BACK TO
TOP
Fresher

Με αδύναμη φωνή οι παραγωγοί μπρος στη συγκέντρωση της λιανικής

Ολοένα αυξανόµενη βαίνει η τάση συγκέντρωσης του ελληνικού λιανεµπορίου, όπως δείχνουν αφενός οι τελευταίες εξελίξεις, µε την υπογραφή συµφωνίας µεταξύ Σκλαβενίτη και Μαρινόπουλου και την απόκτηση των επιχειρηµατικών δραστηριοτήτων της Βερόπουλος απ’ την ΜΕΤRO ΑΕΒΕ και αφετέρου τα στοιχεία µελέτης της ICAP, που δηµοσιεύθηκε στις 23 Φεβρουαρίου. Σηµειώνεται ότι σύµφωνα µε περσινή µελέτη της ICAP το µερίδιο των σούπερ µάρκετ στη διακίνηση τυποποιηµένων-συσκευασµένων νωπών οπωροκηπευτικών αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία έτη και εκτιµάται περίπου στο 25%-30%.

Με αδύναμη φωνή οι παραγωγοί μπρος στη συγκέντρωση της λιανικής

1
0
Όπως αναφέρεται στην τελευταία µελέτη της ICAP, «η τάση συγκέντρωσης συνεχίζεται αµείωτη και το ’15-’16 λόγω και των εξαγορών καταστηµάτων ή εταιρειών, µε τις µεγάλες αλυσίδες σούπερ µάρκετ να καλύπτουν το µεγαλύτερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων του κλάδου. Όπως υπενθυµίζεται στη µελέτη, ο βαθµός συγκέντρωσης στον κλάδο παρουσιάζει αύξηση τα τελευταία χρόνια λόγω και των εξαγορών καταστηµάτων/εταιρειών απ’ τις µεγάλες κυρίως αλυσίδες, το κλείσιµο ορισµένων εταιρειών του κλάδου κτλ. Ενδεικτικό είναι ότι οι 5 µεγαλύτερες εταιρείες κάλυψαν από κοινού σχεδόν το 60% περίπου της συνολικής αξίας της εγχώριας αγοράς το 2014.

Ζηµιώνονται οι παραγωγοί Η αύξηση του µεριδίου της αγοράς που συγκεντρώνεται σε λιγότερες εταιρείες εγείρει ανησυχίες σε αρκετούς συντελεστές του κλάδου για ενδεχόµενη µείωση της διαπραγµατευτικής τους ικανότητας στο µέλλον και για την πιθανότητα δηµιουργίας έντονου ανταγωνισµού µεταξύ των συνεταιρισµών.
Βέβαια, η ισχυροποίηση των υγιών εταιρειών εξασφαλίζει µεγαλύτερη αξιοπιστία σε σχέση µε τις πληρωµές των συνεργαζόµενων παραγωγών.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις τελευταίες εξελίξεις, πριν 2 βδοµάδες έγινε γνωστό ότι Σκλαβενίτης και Μαρινόπουλος προχώρησαν σε συνεργασία που αναµένεται να ολοκληρωθεί σε 2 µήνες, καθώς τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισµού. Με τη συµφωνία ενισχύεται σηµαντικά η διαπραγµατευτική ισχύς του Σκλαβενίτη, καθώς οι φετινές πωλήσεις του αναµένεται να ξεπεράσουν τα 2 δις ευρώ. (Ο τζίρος του Οµίλου πέρσι άγγιξε το 1,7 δις ευρώ, ενώ αυτός του Μαρινόπουλου εκτιµάται στο 1,2 δις). Η νέα εταιρεία θα διαχειρίζεται τη λειτουργία των 33 υπεραγορών,  που διαθέτει σήµερα η Μαρινόπουλος σε µεγάλα αστικά κέντρα. Σηµειωτέον ότι ο κύκλος εργασιών των καταστηµάτων αυτών, ήταν το 2015 325 εκατ. ευρώ.
Η συµφωνία αυτή αποτελεί την τρίτη µεγάλη κίνηση της «Σκλαβενίτη» σε διάστηµα ενάµιση έτους, καθώς είχε προηγηθεί η εξαγορά του µεριδίου της «Βερόπουλος» στην κρητική αλυσίδα Χαλκιαδάκης και στη συνέχεια η απόκτηση των καταστηµάτων της Makro.
Απ’ την πλευρά της Μαρινόπουλος, η εν λόγω συµφωνία αποτελεί έναν τρόπο ενίσχυσης των χρηµατοροών της και θετική εξέλιξη για τους προµηθευτές της, αν δεν πραγµατοποιηθεί κούρεµα των οφειλούµενων ποσών.

Καθυστερήσεις στις πληρωµές Υπενθυµίζεται ότι απ’ το 2004-2005 παρατηρούνται δυσκολίες στις πληρωµές των προµηθευτών απ’ την εταιρεία, µε αποτέλεσµα πολλοί Συνεταιρισµοί και µεµονωµένοι προµηθευτές να σταµατήσουν τις συναλλαγές τους µαζί της. Καθυστερήσεις στις πληρωµές εµφανίζονται και από τον Βερόπουλο (για ποσά πάνω από 2.000 ευρώ), όπως µας λένε πολλοί προµηθευτές ανά την Ελλάδα.  Αξίζει να επισηµανθεί ότι όσον αφορά τις πληρωµές, σύµφωνα µε αξιόπιστες πληροφορίες, η ΜΕΤRO τις πραγµατοποιεί σε βάθος 3,5-4 µηνών, η Lidl στους 3-5 µήνες, η Βασιλόπουλος στους 2-5 µήνες και ο Σκλαβενίτης σε 1-2 µήνες. Σύµφωνα µε Συνεταιριστές και παραγωγούς, όταν η εξόφληση γίνεται µετά από 3 µήνες, προκύπτει έντονο πρόβληµα, καθώς σε ορισµένες καλλιέργειες σε 2 µήνες ολοκληρώνεται η συγκοµιδή και οι παραγωγοί έχουν µπει στη συγκοµιδή της επόµενης καλλιέργειας χωρίς να έχουν εξοφληθεί για τις πωλήσεις της προηγούµενης.

Προχωρά σε εξαγορές η METRO Την τάση συγκέντρωσης στον κλάδο του ελληνικού λιανεµπορίου ενίσχυσε και η µεγάλη συνένωση στο χώρο που πραγµατοποιήθηκε την προηγούµενη βδοµάδα, µε την απόκτηση των επιχειρηµατικών δραστηριοτήτων της εταιρείας Βερόπουλος απ’ την ΜETRO AEBE. Mάλιστα, ο διεθύνων σύµβουλος της τελευταίας, Αριστοτέλης Παντελιάδης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόµενο για την εξαγορά και άλλης εταιρείας σε συνέντευξη Τύπου στις 18 Φεβρουαρίου.
Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης, «δεν πρόκειται να κλείσουµε τα µάτια σε τυχόν ευκαιρία που µπορεί να παρουσιαστεί. ∆εν αποκλείω οποιαδήποτε άλλη επεκτατική κίνηση».
Σύµφωνα µε τον ίδιο, η METRO AEBE θα επενδύσει, επίσης, στην εξυγίανση των καταστηµάτων της Βερόπουλος.
Η νέα εταιρεία αριθµεί περισσότερα από 250 καταστήµατα όσον αφορά το δίκτυο λιανικής πώλησης και 46 καταστήµατα όσον αφορά το δίκτυο χονδρικής πανελλαδικά, ενώ έχει 9.000 εργαζοµένους που αναµένεται να γίνουν 10.000 σε βάθος τριετίας.
Στόχος είναι, διευκρίνισε ο κ. Πανελιάδης, «να πληρωθούν άµεσα οι προµηθευτές της Βερόπουλος, ενώ σχετικά µε την τιµολογιακή πολιτική είπε ότι οι τιµές στα προϊόντα της Βερόπουλος θα µειωθούν προκειµένου να εξοµοιωθούν µε τις τιµές των προϊόντων στα καταστήµατα της METRO

Aπό το περιοδικό Fresher, μηνός Φεβρουαρίου 2016
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία