Ειδικότερα, για το 11μηνο 2015 οι ελληνικές εξαγωγές του συνόλου της κατηγορίας ανήλθαν σε 28,76 εκ. λίρες, αυξημένες κατά 24,35% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του προηγουμένου έτους, κατατάσσοντας έτσι τη χώρα μας στη δεύτερη θέση μεταξύ των προμηθευτών του Ηνωμένου Βασιλείου, μετά τη Γαλλία.
Το ποσοστό συμμετοχής των ελληνικών εξαγωγών γιαουρτιού στο σύνολο των βρετανικών εισαγωγών του προϊόντος ήταν το 2014 στο 16,35% (από 8,82% του 2011), ενώ σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία για το 11μηνο 2015, αυτό ανέρχεται στο 20,69%. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ελληνικών εξαγωγών (90% κατά μέσο όρο της περιόδου 2011-2014) καλύπτει το λευκό γιαούρτι (δασμ. κλάσεις 040310 11 έως 040310 39), κατηγορία στην οποία η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση στις βρετανικές εισαγωγές.
Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι οι κατηγορίες των γιαουρτιών με την προσθήκη φρούτων ή καρπών αυξάνουν το μερίδιο τους στις ελληνικές εξαγωγές από 5,37% το 2011 σε 13,01% το 2014 και 16,25% το 11μηνο 2015, με την αξία να εκτινάσσεται, από τις 721 χιλ. λίρες του 2011 στα 4 εκ. λίρες το 11μηνο του 2015.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Nielsen που διεξήχθη για το εξειδικευμένο περιοδικό The Grocer, κατά το 2015, η εκστρατεία κατά της ζάχαρης οδήγησε την κατανάλωση γιαουρτιού και επιδόρπιων γιαουρτιού σε μείωση κατά 1% σε όγκο και 0,9% σε αξία. Σημειώνεται ότι η συνολική αξία πωλήσεων των προϊόντων αυτών εκτιμάται στα 2 δισ. λίρες περίπου.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους μάρκετινγκ της εταιρείας Yeo Valley, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την ασφάλεια των τροφίμων και τη διατροφή, ευνοώντας επωνυμίες που διαισθητικά εμπιστεύονται. Περίπου το 40% των πωλήσεων της εταιρείας αφορούν το φυσικό γιαούρτι, γεγονός που αποτελεί σαφή ένδειξη ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τρόφιμα χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
ΠΗΓΗ: agora.mfa.gr