BACK TO
TOP
Μοντέρνες Καλλιέργειες

Θεματικό τουρισμό συνιστά ο κλάδος των αρωματικών

Πολύτιµο φυσικό κεφάλαιο που παραµένει αναξιοποίητο από τον ελληνικό τουριστικό τοµέα, στερώντας από την εθνική οικονοµία σηµαντικά έσοδα κι από την κοινωνία θέσεις εργασίας, συνιστά η πλούσια εγχώρια «τράπεζα» βοτάνων.

Ανθίζει στην πέτρα η λεβάντα

0
0
Παρότι η Ελλάδα είναι 1η δύναµη στην Ευρώπη σε αυτοφυή αρωµατικά φυτά και βότανα, προς το παρόν δεν έχει κάνει κάποια ενέργεια για να αναδείξει και να εκµεταλλευτεί αυτό το πλεονέκτηµα. Αντίθετα, άλλες ευρωπαϊκές χώρες, µε πολύ λιγότερο από το ένα τέταρτο του εθνικού µας δυναµικού, έχουν στήσει ολόκληρη βιοµηχανία προσέλκυσης επισκεπτών, που αναζητούν εναλλακτικές µορφές τουρισµού.
Ίδια εικόνα καταγράφεται και στον τοµέα της γαστρονοµίας, όπου, επίσης, τα βήµατα που έχουν γίνει στη χώρα µας είναι πολύ µικρά, σε σχέση µε το τι συµβαίνει στην Ιταλία ή στη Γαλλία, όπως επισηµάνθηκε από επαγγελµατίες του χώρου, σε ειδική εκδήλωση που έγινε το βράδυ της Πέµπτης 8 Μαΐου, για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης, ως τουριστικού προορισµού αναψυχής, µε άλλες εναλλακτικές µορφές τουρισµού που αναπτύσσονται σε απόσταση έως και µία ώρα γύρω από το πολεοδοµικό συγκρότηµα

Το παράδειγµα των βοτανικών κήπωνΣτην παρέµβασή της η δρ Ελένη Μαλούπα, διευθύντρια στο Ινστιτούτο Φυτικής Παραγωγής, του «ΕΛΓΟ – ∆ήµητρα», µε µεγάλη εµπειρία και ερευνητική δραστηριότητα γύρω από την εγχώρια βιοποικιλότητα είπε ότι αν και η χώρα µας διαθέτει περίπου 6.500 είδη αρωµατικών φυτών και βοτάνων, εκ των οποίων σχεδόν 3.000 φύονται στη Βόρεια Ελλάδα και πολλά είναι ενδηµικά, εντούτοις δεν έχει γίνει τίποτε να αξιοποιηθεί αυτός ο πλούτος.
«∆ιαθέτουµε το 50% της φυτικής βιοποικιλότητας της Ευρώπης, αλλά όλα αυτά τα βότανα δεν τα έχουµε αναδείξει σε σχέση µε τη γαστρονοµία ή την αρωµατοθεραπεία, ώστε να προσφέρουµε εναλλακτικές προτάσεις τουρισµού», τόνισε χαρακτηριστικά και συµπλήρωσε πως σε αντίθεση µε τη χώρα µας, στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν αναπτύξει περίπου 1.500 βοτανικούς κήπους, οι οποίοι κάθε χρόνο δέχονται περισσότερους από 10 εκατ. επισκέπτες
Η επιστήµονας έκανε επίσης µια παρουσίαση του βαλκανικού βοτανικού κήπου Κρουσσίων στο νοµό Σερρών, όπου όπως είπε σε µια έκταση 310 στρεµµάτων καλλιεργούνται στα µισά από αυτά 500 είδη αυτοφυούς χλωρίδας και στα άλλα 150 στρέµµατα φυτά, τα οποία έχουν µεταφερθεί από την υπόλοιπη Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Τόνισε µάλιστα πως θα µπορούσε να γίνει µια συνεργασία µε τον ιδιωτικό τοµέα και για παράδειγµα να συµφωνηθεί σε όλα τα καφέ της Θεσσαλονίκης να σερβίρονται ροφήµατα µόνο από µείγµατα ελληνικών βοτάνων, να ετοιµάζονται συνταγές γαστρονοµίας επίσης µε ελληνικά αρωµατικά φυτά και βότανα και φυσικά κάτι αντίστοιχο να γίνει και στην κοσµετολογία, για θεραπευτικούς σκοπούς

Γιατί επισκέπτονται τη ΘεσσαλονίκηΣε επιβεβαίωση, εν τω µεταξύ, της ορθότητας της απόφασης να ανοίξουν νέες αγορές όπως η τουρκική και η ισραηλίτικη, όσον αφορά στον τουρισµό της Θεσσαλονίκης, κατέληξαν τα συµπεράσµατα έρευνας που πραγµατοποίησε το τµήµα Τουριστικού Μάρκετινγκ του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης υπό την επίβλεψη του δρ Ευαγ. Χρήστου και παρουσιάστηκαν στην ηµερίδα. Η έρευνα έδειξε ότι το 86% των ξένων έρχονται για αναψυχή και µόνο το 14% για  εκθέσεις και συνέδρια ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους Έλληνες είναι 40% και 12%. Οι ξένοι τουρίστες µένουν περισσότερες από 6 ηµέρες και ξοδεύουν πάνω από 500 ευρώ ,οι ηµεδαποί 4 και 300 ευρώ. Ειδικά για τους ξένους το 28% είχε µόνο ξανάρθει στην Θεσσαλονίκη.

Γυναικείοι ΣυνεταιρισµοίΜιλώντας στην ηµερίδα η Αθανασία Καράµαλη από τον Γυναικείο Αγροτικό Συνεταιρισµό του Αγίου Αντωνίου παρουσίασε τις επιχειρηµατικές δραστηριότητες και το καφεγλυκοπωλείο του Συνεταιρισµού ως εναλλακτική εξόρµηση δυο βήµατα από την Θεσσαλονίκη, ενώ η Λία Παπαδράγκα υπεύθυνη επικοινωνίας του Φορέα ∆ιαχείρισης στο δέλτα Αξιού επισήµανε ότι το πάρκο δεν έχει ακόµη αξιοποιηθεί τουριστικά όπως θα έπρεπε κι ότι η τουριστική αναβάθµισή του θα απέτρεπε ακόµη και την ρύπανση που υφίσταται.

Χρηµατοδότηση από την ΕυρώπηΗ Μαρία Εµµανουηλίδου υπεύθυνη κατεύθυνσης Αγροτικού Τουρισµού στο Κολλέγιο Περρωτής της Αµερικανικής Γεωργικής Σχολής, σηµείωσε στο πλαίσιο της ηµερίδας για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης, ως τουριστικού προορισµού αναψυχής, µε άλλες εναλλακτικές µορφές τουρισµού ότι µέσα από τα ευρωπαϊκά προγράµµατα υπάρχουν δυνατότητες χρηµατοδότησης επενδυτικών σχεδίων για το χώρο του εναλλακτικού τουρισµού και την προηγούµενη περίοδο µάλιστα κάλυπταν το 50% της δαπάνης

Η ένταξη της υπαίθρου στην εµπειρία του City BreakΣτο χαιρετισµό του ο νυν δήµαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης δεν µάσησε τα λόγια του. «O τουρισµός δεν είναι ένα παιχνίδι ερασιτεχνών. Και µέχρι τώρα στη Θεσσαλονίκη, δυστυχώς, η υπόθεση του τουρισµού έχει αντιµετωπιστεί µε ερασιτεχνισµούς. Όπως µάλιστα συµπλήρωσε ο εντεταλµένος σύµβουλος για θέµατα τουρισµού Σπύρος Πέγκας, «προσπαθούµε να δηµιουργήσουµε ένα δίκτυο τουριστικών προορισµών και δραστηριοτήτων σε µια απόσταση περίπου 100 χλµ. από την πόλη ώστε  να µπορούν οικογένειες ή και µεµονωµένοι τουρίστες να επισκέπτονται ένα τουριστικό αγρόκτηµα, ένα ποτάµι, ένα βουνό ή την ορεινή Χαλκιδική και να γυρίζουν για διαµονή στην πόλη»

Ανεκμετάλλευτο το χρυσωρυχείο της εγχώριας γαστρονομίαςΣτο µικρό βαθµό αξιοποίησης του γαστρονοµικού τουρισµού σε σχέση µε τη βιοµηχανία που έχει στηθεί στη γειτονική Ιταλία και δη στην περιοχή της Τοσκάνης, αλλά και στη Γαλλία και άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου, αναφέρθηκε από την πλευρά της η Χρύσα Γρανούζη, ιδιοκτήτρια του Κτήµατος Λίχνος, µιας αγροτουριστικής µονάδας λίγο έξω από την πόλη της Θεσσαλονίκης
«Ελάχιστες είναι οι τουριστικές µονάδες που έχουν αναδείξει ως κυρίαρχο πλεονέκτηµά τους την τοπική γαστρονοµία. Είµαστε ακόµη στα σπάργανα σε αυτό τον τοµέα παρότι στην Ιταλία και στη Γαλλία η γαστρονοµία µεσουρανεί και φέρνει τεράστια έσοδα», είπε η οµιλήτρια, θυµίζοντας στοιχεία διεθνούς έρευνας βάσει των οποίων το 44% των τουριστών έχει ψηλά στη λίστα των κριτηρίων επιλογής ενός προορισµού τη γαστρονοµία
∆εν παρέλειψε, πάντως, να αναφερθεί και στις δυσκολίες που υπάρχουν όταν κανείς θέλει να πάει από τη θεωρία στην πράξη, όσον αφορά στο στήσιµο µιας αγροτουριστικής µονάδας, δίδοντας έµφαση στη γραφειοκρατία σε σχέση µε την εξασφάλιση πολεοδοµικών αδειών, στις σχέσεις µε την αρχαιολογία, την πυροσβεστική, αλλά και στο ασταθές φορολογικό καθεστώς που δηµιουργεί ένα περιβάλλον επενδυτικής ανασφάλειας
«Θέλουµε να κάνουµε επενδύσεις, αλλά δεν ξέρουµε τι θα ισχύει τον επόµενο µήνα», είπε, ενώ παράλληλα στηλίτευσε και το γεγονός ότι εν έτη 2014 στον ορεινό όγκο όπου βρίσκεται το Κτήµα Λίχνος δεν υπάρχει οπτική ίνα και «δεν µπορούµε να παρέχουµε σύνδεση στο διαδίκτυο στους πελάτες µας.
Ντρεπόµαστε να το πούµε στους πελάτες µας, ενώ παρακαλάµε επίσης και για έναν κάδο ανακύκλωσης και δεν µας φέρνουν»




Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία