Το πρόγραμμα είναι πρωτοβουλία της ομάδας του Συνδέσμου Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (Σ.Κ.Ε.Π.) Πρόκειται για μία βιωματική – διαδραστική τελετή για την προσέγγιση της διαφορετικότητας, που περιλαμβάνει τα εργαστήρια: 1) Παίζοντας Bocce όλοι μαζί, σε Unified Teams, 2) Δες το Αλλιώς: Εκπαιδευτικό Εργαστήρι Προσομοίωσης Αισθητηριακής Αναπηρίας, 3) Σλάλομ στο Μουσείο: Πρόγραμμα Προσομοίωσης Κινητικής Αναπηρίας, 4) Εισαγωγή στη Νοηματική γλώσσα, 5) Κρυπτόλεξο, 6) Tape Art, 7) Wall of Wishes, 8) Μηνύματα και ζωγραφιές, 9) Κάνε το αόρατο, ορατό! Κολλάζ/ζωγραφική
Η δράση «Αποτυπώματα» 2013 – 2014 του Σ.Κ.Ε.Π. τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Κάθε χρόνο, χιλιάδες μαθητές και φοιτητές ΜΑΖΙ με νέους με αναπηρίες από εκατοντάδες σχολεία γενικής εκπαίδευσης, σχολεία ειδικής αγωγής και κοινωνικούς φορείς, συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά βιωματικά - διαδραστικά προγράμματα του Σ.Κ.Ε.Π. – «Αποτυπώματα»
Βιωματικές προσεγγίσεις και διαδραστικά εργαστήρια χωρίς επικοινωνιακές κατευθύνσεις εστιάζουν στη δημιουργία ανθρώπινων σχέσεων. Επιτρέπουν στους νέους να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο και να ξεκλειδώσουν την αμηχανία της πρώτης επαφής με το διαφορετικό, χωρίς προκαταλήψεις και κυρίως χωρίς αποκλεισμούς.
Το Εκπαιδευτικό Εικαστικό – Αθλητικό Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης και Κοινωνικοποίησης του Σ.Κ.Ε.Π. «ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ», που εξελίσσεται κάθε χρόνο από Δεκέμβριο έως και Απρίλιο, στο Μουσείο Βορρέ περιλαμβάνει
Εργαστήρι Α: «Άπλωσε τις σκέψεις σου» - καταγραφή συναισθημάτων / σκέψεων. Εργαστήρι Β: Ζωγραφική σε tshirt.
Εργαστήρι Γ: «Μια άλλη εικαστική πρόταση» μέσα από την τεχνική του κολλάζ
Εργαστήρι Δ: «Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά!»: Εικαστικές παρεμβάσεις και μηνύματα στο διαδραστικό τετράδιο του Σ.Κ.Ε.Π.
Εργαστήρι Ε: «Βάζω χρώμα στη ζωή μου» γλυπτό με κορδέλες.
Εργαστήρι Ζ: Παίζοντας Bocce σε Unified ομάδες.
Εργαστήρι Η: «STEPS by Σ.Κ.Ε.Π.» «Γίνε εσύ η αφορμή να αλλάξει η κοινωνία μας»: ομιλίες με τους εμψυχωτές του Σ.Κ.Ε.Π.
Εργαστήρι Θ: Δες το Αλλιώς: – Εκπαιδευτικό Εργαστήρι Προσομοίωσης Αισθητηριακής Αναπηρίας.
Eργαστήρι Ι: Tape Art.
Η δράση υλοποιείται με την συμμετοχή μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μαζί με νέους με αναπηρία από σχολεία ειδικής αγωγής και κοινωνικούς φορείς.
Ο Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα) ιδρύθηκε στην Αθήνα, το 2008.
Κεντρικός άξονας είναι η καταπολέμηση του στίγματος και του κοινωνικού αποκλεισμού των νέων με αναπηρίες μέσω της ευαισθητοποίησης, συνύπαρξης και κοινωνικοποίησης με τον γενικό πληθυσμό.
Ο Σ.Κ.Ε.Π. έχει στόχο 1) την εξοικείωση με την εικόνα της αναπηρίας (μέσω της ευαισθητοποίησης και συνειδητοποίησης των μαθητών γενικής εκπαίδευσης)
2) την αλλαγή νοοτροπίας του γενικού πληθυσμού ταυτόχρονα με τη δημιουργία αντανακλαστικών και αντιλήψεων κοινωνικής ευθύνης
3) την κοινωνικοποίηση των νέων με αναπηρίες και προάσπιση των δικαιωμάτων τους.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΚΕΠ, «ένα από τα δυσκολότερα ζητήματα που έχει να αντιμετωπίσει ένα άτομο με αναπηρία, δεν είναι τόσο η διαφορετικότητα αυτή καθ’ εαυτή, όσο η αρνητική στάση της κοινωνίας απέναντι του. Ο κοινωνικός αποκλεισμός μπορεί να απαλυνθεί εάν από πολύ μικρή ηλικία, μαθαίνουμε στα παιδιά να ζουν όλοι ΜΑΖΙ και να μοιράζονται δημιουργικά τη «μοναδικότητα» τους. Η κοινωνική ένταξη, χωρίς διακρίσεις και χωρίς αποκλεισμούς, προϋποθέτει εξοικείωση με την έννοια του «διαφορετικού».
Οι φορείς που στηρίζουν τον ΣΚΕΠ είναι: το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Όμιλος ΟΤΕ Α.Ε. – Merck Α.Ε., Hellas, Ελληνικά Πετρέλαια A.E., Ίδρυμα Λέοντος και Ασπασίας Λεμού – Oracle Hellas
Η δράση «Αποτυπώματα» 2013 – 2014 του Σ.Κ.Ε.Π. τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Κάθε χρόνο, χιλιάδες μαθητές και φοιτητές ΜΑΖΙ με νέους με αναπηρίες από εκατοντάδες σχολεία γενικής εκπαίδευσης, σχολεία ειδικής αγωγής και κοινωνικούς φορείς, συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά βιωματικά - διαδραστικά προγράμματα του Σ.Κ.Ε.Π. – «Αποτυπώματα»
Βιωματικές προσεγγίσεις και διαδραστικά εργαστήρια χωρίς επικοινωνιακές κατευθύνσεις εστιάζουν στη δημιουργία ανθρώπινων σχέσεων. Επιτρέπουν στους νέους να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο και να ξεκλειδώσουν την αμηχανία της πρώτης επαφής με το διαφορετικό, χωρίς προκαταλήψεις και κυρίως χωρίς αποκλεισμούς.
Το Εκπαιδευτικό Εικαστικό – Αθλητικό Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης και Κοινωνικοποίησης του Σ.Κ.Ε.Π. «ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ», που εξελίσσεται κάθε χρόνο από Δεκέμβριο έως και Απρίλιο, στο Μουσείο Βορρέ περιλαμβάνει
Εργαστήρι Α: «Άπλωσε τις σκέψεις σου» - καταγραφή συναισθημάτων / σκέψεων. Εργαστήρι Β: Ζωγραφική σε tshirt.
Εργαστήρι Γ: «Μια άλλη εικαστική πρόταση» μέσα από την τεχνική του κολλάζ
Εργαστήρι Δ: «Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά!»: Εικαστικές παρεμβάσεις και μηνύματα στο διαδραστικό τετράδιο του Σ.Κ.Ε.Π.
Εργαστήρι Ε: «Βάζω χρώμα στη ζωή μου» γλυπτό με κορδέλες.
Εργαστήρι Ζ: Παίζοντας Bocce σε Unified ομάδες.
Εργαστήρι Η: «STEPS by Σ.Κ.Ε.Π.» «Γίνε εσύ η αφορμή να αλλάξει η κοινωνία μας»: ομιλίες με τους εμψυχωτές του Σ.Κ.Ε.Π.
Εργαστήρι Θ: Δες το Αλλιώς: – Εκπαιδευτικό Εργαστήρι Προσομοίωσης Αισθητηριακής Αναπηρίας.
Eργαστήρι Ι: Tape Art.
Η δράση υλοποιείται με την συμμετοχή μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μαζί με νέους με αναπηρία από σχολεία ειδικής αγωγής και κοινωνικούς φορείς.
Ο Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα) ιδρύθηκε στην Αθήνα, το 2008.
Κεντρικός άξονας είναι η καταπολέμηση του στίγματος και του κοινωνικού αποκλεισμού των νέων με αναπηρίες μέσω της ευαισθητοποίησης, συνύπαρξης και κοινωνικοποίησης με τον γενικό πληθυσμό.
Ο Σ.Κ.Ε.Π. έχει στόχο 1) την εξοικείωση με την εικόνα της αναπηρίας (μέσω της ευαισθητοποίησης και συνειδητοποίησης των μαθητών γενικής εκπαίδευσης)
2) την αλλαγή νοοτροπίας του γενικού πληθυσμού ταυτόχρονα με τη δημιουργία αντανακλαστικών και αντιλήψεων κοινωνικής ευθύνης
3) την κοινωνικοποίηση των νέων με αναπηρίες και προάσπιση των δικαιωμάτων τους.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΚΕΠ, «ένα από τα δυσκολότερα ζητήματα που έχει να αντιμετωπίσει ένα άτομο με αναπηρία, δεν είναι τόσο η διαφορετικότητα αυτή καθ’ εαυτή, όσο η αρνητική στάση της κοινωνίας απέναντι του. Ο κοινωνικός αποκλεισμός μπορεί να απαλυνθεί εάν από πολύ μικρή ηλικία, μαθαίνουμε στα παιδιά να ζουν όλοι ΜΑΖΙ και να μοιράζονται δημιουργικά τη «μοναδικότητα» τους. Η κοινωνική ένταξη, χωρίς διακρίσεις και χωρίς αποκλεισμούς, προϋποθέτει εξοικείωση με την έννοια του «διαφορετικού».
Οι φορείς που στηρίζουν τον ΣΚΕΠ είναι: το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Όμιλος ΟΤΕ Α.Ε. – Merck Α.Ε., Hellas, Ελληνικά Πετρέλαια A.E., Ίδρυμα Λέοντος και Ασπασίας Λεμού – Oracle Hellas