτουργίες του Οργανισµού, δηµιουργώντας ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον αντάξιο των σύγχρονων αγορών του εξωτερικού, έτσι υλοποιούµε σήµερα τις υποδοµές που θα απαιτηθούν αύριο», αναφέρει ο κ. Αποστολάκος  

Πρόκειται, σύµφωνα µε τον ∆ιευθύνοντα Σύµβουλο του ΟΚΑΑ, για έναν ακόµη κρίκο στην αλυσίδα των επενδύσεων που υλοποιεί ο Οργανισµός, παράλληλα µε την ανάπτυξη ενεργειών µάρκετινγκ, δράσεων περιορισµού της σπατάλης τροφίµων. Στο πλαίσιο αυτό ο Οργανισµός ξεκίνησε την υλοποίηση του προγράµµατος «Healthy Habits», στο οποίο τα παιδιά ενηµερώνονται και ευαισθητοποιούνται στο θέµα στην σπατάλης τροφίµων. Γιατί το φρούτο που εµείς πετάµε σίγουρα θα λείψει από το τραπέζι ενός συνανθρώπου µας.

Κι όλα αυτά, σε συνδυασµό µε την πολιτική εξωστρέφειας που την τελευταία τριετία εφαρµόζει η ∆ιοίκηση του ΟΚΑΑ, συµµετέχοντας, είτε µε ίδια παρουσία είτε µε αποστολές αντιπροσώπων, σε κλαδικές εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού, διευκολύνοντας τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις εγκαταστάσεις µας, να τυγχάνουν της αναγκαίας προβολής τους, στο νέο διεθνοποιηµένο ψηφιακό περιβάλλον.

ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ - ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΑΒΕΕ


ΠΑΠΑΣΡΑΤΟΣ




Ολόκληρο το αφιέρωμα της Agrenda στην 88η ΔΕΘ διαθέσιμο εδώ.
Σχόλια (3)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία