BACK TO
TOP
Business

Στα πάνω τους οι πωλήσεις της ελληνικής μπύρας

Ανέκαμψαν εντυπωσιακά οι πωλήσεις ελληνικής μπύρας με την κορύφωση της τουριστικής περιόδου.

Φρέσκια μπύρα λανσάρει η μικροζυθοποιία Χίου

0
0

Κόντρα στη γενικότερη κάμψη της κατανάλωσης κινείται και τη φετινή χρονιά η κατανάλωση μπίρας, η οποία φαίνεται να ανακτά σταδιακά το έδαφος που «έχασε» τα προηγούμενα χρόνια λόγω της κρίσης.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι στο σύνολο του 2014, η αγορά μπίρας θα αυξηθεί από 2% έως 5%, καθώς μετά τα απογοητευτικά μηνύματα που έφθασαν στις αρχές του καλοκαιριού λόγω των άστατων καιρικών συνθηκών οι πωλήσεις της ανέκαμψαν εντυπωσιακά.

Η κυκλοφορία νέων ειδών μπίρας, η δραστηριοποίηση περισσότερων μικροζυθοποιείων, αλλά και η διαφημιστική προβολή βοήθησαν στο να διατηρηθεί το αγοραστικό ενδιαφέρον για την κατηγορία.

Στον χώρο των μικροζυθοποιείων πραγματοποιείται μια μικρή «επανάσταση» την τελευταία πενταετία. Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όπως η Heineken (Αθηναϊκή Ζυθοποιία) και η Carlsberg (Μύθος Ζυθοποιία), νέα μικροζυθοποιεία κάνουν την εμφάνισή τους, καθώς βλέπουν πως υπάρχει ανάγκη για νέες προτάσεις που στηρίζονται στην καινοτομία και στην ποιότητα.

Η πιο πρόσφατη είσοδος είναι αυτή της, Siris MicroBrewery από τις Σέρρες, η οποία λάνσαρε την «Voreia» σε δυο διαφορετικά είδη: την Pilsner και την India Pale Ale. Όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μαρμαρέλλης, «με όπλο το μεράκι και την αγάπη για τον πλούσιο κόσμο της μπίρας δημιουργήσαμε ένα υπερσύγχρονο μικροζυθοποιείο στις Σέρρες και τον περασμένο Φεβρουάριο ξεκινήσαμε την παραγωγή και διανομή της Voreia σε δύο είδη».

Η φιλοσοφία της Siris, σύμφωνα με τον κ. Μαρμαρέλλη εστιάζει στην παραγωγή φρέσκιας απαστερίωτης μπίρας υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών με χρήση αποκλειστικά αγνών υλικών, ενώ άξονάς της είναι η μικρή παραγωγή και όχι η μαζικότητα. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν περίπου 15 μικροζυθοποιίες που δραστηριοποιούνται σε τοπικές και περιφερειακές αγορές (Ρόδος, Κέρκυρα, Άργος, Σαντορίνη, Εύβοια, Κρήτη).

Οι περισσότερες από αυτές της μονάδες διακινούν περιορισμένες ποσότητες (ακόμα και κάτω από 1.000 εκατόλιτρα το έτος), λόγω της χαμηλής δυναμικότητας παραγωγής και της μικρής ακόμα περιόδου λειτουργίας τους. Σύμφωνα με έρευνα της Infobank Hellastat, το 2013 σχεδόν όλες οι εταιρείες αύξησαν σημαντικά τους όγκους παραγωγής τους, με τη συνολική ποσότητα να προσεγγίζει τα 75.000 εκατόλιτρα, από 68.400 εκατόλιτρα το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η ποσότητα αυτή καταλαμβάνει περίπου μόλις το 2% της συνολικής ποσότητας μπίρας που διακινήθηκε στη χώρα.

 

Η αντεπίθεση των «πολυεθνικών»

Τη δυναμική της μικροζυθοποιίας στη χώρα μας σπεύδουν να εκμεταλλευθούν και οι μεγάλοι του χώρου, πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανακοίνωσε ήδη τη μετατροπή του εργοστασίου εμφιάλωσης μπίρας στην Αθήνα σε μικροζυθοποιείο, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται στην ελληνική αγορά.

 Την ίδια ώρα, με πιο εξειδικευμένες μπίρες εμπλουτίζουν το χαρτοφυλάκιό τους και οι άλλες μεγάλες ζυθοποιίες, προκειμένου να δώσουν περισσότερες εναλλακτικές στον καταναλωτή, ενώ κάποιες δεν κρύβουν το ενδιαφέρον τους για εξαγορές ανταγωνιστών. Μια από αυτές είναι η Μύθος, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο το προηγούμενο διάστημα εξαιτίας του ενδιαφέροντός της για την εξαγορά της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (παράγει την μπίρα Fix Hellas), η οποία μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν έχει τελεσφορήσει.

Η διοίκηση της «Μύθος» ξεκαθαρίζει πως προτεραιότητά της είναι η ανάπτυξη του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου και η διεύρυνση του μεριδίου της, πέραν του 18% που είναι σήμερα.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία