BACK TO
TOP
Business

Τα θρησκευτικά πιστοποιητικά ανοίγουν νέες αγορές

Διαβατήριο για δυναμικές αγορές που σχετίζονται με το Ισραήλ και τον Αραβικό κόσμο, σύμφωνα με το ΣΕΒΕ.

Το ελληνικό σήμα στο επίκεντρο συνάντησης

0
0

Κλειδί για να ανοίξουν δυναμικές αγορές όπως αυτές που σχετίζονται με το Ισραήλ και τις χώρες του Αραβικού κόσμου και όχι μόνο, μπορεί να εξελιχθεί, για τα ελληνικά προϊόντα, η απόκτηση των θρησκευτικών πιστοποιητικών όπως τα Kosher και Halal, καθώς προσφέρουν σημαντικά ανταγωνιστικά οφέλη και υπεραξία στα προς εξαγωγή προϊόντα.

Τέτοιες ευκαιρίες μπορούν να προκύψουν από την επέκταση των εξαγωγών σε χώρες με κύρια θρησκεία την θρησκεία αναφοράς του πιστοποιητικού ή σε άλλες όπου υπάρχουν μεγάλοι πληθυσμοί με ανάλογη θρησκεία (είναι πιο εύκολη η έναρξη συνεργασίας με super market των ΗΠΑ, εάν διαθέτει κανείς πιστοποιητικό Kosher), αλλά και στην εγχώρια αγορά, αφού οι επισκέπτες από το Ισραήλ ξεπερνούν πλέον τους 400,000 ετησίως, ενώ η Ελλάδα διαθέτει και σημαντική μουσουλμανική μειονότητα που αποτελεί δυναμικό καταναλωτικό κοινό.

Τα ανωτέρω ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Κυριάρκος Λουφάκης, προσθέτοντας ότι βάσει σχετικής έρευνας το 20% των τροφίμων που πωλούνται σε σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ είναι πιστοποιημένα με Kosher και μάλιστα ο αριθμός των καταναλωτών που επιλέγουν προϊόντα Kosher ως πιο ποιοτικά, μεγαλώνει χωρίς να είναι απαραίτητα θρησκευτική τους επιταγή.

Οι επισημάνσεις του κ. Λουφάκη έγιναν στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσε ο ΣΕΒΕ με τίτλο «Θρησκευτικές πιστοποιήσεις Kosher & Halal– Διαβατήριο για τις εξαγωγές σε πληθυσμούς εβραίων και μουσουλμάνων σε όλο τον κόσμο» στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης.

Στην εκδήλωση αυτή, που είχε την αιγίδα του Thessaloniki Food Festival, παρουσιάστηκε  η σημασία της απόκτησης των δύο θρησκευτικών πιστοποιητικών στο σημερινό διεθνή ανταγωνισμό, οι βασικές αρχές τους αλλά και η διαδικασία απόκτησής τους και απαντήθηκε πλήρως ερωτημάτων που έθεσε το κοινό για τα πρακτικά θέματα που ανακύπτουν στην προσπάθεια των επιχειρήσεων για πιστοποίηση.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε επίσης η περίπτωση ξενοδοχείου της Θεσσαλονίκης, που εδώ και 17 χρόνια διαθέτει κουζίνα με πιστοποίηση Kosher για να εξυπηρετεί το συνεχώς αυξανόμενο εισερχόμενο τουρισμό από το Ισραήλ.

Στο χαιρετισμό του ο κ. Λουφάκης ανέφερε οι εξαγωγείς γνωρίζουν πολύ καλά ότι για να μπορέσεις να πουλήσεις στο εξωτερικό πρέπει να μπορείς να ακολουθείς τις απαιτήσεις του πελάτη σου και ότι κλειδί για την επιτυχημένη διεθνοποίηση μίας επιχείρησης είναι πάνω από όλα η κατανόηση και ο σεβασμός της διαφορετικότητας.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, καθώς η συνύπαρξη για πολλούς αιώνες και των τριών θρησκειών μαζί (χριστιανών, εβραίων και μουσουλμάνων) αποτελεί έναν πλούτο που μπορεί ακόμα και σήμερα να αξιοποιηθεί στην προσπάθεια ανάδειξης της περιοχής σε σημαντικό κέντρο τουρισμού αλλά και παραγωγής.

Για τους ανωτέρω λόγους ο ΣΕΒΕ, και με την ευκαιρία της νέας υπηρεσίας του Business Trip με πρώτο σταθμό το Tel Aviv, προχώρησε στη διοργάνωση της συγκεκριμένης ημερίδας και προχωρά στην καταγραφή του ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων-μελών για τη σύσταση ομάδας-εργασίας με στόχο την εξεύρεση λύσεων για την από κοινού προμήθεια πιστοποιημένων πρώτων υλών, αλλά και την ανάπτυξη των απαιτούμενων συνεργιών στην παραγωγική διαδικασία.

 

Λεωνίδας Λιάμης

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία