BACK TO
TOP
Αγορά Προϊόντων

Αλλάζουν τη μορφή του κάμπου έλλειψη ρευστότητας και νέα ΚΑΠ

Νέες ζωηρές ανακατατάξεις σημειώνονται στον καλλιεργητικό χάρτη, αρχής γενομένης από τις φθινοπωρινές καλλιέργειες, με τιςι αναζητήσεις από την πλευρά των απασχολούμενων στον τομέα της γεωργίας να είναι πολλές όσο διαρκεί η οικονομική κρίση.

Αλλάζουν τη μορφή του κάμπου έλλειψη ρευστότητας και νέα ΚΑΠ

1
0
Νέες ζωηρές ανακατατάξεις σημειώνονται στον καλλιεργητικό χάρτη, αρχής γενομένης από τις φθινοπωρινές καλλιέργειες, με το σκληρό σιτάρι να έχει διευρύνει ήδη την παρουσία του, το καλαμπόκι να διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο από τις εαρινές σπορές και μια σειρά από ξεχασμένα αγροτικά προϊόντα, όπως το ρεβίθι, η φακή, τα σκόρδα και κάποια ψυχανθή που προορίζονται για ζωοτροφές (βίκος, τριφύλλι, λούπινα κ.α.), να «κλέβουν» δειλά – δειλά εκτάσεις, ακόμα και στις πλέον παραγωγικές ζώνες της χώρας

Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας Agrenda που κυκλοφορεί, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, το βαμβάκι θα είναι ο μεγάλος χαμένος των εαρινών καλλιεργειών, καθώς η τιμή που εισπράττουν φέτος οι παραγωγοί δεν συνιστά ισχυρό κίνητρο για τη στήριξη της επιλογής, ενώ την ίδια στιγμή οι καλλιεργητικές δαπάνες που απαιτεί και τα χρηματοοικονομικά που τη συνοδεύουν δεν διευκολύνουν τους σχεδιασμούς των αγροτικών εκμεταλλεύσεων για τη νέα χρονιά.

Από τις μεγάλες ετήσιες καλλιέργειες, τα ζαχαρότευτλα και η βιομηχανική ντομάτα δίνουν μάχη για να κρατηθούν σε ένα επίπεδο που να καλύπτει τις ανάγκες της μεταποιητικής βιομηχανίας, ενώ στον τομέα των ενεργειακών φυτών ο ηλίανθος ενισχύει τη θέση του, σε αντίθεση με την ελαιοκράμβη που έχει υποστεί καθίζηση.

Αλλάζει η «εσωτερική σύνθεση»  στα κηπευτικ
Σημαντικές είναι οι αναδιαρθρώσεις που καταγράφονται και στον τομέα των κηπευτικών με τον όγκο παραγωγής, τόσο από τις θερμοκηπιακές καλλιέργειες όσο και από τις υπαίθριες, να παρουσιάζει αύξηση και την ίδια στιγμή να αλλάζει σε σημαντικό βαθμό η «εσωτερική σύνθεση» των διαφόρων ειδών και ποικιλιών που καλλιεργούνται.
Είναι σαφές για παράδειγμα ότι το μπρόκολο και ορισμένες κατηγορίες πράσινων σαλατικών έχουν διευρύνει τη θέση τους στο καθημερινό ελληνικό τραπέζι και κατ’ αντιστοιχία τις εκτάσεις που δεσμεύουν.

Σημαντική παράμετρο στον τομέα των κηπευτικών δείχνει να αποτελεί η αλλαγή στον τρόπο διακίνησης και διάθεσης αυτών των προϊόντων, με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη μαναβική και τους συνεπείς παραγωγούς να βρίσκουν στα καταστήματα λιανικής μια σταθερή λύση για τη διάθεση των προϊόντων τους.

Είναι πλέον σαφές ότι ο όγκος των προϊόντων που περνούν πλέον από τις κεντρικές λαχαναγορές έχει περιοριστεί, ενώ σταθερή κίνηση με μικρότερο τζίρο παρουσιάζουν και οι λαϊκές αγορές.

Αμπέλι και φρούτα κινούνται πολύ ζωηρά
Κινητικότητα αναπτύσσεται και στις πολυετείς – δενδρώδεις καλλιέργειες, καθώς η τάση επιστροφής στην περιφέρεια και η ενασχόληση περισσότερων νέων με το αγροτικό επάγγελμα συνοδεύεται από επιλογές με ευρύτερο χρονικό ορίζοντα και με δραστηριότητες πιο αποδοτικές.

Έτσι, τα αμπελοοινικά συνεχίζουν να αποτελούν την πρώτη επιλογή για πολλούς νέους καλλιεργητές, κάτι που δεν συμβαίνει με τους ελαιώνες (βρώσιμης και λαδοελιάς) που ωστόσο διατηρούν τις δυνάμεις τους με «βοήθεια» από τις τεχνικές πυκνής φύτευσης.

Στον τομέα των φρούτων και ειδικά στα πυρηνόκαρπα μαζί με τις νέες ποικιλίες που κάνουν ζωηρή την εμφάνισή τους, το άνοιγμα νέων αγορών (κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη), οι καινούργιες τεχνικές συντήρησης και συσκευασίας των παραγόμενων προϊόντων και οι νέες τεχνικές και μέθοδοι καλλιεργητικής φροντίδας έχουν αναθερμάνει το ενδιαφέρον πολλών αγροτών και ιδίως ετεροεπαγγελματιών του χώρου.  

Οι αναζητήσεις αλλά και οι επενδυτικές πρωτοβουλίες από την πλευρά των απασχολούμενων στον τομέα της γεωργίας είναι πολλές και όσο διαρκεί η οικονομική κρίση και επιχειρείται ο επαναπροσδιορισμός του παραγωγικού μοντέλου της χώρας γίνονται ακόμα περισσότερες.
Αυτό που λείπει είναι ο σχεδιασμός από την πλευρά της Πολιτείας, η άρση των εμποδίων που υπάρχουν στην προώθηση των επενδύσεων και ο στοιχειώδης έλεγχος των κανόνων λειτουργίας της αγοράς, έτσι ώστε ο παραγωγός να αμείβεται ό,τι του αναλογεί σ’ αυτό που πληρώνει ο καταναλωτής. 



Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία