Παράλληλα γνωστοποίησε ότι η απαγόρευση λήψης αναγκαστικών μέτρων εκ μέρους του Δημοσίου αρχίζει από την ημέρα που ολοκληρώθηκαν οι διατυπώσεις δημοσιότητας της θέσης του αγροτικού συνεταιρισμού σε λύση και εκκαθάριση, όπως αυτές ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 26 παρ. 4 και 27 παρ. 5 του ν. 4384/2016.
Αυτό έκανε γνωστό η κα Ανδριανή- Άννα Μητροπούλου, Δικηγόρος, πρώην νομική σύμβουλος της ΠΑΣΕΓΕΣ.
Το ίδιο ισχύει, επισημαίνει η ίδια και για τις αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις, που τέθηκαν σε εκκαθάριση με τις διατάξεις του προϊσχύσαντος νομοθετικού πλαισίου, σύμφωνα με τη ρητή περί τούτου πρόβλεψη του άρθρου 27 παρ. 18 του ν. 4384/2016.
Η φορολογική αρχή έχει υποχρέωση να άρει τις κατασχέσεις, οι οποίες επιβλήθηκαν μετά την περιέλευση του αγροτικού συνεταιρισμού σε καθεστώς εκκαθάρισης, δεν υποχρεούται όμως να άρει κατασχέσεις εις χείρας τρίτου που επιβλήθηκαν πριν την περιέλευση του ΑΣ σε εκκαθάριση, καθόσον αυτές είναι νόμιμες και είχε ήδη επέλθει, εξ αυτών, εκ του νόμου, αναγκαστική εκχώρηση προς το Δημόσιο της κατασχεμένης απαίτησης.
Σε περίπτωση δε που έχει επιβληθεί κατάσχεση σε ακίνητο του ΑΣ, πριν την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, για την λύση και εκκαθάριση του συνεταιρισμού αυτή είναι νόμιμη και δεν συντρέχει περίπτωση άρσης αυτής, πλην όμως, κατά το στάδιο της εκκαθάρισης, η κατάσχεση ηρεμεί και δεν δύναται να συνεχισθεί η διοικητική εκτέλεση με βάση αυτήν.
Τέλος το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδοτεί ότι, αν η κατάσχεση εις χείρας τρίτου επιβλήθηκε μετά την περιέλευση του αγροτικού συνεταιρισμού σε εκκαθάριση, συντρέχει περίπτωσης άρσης αυτής από την φορολογική διοίκηση και τα τυχόν αποδοθέντα από τον τρίτο ποσά αποδίδονται στο δικαιούχο αγροτικό συνεταιρισμό για να συμπεριληφθούν στο προϊόν της εκκαθάρισης και για τις ανάγκες αυτής και στην περίπτωση αυτή δεν τίθεται θέμα συμψηφισμού των εκατέρωθεν απαιτήσεων.