BACK TO
TOP
Τεχνικές Branding

Μέσω συνεργιών η υποστήριξη της εξωστρέφειας του πρωτογενούς τομέα

Την ανάγκη συντονισμού των δράσεων ουσιαστικής υποστήριξης της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας γύρω από την ελληνική γεωργία, στη βάση ενίσχυσης συνεργιών και clusters τόνισε ο αναπληρωτής γραμματέας της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, σε σχετική του παρέμβαση, με αφορμή την αύξηση του φαινομένου των «ελληνοποιήσεων» στα αγροτικά προϊόντα.

2
0

Σύμφωνα με τον βουλευτή, σε μια γενική βάση μεταρρυθμίσεων για το μετασχηματισμό του παραγωγικού προτύπου της χώρας συνολικά, θα μπορούσαν επιπλέον να αξιοποιηθούν και κρίσιμα εργαλεία, όπως κοινοτικοί πόροι, το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, κλπ.

Πιο αναλυτικά, στα προβλήματα και τους κινδύνους που δημιουργούνται από τις «ελληνοποιήσεις» αγροτικών προϊόντων, αναφέρεται ο αναπληρωτής γραμματέας ΠΕ της ΝΔ και βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση, προς τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη και τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι «το φαινόμενο των «ελληνοποιήσεων» αγροτικών προϊόντων στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά σημειώνει αυξητικές τάσεις και έχει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις τόσο για τον πρωτογενή τομέα παραγωγής όσο και για τον κλάδο των εξαγωγών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ποσοστό άνω του 30% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών, έχει άμεση σύνδεση με την αγροτική παραγωγή, ενώ 30 από τα 100 κορυφαία εξαγόμενα προϊόντα της χώρας προέρχονται από τον πρωτογενή τομέα.

Συνεπώς, η ανάγκη συντονισμού δράσεων ουσιαστικής υποστήριξης της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας γύρω από την ελληνική γεωργία και κτηνοτροφία, κυρίως στη βάση ενίσχυσης συνεργιών και clusters, με την αξιοποίηση κρίσιμων εργαλείων, όπως κοινοτικοί πόροι, το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, κλπ αποτελούν τη βάση των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων για το μετασχηματισμό του παραγωγικού προτύπου της χώρας συνολικά. Η αύξηση της αγροτικής παραγωγής, σε συνδυασμό με την προάσπιση της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων, την εδραίωση της πιστοποίησης και την ενίσχυση των δράσεων προώθησης – προβολής στο εξωτερικό αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις για την ενίσχυση της παραγωγής και τη στήριξη της ανάπτυξης». 

Επίσης, τονίζεται ότι «.. οι προσπάθειες εξαπάτησης του καταναλωτικού κοινού με «ελληνοποιήσεις» προϊόντων από επιτήδειους εντός κι εκτός του συνόρων θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από την πολιτεία μέσω της αποτελεσματικής λειτουργίας ενός ισχυρού ελεγκτικού μηχανισμού που θα προστατεύει παραγωγούς, καταναλωτές, εμπόρους και εξαγωγείς από τη νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού. Παράλληλα, η χάραξη μιας εθνικής αναπτυξιακής πολιτικής που θα εδράζεται στο συντονισμό δράσεων ενίσχυσης του κρίσιμου μεγέθους παραγωγής γύρω από παραδοσιακά, αλλά και νέα προϊόντα της ελληνικής γεωργίας και κτηνοτροφίας είναι επιτακτικώς αναγκαία».

Τέλος, με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα εξής ερωτήματα:

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την πάταξη του φαινομένου των «ελληνοποιήσεων» αγροτικών προϊόντων και την προστασία παραγωγών, καταναλωτών, εμπόρων και εξαγωγέων; 

2. Ποιος ο σχεδιασμός για τη στήριξη της αγροτικής παραγωγής και των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων;

3. Ποιος ο προγραμματισμός για την ανάδειξη της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων, την προβολή τους στη διεθνή αγορά;

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία